Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Cabrio 320 i 150KM 110kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Cabrio 320 i 150KM 110kW 1993-1999

Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E36 Cabrio 320 i 150KM 110kW 1993-1999

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~JUSTYNA
Cabrio 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Kupiłam swoje E36 Cabrio za 23.tys zł i nie żałuję , samochód prezentuje się ślicznie poprostu , w swoim modelu mam 17 calowe felgi BBS i kilka fajnych dodatków w środku , klima ,podgrzewane fotele , pełna elektryka , na aucie niema nawet grama rdzy a gdy byłam zrobic przegląd auta to panowie powiedzieli że tak zadbanego E36 dawno nie widzieli:) , miałam sentyment do tego samochodu dlatego go kupiłam za dośc niska cene , w zasadzie auto było warte tych pieniędzy w 100 % , Latem jest poprostu cudownie , ten wiatr we włosach:) pozatym autko zwraca na siebie uwagę:) , zimą zakładam Hard-top i jest cieplutko i fajnie w srodku:). Jestem bardzo zadowolona z mojej Buni i napewno prędko jej nie sprzedam:).Pozdrawiam
4,4
~BANANOWY_CREW
Cabrio 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Ogólnie rzecz biorąc BMW E36 cabrio jest bardzo dobrym samochodem, dającym dużo radości z jazdy, a przy tym nie zbyt awaryjnym! Jeśli miałbym kupić ten model jeszcze raz to bym się nawet nie zastanawiał, jedynie mój wybór padłby na jednostkę napędową o pojemności 2.8 litra! Pomimo, że modele z końca produkcji mają już 11 lat(!), to sylwetka auta jest ponadczasowa i wzbudza duże zainteresowanie na polskich drogach! Moja ocena za całokształt to 4.
3,7
~damianos
Cabrio 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
auto do lansu prezentuje sie efektownie, kultura pracy silnika swietna, tylko inne zawieszenie i opony ale wtedy juz nie bedzie sie tak fjnie prezentowac

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Cabrio 320 i 150KM 110kW 1993-1999

Liczba raportów: 6
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Cabrio 320 i 150KM 110kW 1993-1999
9,3
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Cabrio 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Auto posiadam od 15 miesięcy. Na początku twierdziłem, że nie założe instalacji gazowej. Szybko zmieniłem zdanie kiedy stwierdziłem jak duża jest przyjemność z jazdy cabrio. Instalacja sekwencyjna za 3000zł (stag 300, pojedyncze wtryskiwacze hana) zwróciła się po 8 miesiącach i przejechaniu 15 tyś. km. Z uwagi na fakt iż wersja cabrio jest cięższa od pozostałych najniższe spalanie jakie udało mi się wyciągnąć to 10,5 litra w trasie. Jazda oczywiście ekonomiczna. Wszystkie wyniki poza okresem zimowym. Auto widziało śnieg tylko przez okno garażu i z opowieści kolegów:) pozdrawiam
9,7
Cabrio 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Jeśli chodzi o ekonomiczność to ten model raczej oscyluje na średnim poziomie! W moim przypadku średnie spalanie w mieście to ok 10-11 litrów przy spokojnej i ok 15-18, a nawet do 20 litrów przy bardzo agresywnej jeździe (kiedy silnik pracuje praktycznie non stop na załączonym vanosie!)! Jednak tak agresywna jazda zdarza mi się niezwykle rzadko! Ceny poszczególnych części też są różne, ponieważ niektóre części pasują od wersji sedan lub coupe, a niektóre były zastosowane tylko i wyłącznie w tym modelu! Przykładowe ceny: - amortyzatory (przód) 500zł szt. - sprzęgło kompletne z dociskiem 1200zł Moja ocena to 3.
9,7
Cabrio 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
miasto średnie spalanie ok. 11 l trasa do 120 ok. 8.5 l trasa powyzej 120 ok. 9.5-10 l dla innych chcacych kupic bmw proponuje powyzej 2.0 l, ten silnik pali najwiecej( mowie oczywiscie o rzędówkach)

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Cabrio