Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006

Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 81 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006

Liczba ocen: 20
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Czereśniak K
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Samochód budzący mieszane uczucia . z jednej strony świetne wręcz rajdowe zawieszenie w miarę dynamiczny silnik jak na wagę auta idealnie dobrana skrzynia biegów oraz pozycja za kierownicą można ustawić sobie naprawdę niską pozycje za kierownicą albo wysoką ale wtedy szoruje się głową o dach i to by było na tyle a teraz minusy ciężko kupić coś zadbanego w rozsądnych pieniądzach z reguły są to auta od małolatów lub dusigroszy co się mści po kieszenie oraz drogie auto w serwisowaniu jak chcesz zrobić wszystko jak się należy żeby było 100% sprawne zależy od części bo postawowa eksploatacja typu klocki tarcze filtry to jest taniocha ale drobiazgi silnik z valvotronic i osprzęt potrafią zrobić zawrót głowy.Spalanie jak na wagę i osiągi dość małe o ile masz sprawne sądy a padać lubią często jakby co to są tam 4 sondy dwie na 4 przewody i 2 na 5 czyli szrokopasmowe.
4,6
~Kowalski Sebastian
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Mam auto od 7 miesięcy trochę się bałem kupić bmw ale teraz na samą myśl że wsiądę za kierownicę mam banan na twarzy . Może ten silnik to jakiś demon mocy nie jest ale mi w zupełności wystarczy idzie tym nawet bączki na suchym asfalcie na drugim biegu pokręcić. Compact posiada genialną kontrolę trakcji i esp czyli posiada trzy tryby pierwszy kiedy wszystko jest włączone może tym jechać nawet kobieta o słabych umiejętnościach i nie poczuje różnicy pomiędzy przednim napędem ale niema co ukrywać dusi osiągi znacznie. Drugi stopień to opóźniona kontrola trakcji i esp można lekko zarzucić tyłem ale i lekko pomielić kołami przy okazji tu mamy szperę włączoną ale działa ona na zasadzie przyhamowania mielącego koła w śliskim czuć ze to naprawdę działa.A trzeci stopień to wyłączona trakcja i esp całkowicie czyli mielenie kapcia i bączki. Auto idealne na co dzień do przemieszczania się jak i do zabawy lekki niesmak to spalanie podczas pałowania łatwo przekroczyć 13 litrów na sto ale w trasie nawet na autostradzie ciężko przekroczyć 11 choć przy 90-100 km/h przy rozsądnym operowaniu gazu bez problemów można zejść poniżej 6.5 litra na 100kilometrów
3,7
~Martin1
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Jestem zadowolonym uzytkownikiem compact e46. Chcialem jezdzic bmw, kupilem uzywane i doprowadzilem auto do stanu oryginalnego, kupiłem od pierwszego właściciela w niemczech. Zamieszczam całą ocenę w tym miejscu. Jest to dobre auto, widać że zaprojektowane przez dobrych inżynierów, przemyślane, wygodne, wygląda na młodzieżowe. Dobrze tryma sie drogi, czasem można się pobawić tylnym napedem. Silnik n42 valvetronik, wiec trzeb wymieiac olej co 10tys a nie jak instrukcja 15-20tys,szczegolnie przy jazdach w miescie. Wymieniac napinacz lancucha, rozrzad jest problemtyczny, zdarza sie ze zaniedbany łańcuch przeskoczy. Jest to silnik z valvetronik wiec ma podwojny vanos, fajnie korzysta sie z momentu obr od 3,5tys jest dostepny dość nisko, ale przy przebiegach 120-150tys zdarza sie ze vanosy lub jeden jest już do wymiany,siadaja uszczelki vanosów, trzeba kupic caly vanos, bo w 4cyl bmw niema zestawow naprawczych. Fajny jest ten silnik jak jest prawidlowo eksploatowany, lać olej 5w30 i nie piłować zimnego silnika (olej ma kanaliki do vanosów i wewnątrz silnika, nie rozgrzeny olej nie dociera do kanalików i morduje silnik). Radzę wymieniac odmę po zakupie wraz z wymianą pierwszego oleju. Skrzynia troche chaczy pierwszy bieg i sa drgania drazka na biegu jalowym, podobno typowe dla e46,a to benzyna. Na b. dlugie trasy brakuje 6biegu. Przy 140kmh robi sie troche glosno. Układ jezdny Jest lepiej niz dobrze, pomimo ze spodziewalem dobrej trakcji, jestem milo zaskoczony, wchodze w zakrety tak ze inna marką nawet nie odwazylbym sie. Na plus dodam system Dsc, np. w zimie, dziala tak ze kazdy sobie poradzi z tylnym napedem. Sam system odejmuje gaz i hamuje gdy potrzeba, gaz jest elektryczny i sterowny przez komputer, gdy trzeba dajesz gaz w podłogę a komputer daje tyle mocy ile uwaza za maksymalną zeby jechac bezpiecznie (genialne !). Duza przewaga innymi autami z tego okresu produkcji i jeszcze dzisiaj moze byc wzorem. Kierownica ma wyczuwalnie slabsze wspomaganie do innych marek, przez to sprawia wrażenie precyzyjnej, natomiast uważam że do forda brakuje precyzji. Wygodne fotele przednie, z tylu polecam tylko jazde do dwóch osob. Bagaznik przecietny, 310litrow, na plus schowek pod pokrywa bagaznika (w silniejszych silnikach na akumulator) dla mnie schowek na narzędnia. Rozwiazania przyjazne uzytkownikowi. Mam klimatronik, dziala b. Dobrze i ładnie wygląda, ponieważ całość jest b.dobrze spasowana i ma klasyczny wygląd bedzie sie dobrze wyglądać jeszcze długo. Przestrzeń dla kierowcy. Siedzi sie nisko, przesterzeń na nogi jest b.dobra. szczegolnie pasazer moze wyprostowac nogi w czasie dlugiej podrozy. Dobra konstrukcja fotela, trzyma na boki, ma dobre podparcie ledźwiowe. Koszty - Spalanie jest czescia wydatkow w moim budżecie utrzymania auta i raczej tą mniejszą. B.duzo srodkow pochłonęło przywrocenie auta do oryginalnego stanu. Wymienialem czesci ktorych wczesniej w innych markach nie bylo lub nieulegaly zuzyciu. Utrzymanie auta marki BMW w b.dobrym stanie jest droższe niz średnia. W kwestii spalania, jeżdzę głównie po Wrocławiu, krótkie trasy do 10km, czasem dłuższe wyjazdy, wakacyjny dwa razy. Jeżdzę na benzynie, W mieście na krótkich spala 10-10,5litra, w zimie 12litrów. Np.Średnia 80% miasto i 20% trasa to wychodzi średnia ok. 8,5-9 litrów. Natomiast ten model waży ze mną 1,5tony a na trasie z rodziną potrafi spalać 6-7 litrów, np trasa do Chorwacji (pełny załadunek, predkości do 140kmh) średnia z tankowań 6,3litra (spisałem rachunki i przebieg). Najniższe spalanie do trasie po Polsce 5,7litra, to przez ten silnik, jest valvetronik, ma zmienne fazy rozrządu i jest nastawiony raczej na niższe spalanie od osiągów, ale radzi sobie z tym autem. Czesto leje 98 oktanów, wtedy spala do 0,5litra mniej. Jeżdzę tak jak inni uczestnicy, mam raczej cieżką nogę (używam aut służbowych). Stosunek jakość/cena - Kupilem w b.dobrej cenie auto ktore kiedys bylo sprzeawane jako premium. Dzisiaj widac jakosc materialow i konstrukcje ktora jest b.dobrze zaprojektowana. Drobrne usterki - duzo drobnych i sporych napraw. Duzo środków pochlonił silnik, i jego osprzet z racji wieku duzo do wymiany. Wyszedłem z założenia jak chcesz jezdzic to trzeba,nikt prezentu nie robi sprzedając uzywane auto. Poważne usterki- Pompa oleju wymieniona, Odma sie zatkala w zimie, vacum pompa chuczała i nie była szczelna wymieniona, uszczelnienie pokrywy silnika, łożysko alternatora, czujnik temperatury siadł simering - wymieniony.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006

