Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Touring 320 i 150KM 110kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Dawid
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
BMW E36 to auto które się kocha albo nie nawidzi, ogólnie marke BMW się kocha albo nie nawidzi, ja tą markę zarówno kocham jak i nie nawidzę, kocham za to że trudno znaleść nawet w dzisiejszych czasach auto do którego wsiadając sam do siebie się uśmiechasz mimo tego że wiesz że czasem kaprysi (układ chłodzenia ale o tym później) Lata 90te to były najlepsze lata dla BMW - najlepiej wykonane wnętrza, obecnie BMW nie robi już tak zaprojektowanego wnętrza pojazdu (z myślą o tym że kierowca jest najważniejszy) Summa sumarum nie rozpisując się w tym temacie: kocham BMW za jakość, za właściwości jezdne (na próżno takich szukać w nowych autach innych marek, nienawidzę BMW za prymitywny układ chłodzenia który niejednokrotnie spędzał mi sen z powiek.
4,4
~pamparampa
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Jest to bardzo dobry samochod. Byl to moj pierwszy samochod, ktory kupilem bedac kompletnie zielonym. Po 3 latach stwierdzam, ze autka przede mna nikt nie oszczedzal, ale mimo tego nigdy mnie nie zawiodl, tak na prawde nic sie nie dzialo. Kiedys bylem uprzedzony do marki ze wzgledu na opinie, teraz wiem, ze bez sensu sa tego typu stwierdzenia. Zaden inny samochod nie daje tyle frajdy z jazdy. Szkoda z niego rezygnowac i glupio uprzedzac sie. Z cala odpowiedizalnoscia stwierdzam, ze z \"plaszczakow\" nie ma nic lepszego. Jesli kiedys jeszcze kupie \"plaszczaka\" to bedzie to na pewno BMW.
4,2
~dakun
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
ceny częsci przystępne, ale warto poszukac zadbanego egzemplarza i przede wszystkim auta bez dzwona, bo inaczej lista wydatków może byc długa i bolesna dla kieszeni. pomijam jakieś obcierki lakieru bo w 12 letnim aucie jest to nieuniknione. zweryfikowac w miarę możliwości przebieg, 200 kkm to dla zadbanej rzędówki rozgrzewka
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Touring 320 i 150KM 110kW 1994-1999
9,6
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Witam wszystkich jak tak patrze co niektórzy piszą że ich auta palą po 6 itrów w trasie to śmiać mi się chce, podałem całkiem realne ilości spaania auta na gazie, posiadam instalacje sekwencyjną. poruszam się głównie po mieście i zazwyczaj nie zostaje w tyle na światłach ale też staram się nie przekraczać 4 tys. obr. w mieście jeśli są duże korki potrafi wciągnąć nawet 20 litrów gazu lecz jeżdżąc normalnie po mieście pali około 15 litrów a benzynki 10.5 jeśli nie przekraczam 2800 obr. Ogólnie auto polecam na trasy bardzo elastyczne i nawet jeśli jadę bardziej dynamicznie spalanie gazu jest na poziomie 12 litrów z tym że nie zdarzyło mi się żeby ktoś mnie wyprzedził a co do miasta to poruszam się po gdańsku więc jest to duże miasto w którym co chwile stoisz na czerwonym świetle. Więc jesli chcesz jeździć po mieście nie polecam tego auta, jeśli jeździsz więcej na trasie to owszem ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka jeszcze nigdy mnie nie zawiodło Pozdrawiam wszystkich posiadaczy :D
10,4
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Auta nie kupilem z mysla o oszczedzaniu, rozszerzajac troszke dane w raporcie pali mi przy jezdzie po miescie na dystansie glownie ok 7km(droga do pracy) zima ok 14l, sredni najnizsze te zprzez okres zimowy w jezdzie po miescie ok 12,5l. Mieszan trasa/maisto w zaleznosci od stosunku jednego do drugiego ok 9,3-11,5. Sama trasa, rowna jazda, oczywiscie nie 90km/h bo z taka predkoscia sie nie da jezdzic ok 7,8-8l. Generalnei M52B20 za slabe to tej budy, szczegolnei w dolnym zakresie obrotow na pierwszych 2 biegach, na 3 i 4 biegu powyzje 4,5 tys bajak jak na ta moc. Generalnei chetnei widzial bym w tej budzie M52B28 spalanei neico wyzsze szczegolnei w warunkach miejskich jednak 100NM i42KM wiecej niz ma M52B20.
11,6
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Jest to moje drugie BMW 320i, poprzednie miałem w wersji Coupe, a teraz mam Kombi. Obydwa na gazie. Spalanie mam na poziomie 11,5l gazu oraz 1 do 1,5l benzyny (na każde 100km). Spalanie nie różni się od poprzedniego BMW. Robię około 45tys km rocznie, a BMW męczę od 4 lat. Trasy jakie robię to 50/50. Miasto Wrocław, a nie jakieś miasteczko z dwoma dużymi skrzyżowaniami bez sygnalizacji świetlnej. W zimę pali mi średnio litr więcej. Jeżdżę bardzo dynamicznie, ale nie palę kapci itp.. Ze świateł na ogół jestem pierwszy, poza miastem non stop 120-160km/h. Zdarza się, że spali mi 17l gazu ale jak mi padnie sonda lub jakaś inna drobnostka. Nie piszcie, że to auto jest drogie w utrzymaniu bo to jest nie prawda. Miałem jeszcze inne auta i tak np Golf III wcale nie jest tańszy jeśli chodzi o części. Kupuję zawsze części dobrych marek i jeśli za coś do golfa płacę 150zł, a do BMW 170zł to nie jest to dla mnie żadna różnica. Jak mówimy, że np popychacze hydrauliczne do golfa kosztują mniej to tylko dlatego, że jest ich o połowę mniej. Proste jak cep. Jeszcze jedno - nie porównujmy aut zagazowanych nie sekwencją bo to jest nieporozumienie. Przerabiałem ten temat przez jakieś 5 tys km i zmieniłem na Staga 300. Spalanie było większe bo 14l gazu nie schodziło, ale benzyny szło trochę mniej. Tyle, że auto muł jakich mało. Pozdrawiam ludzi jeżdżących TDI oraz życzę im aby nie wydali wszystkich zaoszczędzonych złotówek na naprawę silnika. Kurczę, coś nie mogę się wygadać - jeszcze jedno - jak kupujemy do golfa sworznie firmy "kogucik" i płacimy 25zł, a do BMW kupujemy Lemfordera za 65zł to, rzeczywiście BMW jest droższe w utrzymaniu :-)

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 89
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Touring