Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact 320 td 150KM 110kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 byÅ‚ oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadÅ‚ na rok 1998 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym samochód znów przeszedÅ‚ spore zmiany - sylwetka zyskaÅ‚a znacznie bardziej opÅ‚ywowe ksztaÅ‚ty. W 2001 roku E46 zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostaÅ‚y poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model byÅ‚ wybierany do pierwszej dziesiÄ…tki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostaÅ‚o wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Chev Chelios
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
Auto drogie w utrzymaniu nawet jak się nie psuje a miało być tanio bo bardzo popularne i dużo części. Auto serwisuje w Tarnowskim renomowanym zakładzie specjalizującym się w BMW także w lepszym miejscu naprawiać nie można zapewne jest drożej niż u przeciętnego mechanika ale zawsze dostaje szczegółową rozpiskę napraw wraz z gwarancją. Mimo takiej opieki auto pochłania dużo pieniędzy podam przykład. Przed wyjazdem do Albanii podjeżdzam do wspomnianego zakładu, uprzedzam gdzie jadę i nie chcę mieć przygód z autem. Zaznaczam auto było normalnie użytkowane 3 razy w tygodniu i nie było z nim problemów natomiast mechanik po przeglądzie auta okazało się że koszt części do wymiany + robocizna to 6 tys. (!!) było szkoda ale cóż oby się w trasie nie zepsuł - leciał pełnym piecem z krótkimi przerwami przez 21h w czerwcu i nie było z nim problemów łącznie na wakacjach zrobiłem nim około 3,5 tys. km wracam odstawiam auto na wioskę do taty który sporadycznie nim jeździ dzwoni po 2 tyg i mówi że nie może go odpalić ... laweta, mechanik - kolejny rachunek na 3,5 tys zł... Po 4 latach do auta za 7 tys. dołożyłem do niego 3 krotność kwoty zakupu. Mało pali, dobrze się go prowadzi, spokojnie rozpędza się ponad 200, wygodne i dobrze wyciszone ale przez awaryjność na pewno bym go ponownie nie kupił, podobno moja wina bo kupiłem diesla także mógłbym kupić ale tylko benzynę.
4,8
~konrad
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
posiadam compacta niecały rok, auto jest nieziemskie, nie ma żadnej wady! kształt jest wyróżniający a jednocześnie bardzo stylowy, kwintesencja gustu w tym aucie.... polecam auta w serii, bez żadnych ulepszeń itp mój model jest wciąż taki sam jak wyjechał z fabryki, nie ma żadnych zmian (seryjne zawieszenie, lampy, radio, głośniki), kupując takie auto masz pewność, że nie jeździł nim żaden amator mocnych wrażeń tylko normalny kierowca... silnik znakomicie daje radę z prawie 1,5 tonowym cięzarem, nie trzeba go prosić:) , /ogólnie każdemu poleciłbym to auto!!!!
4,8
~MACIEJ B
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
poprzednim autem byl wv passat 2.5 v6 jakis rok ogolnie ok ale spalanie i kultura jazdy znacznie inne niz Bmw (koszty utrzymania bardzo wysokie np sprezyna przednia nowa oryginalna 550 zl -masakra) dla mnie bmw zancznie lepsze a porownujac nastepne auto po passacie Mercedes 220 cdi fajne autko slabszy sinik 143 km nieznacznie ale da sie wyczuc i porownujac cenowo bmw wychodzi z tego korzystniej lepsze wnetrze wiecej miejsca nie tre kolanami o plastik ze skrzyni biegow lol o niebo lepszy kokpit nie nic sie nie odbija w szybie w czasie slonecznych dni jak np wielka kratka nawiewu w ksztalcie trojkata ktora przez pierwszy miesiac mnie tak wkurzala lol przypomonala mi jakas kobre na szybie a dodatkowo w I TERAZ UWAGA RDZA mercedes 2001 rok i zaczelo wychodzic to i owdzie
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact 320 td 150KM 110kW 2001-2006
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
prowadze tabelke w excelu, spalanie wyliczone na podstawie przejechanych km i zatankowanego paliwa - srednie na dystansie 16,5tys km - 6,5l. komputer zaniża o ponad litr - ostatnio pokazywał 5,1, rzeczywiste 6,3.. opony teraz mam 205/55/16, przy kapciach 225/45/18 przód i 255/40/18 tył palił litr więcej :) skrzynia automat, styl jazdy spokojny pozamiastowy. szczerze, liczyłem na mniejsze spalanie (przy moim stylu jazdy). poprzednie audi a3 1.9 tdi quattro manual 6b chip na 155km palił ponad litr mniej na identycznych oponach (ten sam rozmiar i marka/model)
6,0
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
5,7 trasa/miast około 50/50 7,8 miasto zimą, latem nawet 7,5 4,4 latem trasa s3 Gorzów Międzyzdroje prędkość 60% 120-130km/h, 40% 90-100km/h. Strach ma wielkie oczy. Im bardziej poznawałem to auto technicznie tym bardziej rozumiałem jaka to zaawansowana aczkolwiek prosta technologia auta z 2001 roku.
6,3
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
Jeden z najwiekszych atutow tego auta. 150 koni, spalanie rewelacyjne. Wbrew pozorom ceny napraw nie sa kosmiczne, na rynku jest duzo dobrej jakosci zamiennikow. w miescie latem ~7,5 zima 8,5 trasa 6-7

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Compact