Szukaj

Informacje o Audi A8 D4 Sedan

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta luksusowe

Trzecia generacja modelu (oznaczona symbolem D4) produkowana w latach 2010-2017. Odmieniony stylistycznie – projektantem auta był Christian Winkelmann. Konstrukcyjnie częściowo spokrewniony ze swoim poprzednikiem, choć budowano go na nowej platformie podłogowej Audi MLP, zmodyfikowanej wersji płyty VW Group MLB. Od 2014 roku oferowany w wersji po faceliftingu. Dzięki zastosowaniu aluminium, A8 D4 był najlżejszym samochodem w swojej klasie. Dostępny w usportowionych wersjach S8 i S8 Plus, a także jako przedłużona limuzyna A8 L W12 oraz w odmianach opancerzonych serii A8 L Security.

Powagosław

Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

~Luzacjusz

Audi A8 D4 Sedan – wybierz silnik

Dane techniczne Audi A8 D4 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 5137 mm
Szerokość 1949 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2111 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2992 mm
Rozstaw kół - przód 1644 mm
Rozstaw kół - tył 1635 mm
Zwis przedni 1003 mm
Zwis tylny 1142 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1036 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1464 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Wysokość bagażnika 1040 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 906 mm
Wysokość progu załadowczego 690 mm
Kąt natarcia 11 stopnie
Drzwi tylne - szerokość 1453 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny Audi A8 D4 Sedan

Liczba ocen: 15
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~Jerton2718
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
fraAudi A8 jest naprawdę bardzo dobrym autem. Bardzo dobrzę się prowadzi przy mniejszych i większych prędkościach. Jest komfortowe (choć Lexus Ls lub Mercedes S wygrywają w tej kategorii) Ma dobre przyśpieszenie. Bardzo dobrze wykończone w środku. Może nie rzuca na kolana na zewnątrz, ale ma typowy klasyczny kształt luksusowego sedana, Auto mogłoby zasługiwać na lepszą ocenę ale: Silnik 4,2diesel bardzo drży na wolnych obrotach i przenosi to drżenie na całe auto. Skrzynia biegów 8 biegowa w trybie standard i sport bardzo wolno reaguje na naciśnięcie pedału gazu co naprawdę bardzo utrudnia poruszanie się tym samochodem szczególnie w dynamicznym ruchu miejskim, przy właczaniu się do ruchu lub szybszych manewrach. Egzemplarz, opisywany przeze mnie to bogato wyposażona wersja design Balao z bardzo dobrym systemem mulimedialnym i kilkoma dodatkowymi systemami. Światła mijania i drogowe LED - bardzo dobra jakość. A8 użytkuję już 8lat i więcej nie kupię . Ni dlatego że auto jest niedobre tylko że już mi się znudziło. natomiast jeśli miałbym wybierać model - wybrałbym D3 ze względu na właściwości ukladu napędowego. Po prostu dużo lepiej czuć to auto, szybciej i precyzyjnie reaguje.
4,7
~Sajmon
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Auto doposażone prawie we wszystko , Cena wyjściowa 725 pln, Żal mam trochę do podobieństwa modelu A6 , 5 na 10 osób mówi , ładna A6 :) Poza tym , że samochód ma dobrze służyć oczekuje się jeszcze czegoś więcej ... I to właśnie w tym modelu otrzymamy. Otrzymamy komfort , dynamikę za pomocą MMI można tą wygodną kanapę przemienić w sztywnego potwora który rwie się do przodu. W jednym teście przeczytałem , że to auto przeczy prawom fizyki i coś w tym jest , na ostrych szykanach trzeba przełamać swoje lęki i wcisnąć jeszcze mocniej gaz.
3,9
~Jasiek O.
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Następny na pewno będzie Lexus LS. Mogłem wcześniej porównać teraz żałuję. Dziwne poczucie \"niedopchnięcia\". Trochę jak A7,5 a nie pełne 8. Pomimo wielu zalet jednak cena/wartość nie wypada najlepiej. Szkoda...

Raporty spalania Audi A8 D4 Sedan

Liczba raportów: 19
Średnie spalanie dla Audi A8 D4 Sedan
16,3
l/100 km
8,8 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Trasa 500 km z czego 450 po autostradach 50 po niezatłoczonych nocą miastach prędkość w przedziale 120 - 130 spalanie (autostradą) 7,2 biorąc pod uwagę 4 osoby i pełen bagażnik na pokładzie. Ta sama trasa z tą samą specyfikacją ale prędkość rzędu 140-150 czasami nagłe przyśpieszenia do większych prędkości spalanie 8,8. Maksymalnego nie ma co podawać bo to zależy od nogi, średnie spalanie mając tu na myśli dojazdy poza miastem i troszkę po nim to około 10l tyle można napisać o średnim. myślę że powyższe dane są najistotniejsze. Reasumując na trasie można uczynić z tego samochodu oszczędny wóz!
10,3
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Może palić mało a może i dużo - jak jest nie nagrzany silnik - to na odcinkach z pracy do domu ( 10 km ) wychodzi ponad 14 L . Średnio na autostradzie około 10 L ( w zakresie prędkości od 140-220 km/h - na trybie komfortowym ), mój rekord był dzisiaj - Gdynia - Warszawa, 6,6 l / 100 Km - byłem dość zmęczony więc nie chciałem jechać szybko - cała trasa na aktywnym tempomacie ustawionym na 100 km/h - oczywiście większość drogi ACC zwalniał, więc średnia wyszła 77 km/h. Zaznaczam że tankuję najzwyklejsze paliwo ON (bez uszlachetniaczy)
10,8
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Brak awaryjnosći w moim przypadku. koszty paliwa to w D3 średnie zużycie paliwa na przestrzeni około 100tys km to 9,5l 100km W D4 to 11,4l trasa 70-90km /h - D3 -7,5l; D4- 8,5l trasa 140km/h D3 - 8,5l D4- 10l trasa 180km/h D3- 10l D4 12,5l miasto - D3 - 13l D4 -14l
Audi A8 D4 Sedan