Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy Å›redniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przeÅ‚omu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowaÅ‚a jako piÄ™ciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostÄ™pny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiÄ…gnÄ…Å‚ rynkowy sukces – dziÅ› jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostÄ™pna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Macko40
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Świetne wyposażenie i jakość wyprzedzająca pozostałe marki z segmentu. Mercedes A klasa trzeszczy od tandetnego plastiku, audi A3 to po prostu inny golf, a reszta to zwyczajnie czuć kompromisy. Tutaj prowadzenie jest pewne i przyjemne, wyciszenie zadowalające, osiągi na właściwym poziomie pozwalającym mknąć po autostradzie zawstydzając większość pojazdów na drodze (przy niskim spalaniu) ;) mam na wyposażeniu automatyczna klimatyzacje dwustrefowa, szyberdach podświetlane klamki, system keyless, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania przód tył i wiele innych. Widać dopracowanie i wiele praktycznych rozwiązań. Jedynym minusem tego samochodu jest brak uchwytow na napoje w standardzie (widać u niektórych w opcjach). Do czasu zakupu tej jedynki BMW kojarzyło mi się co najmniej nieprzyjemnie. Odkąd jeżdżę tą najnizsza klasą BMW.. Wiem, że warto dać szanse tej marce, ale nie można oszczędzać przy zakupie, nie brać najtanszej oferty, tylko zadbanej z pewną historią. Ja nie zamierzam sprzedawać swoje jedynki :) planuje oddać ją partnerce, a sam rozglądam się oczywiscie za.. BMW, ale już serii 5 :)
3,8
~Piotr
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Spodziewałem się trochę więcej po aucie a tak bez rewelacji. Ani pod względem właściwości jezdnych ani pod względem dość mocnego silnika jak na te gabaryty. Plusy są takie że auto dalej jest ciekawe z wyglądu, nie rdzewieje i nie ma jak do tej pory żadnych poważnych usterek. Spalanie od 7 do nawet 10 (Kraków korki w zimie) jazda normalna-dynamiczna. Bardzo mało miejsca w środku. Mimo że jest to BMW koszty utrzymania są na normalnym poziomie a niektóre części nawet tańsze niż do VW. Czy kupił bym to auto ponownie? Tak jeśli musiał by być to koniecznie kompakt. Uważam że jest ciekawsze i mniej pospolite niż Audi A3, Golf itp.
3,7
~oleeee
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Osobiscie jestem odrobine zawiedziony BMW. Jest to moj pierwszy samochod klasy premium i juz wiem ze 25 %ceny tego auta to znaczek na masce. W srodku plastiki trzeszcza, drzwi skrzypia (i smarowanie nie pomaga).W srodku odchodzi powloka gumowa od panelu centralnego. Auto ma prawdopodobnie problem z kolem pasowym ktore kosztuje okolo 1k. ...ale te rzeczy maja prawo sie zepsuc wiec nie narzekam. Niewybaczale sa jednak takie wady jak beznadziejne umiejscowienie sterowania szybami (trzeba miec kikuty zamiast normalnych rak). Auto tez kiepsko wyglada w srodku. Tanio w wersji es. Co to auto mowi o jego posiadaczu? ze nie bylo mnie stac na serie 3 coupe niestety. ale generalnie nie jest zle....znaczek dziala na podswiadomosc moja i innych osob!!!.Auto swietnie sie prowadzi no i wyglada lepiej niz rdzewiejace japonczyki.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW 2004-2007
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Wersja 120d 163KM po programie na 196KM. Minimalne spalanie w trasie po skasowaniu komputera przy prÄ™dkoÅ›ciach 80-100km/h 4,8/100km, zazwyczaj jeżdżę w cyklu mieszanym i komputer wskazuje ok. 7,3l. Jak na moc i Nm to bardzo rozsÄ…dnie. Kilkakrotnie sprawdzaÅ‚em dokÅ‚adność wskazaÅ„ komputera i komputer zawyża spalanie o 0.3/100km. Jeżeli chodzi o części to kosztujÄ… podobnie jak w innych niemieckich markach (nie odbiegajÄ… kosztem od Audi A4 B6, BMW e46, które wczeÅ›niej posiadaÅ‚em). Zawieszenie posiadam fabrycznie od M´ki (sztywne i twarde), ale dziÄ™ki temu prowadzi siÄ™ jak po szynach i nie straszne jej szybkie zakrÄ™ty.
6,5
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Spalanie super na oponach zimowych 225/45r17, tankowany do pełna po 100km, 90km miasto i 9,6 km trasa komputer pokazał 8,5 na sto w temperaturze -10 StC, po zatankowaniu weszło 7,64l za drugim razem tankowałem z 3 odbiciami pistoletu a za pierwszym tylko raz :).Więc komp oszukuje na naszą korzyść. Koszty wymiany wszystkich filtrów i oleju to około od 400 do 650 zł zależy jakiej firmy i co się leje. Zawieszenie super trzyma się drogi w brew pozorom nie jest twarde na tyle by nie być komfortowym zawieszeniem i przy tych rozmiarach felg jeździ się super i co najważniejsze nie tłucze.
6,6
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120d 163KM 120kW
Spalanie samochodu w dużym stopniu uzależnione jest od specyfiki otoczenia w jakim się poruszmy. Jeśli jeździmy 50/50 miasto/trasa - to spalanie nie powinno przekroczyć 7 litrów. Im więcej miasta tym spalanie wzrasta, nawet może osiągnąć 8 litrów/100km. Trasa - bajka bez większych problemów przy spokojnej jeździe schodzimy poniżej 6 litrów. Jazda w trasie - czysta przyjemność !

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 28
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejÄ…cy siÄ™ silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87