Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 125KM 92kW 1982-1985

Lata produkcji: 1982 – 1985
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 125KM 92kW 1982-1985

Produkowany od 1982 do 1985 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 125KM 92kW 1982-1985

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
[email protected]
Coupe 320 i 125KM 92kW
BMW Seria 3 E30
stary ale jady samochodzik, wiadomo że zawsze można coś znaleźć ale jak dla mnie samochod jest idealny, poprostu trzeba być maniakiem BMW żeby mieć ten samochód i go naprawdę pokochać, wtedy ten samochód nie ma wad, mam już 2 beemke teraz i myślę nad zmianą na kolejną , będzie 3 z rzędu, ale zawsze BMW. pozrowka dla maniaków BMA
4,6
~smakosz89
Coupe 320 i 125KM 92kW
BMW Seria 3 E30
auto godne uwagie ... za takie małe pieniążki można sie zakochać na zabuj !!
4,6
[email protected]
Coupe 320 i 125KM 92kW
BMW Seria 3 E30
Dźwięk piękny, chodzi pięknie. Wywaliłem z niego instalację gazową, ale pojwił się efekt za niskich i falujących obrotów. Wymieniłem gumę przepływomierza i przestały falować. Natomiast czemu są niskie - nikt nie wie. Podejrzewam, że już pompa paliwa siada - czasami po przekroczeniu 2000 obrotów na chwilę się zatrzymuje na 2100 i zastanawia, a później rura. Ten silnik (m20b20) ciągnie dopiero od 2500 obrotów. Poniżej nie ma co liczyć na błyskotliwe przyspieszenie. Żeby ostro jechać, to trzeba kręcić. Elastyczność mogłaby być lepsza. Ja jako kierowca przyspieszenia jakoś nie czuję, natomiast pasażer siedzący obok stwierdza "wciśnięcie w fotel". Dźwięk tego silnika jest po prostu przepiękny! Nie do zajechania, tylko trzeba dbać - pas rozrządu co 40 tys., nie wolno przegrzać, bo poleci uszczelka pod głowicą- u mnie już do wymiany będzie. Pamiętać o regulacji luzów zaworów, chociaż jak się na benzynie jeździ, to można to robić dość rzadko. (Silnik)

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 10
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Ubytek płynu chłodniczego.
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • układ chłodzenia
Auto posiadam od 2 miesięcy. Od samego kupna pojawia mi się kontrolka płynu chłodniczego. Zaglądam pod maskę, a w zbiorniczku wyrównawczym brak płynu. Dolewam do pełna mija parę dni i znów pusto. Nie widać żadnych wycieków, masła pod korkiem i na bagnecie też nie ma. Może wy wiecie co się dzieje?
Problem rozwiązany
11 komentarzy
BMW Seria 3 E30 Coupe