Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 323 i 170KM 125kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Pirelli
BMW Seria 3 E36
Sedan 323 i 170KM 125kW
Jestem bardzo zadowolony z tego auta , silnik jest doskonałym połączeniem osiągów i małego spalania , auto bardzo dynamiczne , na autostradzie da się pojechać bez problemu 220km/h , zawieszenie twarde sztywno zestrojone , idealnie trzyma się drogi na zakretach w dodatku nie buja się jak kobyła przy większych prędkościach. Jestem mile zaskoczony środkiem autka , jasna skóra , el.regulowane fotele , regulacja kierownicy , klima itd. Latem podróż tym autem to czysta przyjemność , mam miłe wspomnienie z tym autkiem ze względu na moją dziewczyne :) byliśmy razem we Włoszech i naprawde podróż była super , niezawiodłem się na tym BMW i napewno go nie sprzedam , zostanie u mnie gdzie będe go pieścił i nie żałował kasy na jego eksploatacje:) Myśle że bmw zrobiło świetne auto modelem e36 bo po 1.jest nie zawodne a po 2 jego kształty są do dziś świeże i bardzo zadziorne a i na drodze utrą nosa niejednemu Porsche czy innym nowym mocnym autom.
4,7
~adrian
BMW Seria 3 E36
Sedan 323 i 170KM 125kW
Niemoge powiedzieć złego słowa na ten samochód..Auto dość rzadko spotykane z tym silnikiem i dlatego jest dość drogie w zakupie , ale jestem naprawde zadowolony , wszystko jest pod reką , klima działa wręcz wzorowo , ogrzewanie również . Spalanie niejest małe ale auto ma 170KM więc niema się co dziwić , częsci tanie i ogólnie dostępne , zaletą jest że istnieje wiele zamienników. Bryła auta jest wręcz idealna dodatkowo z fajnymi aluskami prezentuje się pięknie. Osiągi są bardzo dobre poprostu czasem wgniata w fotel a na światłach niejednego nowego merca prześcignąłem:).. Polecam ten samochód.
4,9
~Bastek
BMW Seria 3 E36
Sedan 323 i 170KM 125kW
Zalet auto ma wiele : ocynkowana blacha , dobre i trwałe silniki , precyzyjny układ jezdny , kultura pracy silniki , dynamika oraz komfort podróżowania. Coraz trudniej o zadbane modele jednak trzeba troche dokładniej poszukać i nie żałować ani 1zł żeby nas potem to nie kosztowało fortuny u mechanika. Ja za swoje E36 dałem 14800 zł i nie żałuje bo jeżdze juz 6 miesięcy bez problemów i ciesze się jazdą tym cudeńkiem.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 323 i 170KM 125kW 1995-1998
9,6
l/100 km
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,2
BMW Seria 3 E36
Sedan 323 i 170KM 125kW
Cóż, po przesiadce z mixu 90-konnego diesla z turbiną z 75-tki(konkretnie Vento) jestem bardzo mile zaskoczony. Cena przejechania 100 km w mieście jest identyczna jak tym ´oszczędnym i dynamicznym´ dieslem(przy średnim 6-6,5), natomiast w trasie można spokojnie jechać za ok. 25 zł. Minimalne spalanie wyszło mi zaraz po kupnie: na trasie Giżycko-Warszawa ok. 110 km/h, klima non stop i wyszło ok. 10,5 litra. W 4 osoby, zawalona do oporu paliła średnio 11 litrów w trasie. Po mieście, czy do pracy liczę 13-15 litrów(oczywiście zależy od nastroju ;) ). Natomiast rekord to 18 - pałowanie w korku na warszawskim Śródmieściu powoduje wir w butli :) Gdy wywaliła błąd przepływomierza wyszło 20 litrów, to jednak już jest skrajność.
12,3
BMW Seria 3 E36
Sedan 323 i 170KM 125kW
gaz sekwencja robi robote na prawde jest oszczednosc i nie czuc spadkow w osiagach i jednak to prawda ze duzy silnik nie pali tak duzo jestem na prawde zadowolony z tego silnika 2.0l silnik pali tyle samo a jednak osiagi sa gorsze kazdemu polecam ten silnik M52B25 323i 170KM jest moc a spalanie nie zrujnujue wszystko zalezy od nogi i jak chcemy jechac max w miescie przy poslizgach i kreceniu na wysokie obr to 15l gazu teraz jak bym mial kupowac to silnik 2.8 czesci w beemkach nie sa takie drogie jak kazdy mowi normalny samochod dla normalnych ludzi bezawaryjne auto z mega wygladem pozdrawiam
9,2
BMW Seria 3 E36
Sedan 323 i 170KM 125kW
Mi pasuje , zawsze można jeżdzić mułowatym dieslem.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan