Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW 2000-2006

Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 3246 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 343 KM (252 kW) przy 7900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 365 Nm przy 4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 91 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny BMW Seria 3 E46 M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW 2000-2006

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~rooockyM3
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Podsumowując - autko godne polecenia jeżeli jest kupowane z pewnego źródła i było dbane. Częsty serwis pomaga wykluczać usterki. Jeżeli chodzi o samą jazdę to poezja (podobnie jak w poprzednim e36 m3). Autko może być spokojne, ale jeżeli tylko wciśniemy gaz do końca pokazuje nam się prawdziwe oblicze tego auta. Występują drobne usterki, ale to ze względu na to że auto nie jest nowe, a nic nie jest doskonałe. No i jeszcze hamulce.. Bez pasów bardzo łatwo się znaleźć na przedniej szybie.
4,9
[email protected]
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Jest to najlepszy samochod ostatnich 100 lat na swiecie!!Super jezdzi, hamuje,wyglada i sie sprawuje-jakosc jest znakomita!Ten sprzet daje taka radosc z jazdy ,ze zal z niego wysiadac!Podobne wrazenia daje tylko Ferrari,ktory kosztuje kilka razy wiecej oraz BMW M6 i M5. BMW M3 ma prawdziwa dusze!
4,3
~roger88
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Podsumowujac jest dobrze, bo nigdy nie moze byc tak dobrze zeby nie moglo byc lepiej. Za te pieniadze bioroc pod uwage jakosc, wrazenia z jazdy, wyglad i ekonomie, nie widze dla siebie alternatywy.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW 2000-2006

Liczba raportów: 10
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW 2000-2006
13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Manual, przebieg 200 000km, moc jak i cisnienie na garach takie jak kiedy wyjezdzal z fabryki. Co do spalania, trasa 1600km w 16h, 2 osoby pelny bagaznik spalanie mierzone bakiem 11l/100km- sporo nadrabilem na autobahnie:) Jak latam nim do pracy w korkach (robie 16 km w godzine), wtedy kotluje 17litrow. Dodam jeszcze ze wtedy jezdze z pasazerem, a we dwoch wazymy cwier tony. Pamietajcie o wymianie przeplywki, moja nie dawala znakow zuzycia a po wymianie na nowa spalanie poszlo srednio 2l w dol. Podsumowujac, spalanie wacha sie miedzy 10 a 20 litrow, reguluje sie je tym pedalem po prawej stronie:)
13,2
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Auto mam ze skrzynią SMG przebieg 70000 mil tj jakieś 110000 km. Średnie spalanie około 12 litrów, dojeżdzam do pracy 30 km autostradą. Ogólnie normalnie jeżdząc po mieście to około 13-14 litrów a przy agresywnej jeździe koło 20. Na trasie można zejść do 10 l z predkoscia max 120 km/h. Frajda z jazdy ogromna, koszty na razie jak w normalnym aucie użytkuję ponad rok i nie było żadnych usterek. Ogólnie warty polecenia jednakże za podobne pieniądze można kupić 3 lata starszą 911 która wedlug mnie daje wiecej frajdy z jazdy.
12,8
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
BMW Seria 3 E46
Posiadam M3 z 2004 r. od 3 lat, oryginalne 100000 przebiegu, z czego ja zrobiłem połowę. Jak na tą moc to spalanie mnie zaskoczyło , spodziewałem się większego zużycia paliwa po zakupie auta, może dlatego że silnik nigdy nie katowany ani nic z tych rzeczy, jedynie szybka jazda po mieście, czy też w trasie, czasem latem kilka zakrętów bokiem się przejedzie. W trasie jadąc 140km/h komputer wskazał mi 8.9 l średnią na odcinku 330km, i zgodziło się z bakiem, nie oszczędzając w trasie - wymijanie, średnia prędkość -200-260km spalanie według komputera i sprawdzone bakiem - 12 litrów, po mieście przy ciskaniu 16-18 litów. Jestem super zadowolony, i składam już kaskę na nowszy model M3, lub też M5 E60. ozdrawiam

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 M3 Coupe