Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 81 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Damian69
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Samochodu nie polecam. Jestem fanem BMW jednak ilość usterek które trapią ten model nawet mnie zniechęciły. Największym problemem tych samochodów są ich poprzedni właściciele. Wszystkie BM-ki są piłowane niezależnie od rozmiaru silnika. Wiejski tuning idzie przed serwisem kiedy dochodzi do ustalania budżetu na samochód. BMW nie należy do najbardziej bezawaryjnych aut a na dodatek niewłaściwy serwis niszczy te samochody. Części jak na ten segment są drogie a jest co wymieniać. Spalanie jest poprawne. Miałem gaz BRC który działał mimo upływu 10 lat bez zarzutu. Niestety, Sebixy nie kupują Citroenów czy Peugeotów tylko BMW a na rynku krajowym ciężko o zadbany egzemplarz , właściwie serwisowany. Samochód świetnie się prowadzi, jednak fotele nie są wygodne. Skrzynie ok, sprzęgło trochę za długie, Kia Ceed ma krótsze.
3,6
~karik712
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Auto robi dobre pierwsze wrażenie, optycznie bardzo mi sie podobało, solidne wykonanie wnętrza i ogolny "porządek" w konstrukcji. Przez niektórych określany 3/4 BMW co nie przeszkadza na początku, ale z czasem zaczyna doskwierać brak mocy której by sie od niego oczekiwało , a auto w dalszym ciągu kosztuje w utrzymaniu tyle co pełnoprawne BMW. Bardzo negatywne zaskoczenie co do karoserii - jedyny malowany element miał sie najlepiej z całego nadwozia (tylna klapa), reszta mimo że auto bez wypadkowe byla podjadana przez korozje (doły drzwi, błotniki, tylne cyrkle) , auto słabo zniosło brak garażowania. Największy pozytyw to prowadzenie - z uwagi na lepsze rozłożenie masy prowadzi sie o wiele pewniej od sedana i kombi, zakręty można brać bardzo dynamicznie (szczególnie ze zamontowałem mu nowe pirellki). Auto moim zdaniem już na tamtym etapie powinno byc osobnym modelem, nijak ma sie do konkurencji z segmentu D , a zestawiać go nalezy raczej z segmentem C premium. Niestety uboga i nie do konca dopracowana paleta silnikowa stawia go w slabym świetle do takich oponentów jak np. Audi A3 którego żałuje ze nie kupiłem stojąc przed tamtym wyborem. Kompakt ze swoimi kosztami utrzymania, słabą użytkowością, i za słabą wersją silnikową jest irracjonalny. Potencjał widze tylko w topowej wersji 2,5 - wtedy mozna by mu wybaczyć pozostałe braki i koszta utrzymania ;)
4,3
~Czereśniak K
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Samochód budzący mieszane uczucia . z jednej strony świetne wręcz rajdowe zawieszenie w miarę dynamiczny silnik jak na wagę auta idealnie dobrana skrzynia biegów oraz pozycja za kierownicą można ustawić sobie naprawdę niską pozycje za kierownicą albo wysoką ale wtedy szoruje się głową o dach i to by było na tyle a teraz minusy ciężko kupić coś zadbanego w rozsądnych pieniądzach z reguły są to auta od małolatów lub dusigroszy co się mści po kieszenie oraz drogie auto w serwisowaniu jak chcesz zrobić wszystko jak się należy żeby było 100% sprawne zależy od części bo postawowa eksploatacja typu klocki tarcze filtry to jest taniocha ale drobiazgi silnik z valvotronic i osprzęt potrafią zrobić zawrót głowy.Spalanie jak na wagę i osiągi dość małe o ile masz sprawne sądy a padać lubią często jakby co to są tam 4 sondy dwie na 4 przewody i 2 na 5 czyli szrokopasmowe.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact 316 ti 116KM 85kW 2001-2006
8,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Jeżdżę już tym autem od 2 lat czyli miałem chwilę żeby przetestować ten samochodzik. 6,5 l/100 to mój rekord uzyskany przy eko-driving- u którego nie znoszę a ale spróbowałem i tak przejechałem z Białegostoku do Gdańska. Pędkości jakie osiągałem to 90 - 110 i oczywiście hamowanie silnikiem :( Normalna jazda czyli 120 - 140 po drogach szybkiego ruchu to okolice 7,5 - 8,5. Miasto bez korków obwodnicą Białegostoku około 10 km do pracy codziennie latem kiedy silnik łapał szybko temperaturę 9l ale już zima to spokojnie 11l. Spalanie podczas kręcenia bączków zimową porą (w innych warunkach się nie da) to już 20l ale to się nie liczy a wrażenia bez cenne :)
8,1
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
8,37 l/100km to średnia z roku użytkowania na podstawie paragonów z tankowania, w tym dojazdy do pracy 6km po mieście ale i dłuższe trasy (ok. 30-40% miasto). Po mieście na krótkich odcinkach może spokojnie dojść do 12l. Na trasie 400 km z prędkościami ok 100 km/h natomiast udało sie osiągnąć 5,9l
9,9
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Żeby autem tylko jeździć i olewać niedomagania to jest tanio jak się kupi dobre auto ale jak chcesz utrzymać w ryzach cycuś glancuś to ładuje się w to auto sporo kasy .Spalanie jest bardzo małe jak ktoś jeździ delikatnie można zamknąć się 8.5 w mieście na sto ale szarżując ostro po mieście to nawet 16 nie stanowi problemu. auto strasznie nie lubi krótkich dystansów wtedy spalanie podnosi się znacznie

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 80
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Compact