Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 81 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Szalej
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Auto od 2018 w Polsce 1.8 85Kw bez gazu Bmw to był mój ostatni wybór przy doborze nowego auta ze względu na popularność E46 wśród młodych napalonych i rządnych wrażeń młodzików. Cieszę się że rzeczywistość okazała się zgoła inna. Pierwsza styczność z tą marką i modelem była dla mnie oszałamiająca. Auto zadbane wewnątrz jak i zewnątrz. Jazda, mimo twardego zawieszenia cieszy za każdym razem tak samo (drogi powiatowe pozostawiają wiele do życzenia). Spalanie, szczególnie przy jeździe w mieście jest dosyć duże (11-12L). Nie żyłuję auta na niskich obrotach ani też nie gotuję silnika. Wcześniej jeździłem tylko dieslami w tym w124 200d przez ostatnie kilka lat, więc opinia dosyć subiektywna. Auto traktuję jak 2 osobowe i myślę że tak powinno być traktowane, tylne fotele to tylko dodatek. Elektronika po tylu latach sprawuje się bez zarzutów. Po niecałym roku jedyne co musiałem zmienić to rezystor dmuchawy (ponoć popularna usterka w E46, ale to groszowe sprawy) Przy zakupie zalecam dokładniej przyjrzeć się rozrządowi gdyż jest łańcuchowy. Falujące obroty czy "jarmolenie" pod maską mogą wskazywać właśnie na uszkodzenie tego elementu. Koszt naprawy jest naprawy jest dosyć drogi Jeśli chodzi o części lub ogólny koszt eksploatacji to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dużo osłuchałem się o wycieraczkach za 300 zł czy tego typu bzdurach. Postanowiłem doinwestować auto aby służyło mi jak najdłużej i nie zauważyłem dużej różnicy cen w częściach między właśnie tym modelem a takim w124 czy niegdyś popularnym golfem 4. Koszt eksploatacji bmw e46 to mit, pewnie zasługa popularności tego samochodu. Cena na rynku przez ostatni rok praktycznie się nie zmieniła. Szukając auta do 7 tysięcy warto zwrócić uwagę na ten egzemplarz Nie jestem fanem BMW i chyba nigdy nie będę, stereotypy nie biorą się z powietrza ale akurat Compact trochę się wyłamuje poza cały ten margines.
4,4
~driver
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
auto kupilem jak mialo 12 lat auto mega fajne jak za ta cene co kupilem .Mialem je 5 lat lecz ostatni rok poltora auto zaczelo sie sypac systematycznie co 3-4 miesiace lecz tego mozna bylo sie spodziewac po kilku latach mojej jazdy i zaniedbaniu jakiego dokonalem .Ogolne zdanie na temat tego auta mam bardzo dobre i milo je wspominam fajnie sie prowadzi w miare .Silnik nienajgorszy jak na wage auta lecz moglby byc minimalnie mocniejszy bo jak zatakuje sie go i wsiadzie wiecej osob to troche slaby , skrzynia ,wyciszenie ,komfort - na 5 , Prowadzenie pojazdu tez na 5 , w miescie i na krótkich odcinkach pali 11-12 l .
3,6
~Damian69
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Samochodu nie polecam. Jestem fanem BMW jednak ilość usterek które trapią ten model nawet mnie zniechęciły. Największym problemem tych samochodów są ich poprzedni właściciele. Wszystkie BM-ki są piłowane niezależnie od rozmiaru silnika. Wiejski tuning idzie przed serwisem kiedy dochodzi do ustalania budżetu na samochód. BMW nie należy do najbardziej bezawaryjnych aut a na dodatek niewłaściwy serwis niszczy te samochody. Części jak na ten segment są drogie a jest co wymieniać. Spalanie jest poprawne. Miałem gaz BRC który działał mimo upływu 10 lat bez zarzutu. Niestety, Sebixy nie kupują Citroenów czy Peugeotów tylko BMW a na rynku krajowym ciężko o zadbany egzemplarz , właściwie serwisowany. Samochód świetnie się prowadzi, jednak fotele nie są wygodne. Skrzynie ok, sprzęgło trochę za długie, Kia Ceed ma krótsze.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006
8,7
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Jeżdżę już tym autem od 2 lat czyli miałem chwilę żeby przetestować ten samochodzik. 6,5 l/100 to mój rekord uzyskany przy eko-driving- u którego nie znoszę a ale spróbowałem i tak przejechałem z Białegostoku do Gdańska. Pędkości jakie osiągałem to 90 - 110 i oczywiście hamowanie silnikiem :( Normalna jazda czyli 120 - 140 po drogach szybkiego ruchu to okolice 7,5 - 8,5. Miasto bez korków obwodnicą Białegostoku około 10 km do pracy codziennie latem kiedy silnik łapał szybko temperaturę 9l ale już zima to spokojnie 11l. Spalanie podczas kręcenia bączków zimową porą (w innych warunkach się nie da) to już 20l ale to się nie liczy a wrażenia bez cenne :)
11,3
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
No powiem tak, przed odłączeniem valvetronica spalanie benzyny przy oszczędnej jeździe 50/50 (trasa miasta) wynosiło około 8l ale po odłączeniu valvetronica (zaczął sprawiać problemy) podniosło się około 1/2l ben. a gazu z 10 na 12l. Ogólnie auto jest dość ciężkie i przy silniczku 1.8 mocy 116km i 175nm no niestety trzeba deptać i kręcić dość wysoko aby dynamicznie przemieszczać się w mieście przez co trochę spali tej benzyny lub lpg.
8,1
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
8,37 l/100km to średnia z roku użytkowania na podstawie paragonów z tankowania, w tym dojazdy do pracy 6km po mieście ale i dłuższe trasy (ok. 30-40% miasto). Po mieście na krótkich odcinkach może spokojnie dojść do 12l. Na trasie 400 km z prędkościami ok 100 km/h natomiast udało sie osiągnąć 5,9l

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Compact