Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact 325 ti 192KM 141kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Compact 325 ti 192KM 141kW 2001-2006

Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E46 Compact 325 ti 192KM 141kW 2001-2006

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Afrasz
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
To moja 4 bmka. Fajne auto za niewielkie pieniądze. Dobre dla singla lub pary. Średnie spalanie około 9-11. Praktycznie bezusterkowe, ale słabe blachy. Brakuje 6 biegu w manualu. Ogólnie jestem zadowolony.
4,2
~Piter 44
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Bardzo fajne auto dla ludzi w różnym wieku, raczej nie dla rodziny, choć w czwórkę już nim jezdziłem. Części zamienne w rozsądnych cenach, choć bywałem zaskoczony: amortyzator Bilsteina na tył - 150 zł. Ale plastikowa nerka - grill 240. Chore.. Super dynamiczny silnik, pewne prowadzenie, przyspieszenie bajkowe.
4,1
~amstaf95
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
świetny samochód z świetnym prowadzeniem silnikiem i wyposażeniem. jedynie spalanie i bagażnik mogło by być leprze

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Compact 325 ti 192KM 141kW 2001-2006

Liczba raportów: 8
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact 325 ti 192KM 141kW 2001-2006
10,4
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
ludzie co niektorzy to chyba pchaja te auta jak czytam te raporty to nie wiem o co kaman silnik zmieniony 323 170km wtryski i reduktor z wyzszej polki przebieg 200tys silnik ani grama oleju miasto jazda serdnia ale tak ze mnie nikt nie wyprzedza tylko mnie blokuja krotkie odcinki 15-16l wiekszosc na klimie na kompie na benzynie pokazuje ok 12l trasa -autostrada na tempomacie 160 v navi nie licznikowa chociaz sie pokrywa 15l przejechane z taka predkoscia do wyczerpania gazu max praktycznie bez zwalniania przy 180 ponad 17 l na tych samych zasadach po kazdym zwolnieniu max przyspiesznie do 180 min spalanie 12-13 na trasie przy jezdzie przepisowej nieautostradowej wg ograniczen ale ostrym wyprzedzaniu i hamowanu bo niektorzy niestety jezdza wolniej ogolnie spalanie uwazam ze b dobre biorac pod uwage mase auta prawie 1400kg felgi 17 i opony 215 cisnienie w oponach 2,8 bara wszystkie wyniki co bardzo wazne na idealnie wyskalowanym liczniku wiekszosc zawyza moze stad takie u niektorych abstrakcyjne wyniki i oczywiscie na klimie ale malo obciazonej przynajmniej w trasie bo wyniki z jazdy noca i do nastepnych dodajacych opis zeby uwzglednili wszystkie te wytyczne ktore ja uwzglednilem bo wiekszosc raportow to na zasadzie zyczeniowej nie popartej konkretami a jesli juz to bardzo niekonkretnymi to juz moj ktorys raport ktoregos auta i jakos zawsze moje ata pala najwiecej a kazde auto technicznie w stanie idealnym doinwestowane 0 brania oleju itd
14,3
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
co wy te auta pchacie?tyle co wy podajecie to mi pali corsa jak jej nie cisne -gazu- i stilo w d po miescie 10 i nie mowie o jakims szalenstwie po prostu zawsze mi sie spieszy i nie blokuje innych aut ani na starcie spod swiatel ani podczas jazdy i tak uwazam ze po miescie 15l gazu to super wynik na 1400kg w trasie po autostradzie 15 tez niezle bo stilo przy tych samych predkosciach ktore dla stilo sa graniczne spali 9 wiec i tak jest taniej i 1 sprawa liczkin mam idealnie wysterowany co do 1km z v navi wiec tyle ile jade km tyle faktycznie jest co do min spalania to nie mialem nigdy czasu zeby sprawdzic jakbym mial to pojechalbym pociagiem
9,5
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Niewielkie koszty napraw i niewielie przez 2 lata się psuło. Słabe blachy.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
4,3
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ja jestem zadowolony PODAM FAKTY Spalanie benzyna (miasto)PB 12l gaz 13,7l (Poza) PB 8l gaz 10 l Ja spadku mocy NIE ODCZUWAM na hamowni wyszko 7 koni mniej czly odpowiednio 192 185 Jedna uwaga nie montujcie w compakcie zbiornika w kole wchodzi 25l i jest wieczny problem bo do 100 pierwszych przejechanym km mozna auto gonic potem nie bo sie wirnik w baku robi i przelacza na...
2,0
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie...
5,0
Compact 325 ti 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: ELPIGAZ VOILA PLUS
przebieg: 315 tys. km
użytkowana przez: 149 tys. km
To nie jakaś reklama.. ale zaoszczędziłem dlatego tu jestem. Dobry serwis klimatyzacji robi Predko w Olsztynie. Szukałem najtaniej w Olsztynie. Obdzwoniłem z gazetki reklamowej takiej "Reflektor" 7 mechaników w Olsztynie ..telefon mam bezpłatny i mam czas. Ciekawe że inni mechanicy chcą niektórzy ponad 80% więcej za to samo! (cennika w tych usługach jakiegoś brak)...
BMW Seria 3 E46 Compact