Szukaj

Informacje o Audi A8 D4 Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta luksusowe

W tym aucie nie ma złych silników. Już 3-litrowy diesel o mocy 258KM świetnie radzi sobie z aluminiowym nadwoziem – błyskawicznie wchodzi na obroty, rezerwa mocy jest duża i sprawia mnóstwo frajdy. Jednak to 4.2l 385KM generuje prawdziwe emocje – ta limuzyna zmienia się w auto sportowe! Benzynowy silnik 3.0 TFSI 310KM musi ustąpić mu miejsca na podium, ale 4.0 TFSI 435KM to istna rakieta. Szybszy jest tylko S8, ale oba motory sprawiają niesamowite wrażenie, w ogóle nie czuć gabarytów tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 4134 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 350 KM (257 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 800 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,2
~Jerton2718
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
fraAudi A8 jest naprawdę bardzo dobrym autem. Bardzo dobrzę się prowadzi przy mniejszych i większych prędkościach. Jest komfortowe (choć Lexus Ls lub Mercedes S wygrywają w tej kategorii) Ma dobre przyśpieszenie. Bardzo dobrze wykończone w środku. Może nie rzuca na kolana na zewnątrz, ale ma typowy klasyczny kształt luksusowego sedana, Auto mogłoby zasługiwać na lepszą ocenę ale: Silnik 4,2diesel bardzo drży na wolnych obrotach i przenosi to drżenie na całe auto. Skrzynia biegów 8 biegowa w trybie standard i sport bardzo wolno reaguje na naciśnięcie pedału gazu co naprawdę bardzo utrudnia poruszanie się tym samochodem szczególnie w dynamicznym ruchu miejskim, przy właczaniu się do ruchu lub szybszych manewrach. Egzemplarz, opisywany przeze mnie to bogato wyposażona wersja design Balao z bardzo dobrym systemem mulimedialnym i kilkoma dodatkowymi systemami. Światła mijania i drogowe LED - bardzo dobra jakość. A8 użytkuję już 8lat i więcej nie kupię . Ni dlatego że auto jest niedobre tylko że już mi się znudziło. natomiast jeśli miałbym wybierać model - wybrałbym D3 ze względu na właściwości ukladu napędowego. Po prostu dużo lepiej czuć to auto, szybciej i precyzyjnie reaguje.
4,7
~Sajmon
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Auto doposażone prawie we wszystko , Cena wyjściowa 725 pln, Żal mam trochę do podobieństwa modelu A6 , 5 na 10 osób mówi , ładna A6 :) Poza tym , że samochód ma dobrze służyć oczekuje się jeszcze czegoś więcej ... I to właśnie w tym modelu otrzymamy. Otrzymamy komfort , dynamikę za pomocą MMI można tą wygodną kanapę przemienić w sztywnego potwora który rwie się do przodu. W jednym teście przeczytałem , że to auto przeczy prawom fizyki i coś w tym jest , na ostrych szykanach trzeba przełamać swoje lęki i wcisnąć jeszcze mocniej gaz.
4,5
~pit
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Jak dla mnie samochód bardzo komfortowy, super silnik, trochę kiepska skrzynia- szarpie
Średnie spalanie dla Audi A8 D4 Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW 2010-2013
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Trasa 500 km z czego 450 po autostradach 50 po niezatłoczonych nocą miastach prędkość w przedziale 120 - 130 spalanie (autostradą) 7,2 biorąc pod uwagę 4 osoby i pełen bagażnik na pokładzie. Ta sama trasa z tą samą specyfikacją ale prędkość rzędu 140-150 czasami nagłe przyśpieszenia do większych prędkości spalanie 8,8. Maksymalnego nie ma co podawać bo to zależy od nogi, średnie spalanie mając tu na myśli dojazdy poza miastem i troszkę po nim to około 10l tyle można napisać o średnim. myślę że powyższe dane są najistotniejsze. Reasumując na trasie można uczynić z tego samochodu oszczędny wóz!
10,3
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Może palić mało a może i dużo - jak jest nie nagrzany silnik - to na odcinkach z pracy do domu ( 10 km ) wychodzi ponad 14 L . Średnio na autostradzie około 10 L ( w zakresie prędkości od 140-220 km/h - na trybie komfortowym ), mój rekord był dzisiaj - Gdynia - Warszawa, 6,6 l / 100 Km - byłem dość zmęczony więc nie chciałem jechać szybko - cała trasa na aktywnym tempomacie ustawionym na 100 km/h - oczywiście większość drogi ACC zwalniał, więc średnia wyszła 77 km/h. Zaznaczam że tankuję najzwyklejsze paliwo ON (bez uszlachetniaczy)
10,8
Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW
Audi A8 D4
Brak awaryjnosći w moim przypadku. koszty paliwa to w D3 średnie zużycie paliwa na przestrzeni około 100tys km to 9,5l 100km W D4 to 11,4l trasa 70-90km /h - D3 -7,5l; D4- 8,5l trasa 140km/h D3 - 8,5l D4- 10l trasa 180km/h D3- 10l D4 12,5l miasto - D3 - 13l D4 -14l

Usterki Audi A8 D4

Liczba wpisów: 5
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 Sedan Facelifting
  • układ chłodzenia
  • 146 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 S8 Facelifting 4.0 TFSI 520KM 382kW 2015-2017
  • układ chłodzenia
  • 145 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A8 D4 Sedan