Liczba raportów: 38
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006
8,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Jeżdżę już tym autem od 2 lat czyli miałem chwilę żeby przetestować ten samochodzik. 6,5 l/100 to mój rekord uzyskany przy eko-driving- u którego nie znoszę a ale spróbowałem i tak przejechałem z Białegostoku do Gdańska. Pędkości jakie osiągałem to 90 - 110 i oczywiście hamowanie silnikiem :( Normalna jazda czyli 120 - 140 po drogach szybkiego ruchu to okolice 7,5 - 8,5. Miasto bez korków obwodnicą Białegostoku około 10 km do pracy codziennie latem kiedy silnik łapał szybko temperaturę 9l ale już zima to spokojnie 11l. Spalanie podczas kręcenia bączków zimową porą (w innych warunkach się nie da) to już 20l ale to się nie liczy a wrażenia bez cenne :)
9,9
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Żeby autem tylko jeździć i olewać niedomagania to jest tanio jak się kupi dobre auto ale jak chcesz utrzymać w ryzach cycuś glancuś to ładuje się w to auto sporo kasy .Spalanie jest bardzo małe jak ktoś jeździ delikatnie można zamknąć się 8.5 w mieście na sto ale szarżując ostro po mieście to nawet 16 nie stanowi problemu. auto strasznie nie lubi krótkich dystansów wtedy spalanie podnosi się znacznie
7,7
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
6.1l/100km Wynik osiągnięty na trasie Warszawa - półwysep na trasie S7 przy średniej prędkości 90km/h nie przekraczając 150km/h. Na autostradzie A1 Warszawa - półwysep 8.3l/100km przy średniej prędkości 150km/h. W Warszawie w lato średnio pali 9l/100 w zimę 10l/100. Można zejść niżej jak nie jedzie się w korku i ma się dobre ustawienie świateł 8l/100km. Wszyskie pomiary z wyłączoną klimatyzacją. Auto sprawuje się bardzo dobrze, jak ktoś zastanawia się nad kupnem to polecam.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Compact