Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991

Lata produkcji: 1985 – 1991
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991

Produkowany od 1985 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991

Liczba ocen: 35
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Tommi
Coupe 320 i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E30
BMW E 30 320i to po prostu świetne, wystarczająco szybkie, niezawodne, trwałe i piękne auto z charakterem, bardzo przyjemne w eksploatacji, szczególnie na dłuższych trasach. Kto jeszcze nigdy nie jeździł BMW ten nie zrozumie do końca. To jest naprawdę radość z jazdy. Niestety w Polsce trudno znaleźć, egzemplarz w bardzo dobrym stanie i przede wszystkim oryginalny egzemplarz, nie przerabiany i bezwypadkowy. Ale jeśli komuś się uda znaleźć coś takiego to... na pewno będzie bardzo, bardzo zadowolony.
4,5
~jasiek
Coupe 320 i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E30
samochód jedyny i niepowtarzalny, takich silników już nie ma (m20). Mimo ogromnego zużycia paliwa jest doskonały ale kupując ten samochód nie można patrzeć na te koszty. Trzymanie się drogi doskonałe, jednak czeste usterki zawieszenia(ciężki przód) Auto napewno nie dla młodych chcących poszaleć ludzi. Trzeba je szanować i umiec nim jeździć a wtedy sie odwzajemni, Pozdrawiam wszystkich miłośników tej mark. szkoda tylko że już nie ma prawdziwych zadbanych e30 na naszym rynku
4,2
~Fish
Coupe 320 i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E30
Posiadam 2 litrowa bmke od jakiegos roku i poza sporym spalaniem nie mam na nia na co narzekac. Jezeli wymienia sie wszystko na czas i dba sie o nia to ona wzamian daje nam niesamowita frajde z jazdy. Ja osobiscie zakochalem sie w BMW i mam zamiar zmienic teraz na e36 oczywiscie takze 6 cylindrowa:) Pozdrowki

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 10
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Ubytek płynu chłodniczego.
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • układ chłodzenia
Auto posiadam od 2 miesięcy. Od samego kupna pojawia mi się kontrolka płynu chłodniczego. Zaglądam pod maskę, a w zbiorniczku wyrównawczym brak płynu. Dolewam do pełna mija parę dni i znów pusto. Nie widać żadnych wycieków, masła pod korkiem i na bagnecie też nie ma. Może wy wiecie co się dzieje?
Problem rozwiązany
11 komentarzy
BMW Seria 3 E30 Coupe