Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact 320 td 150KM 110kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~konrad
Compact 320 td 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
posiadam compacta niecały rok, auto jest nieziemskie, nie ma żadnej wady! kształt jest wyróżniający a jednocześnie bardzo stylowy, kwintesencja gustu w tym aucie.... polecam auta w serii, bez żadnych ulepszeń itp mój model jest wciąż taki sam jak wyjechał z fabryki, nie ma żadnych zmian (seryjne zawieszenie, lampy, radio, głośniki), kupując takie auto masz pewność, że nie jeździł nim żaden amator mocnych wrażeń tylko normalny kierowca... silnik znakomicie daje radę z prawie 1,5 tonowym cięzarem, nie trzeba go prosić:) , /ogólnie każdemu poleciłbym to auto!!!!
4,8
~MACIEJ B
Compact 320 td 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
poprzednim autem byl wv passat 2.5 v6 jakis rok ogolnie ok ale spalanie i kultura jazdy znacznie inne niz Bmw (koszty utrzymania bardzo wysokie np sprezyna przednia nowa oryginalna 550 zl -masakra) dla mnie bmw zancznie lepsze a porownujac nastepne auto po passacie Mercedes 220 cdi fajne autko slabszy sinik 143 km nieznacznie ale da sie wyczuc i porownujac cenowo bmw wychodzi z tego korzystniej lepsze wnetrze wiecej miejsca nie tre kolanami o plastik ze skrzyni biegow lol o niebo lepszy kokpit nie nic sie nie odbija w szybie w czasie slonecznych dni jak np wielka kratka nawiewu w ksztalcie trojkata ktora przez pierwszy miesiac mnie tak wkurzala lol przypomonala mi jakas kobre na szybie a dodatkowo w I TERAZ UWAGA RDZA mercedes 2001 rok i zaczelo wychodzic to i owdzie
4,9
~dziewczyna NIE gangstera
Compact 320 td 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Jestem zachwycona i nie zaluje wyboru. Kupilam BMW 3 compact od razu jak tylko ja zobaczylam. Absolutnie pobila takie samochody jak Peugeot 306, Honda Cicic, Toyota Rav4, ktore byly w tej samej cenie!!!! sliczny w srodku i mozliwosc wyboru wszystkich dodatkow wg gustu...hmmm zadna inna firma nie jest w stanie to zaproponiwac!!! Ogromny bak + oszczednosc silnika, nawet przy mojej pracy podroznika daje mi poczucie ze na stacjach benzynowych bywam zadko. No i oczywiscie faceci na mnie zerkaja :)))

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 77
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Compact