Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Przemek63133
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Rok 2020. Auto jest naprawdę dobre, jeśli jest odpowiednio dobrze serwisowane. Największym jego wrogiem są jego waściciele i korozja. Jeżeli auto użytkowane jest z głową, a elementy eksploatacyjne są wymieniane na czas, to auto da dużą frajdę z jazdy, połączoną z niskim spalaniem, ekonomią, komfortem i odrobinę sportowym prowadzeniem. Moje auto jest w średnim stanie, gdyż było troche zaniedbane, a doprowadznie do stanu bardzo dobrego niestety pochłania sporo czasu i pieniędzy, a niestety niektóre naprawy nie są tanie mimo upływu lat. Ogólnie bmw to temat rzeka. Od zadbanych egzemplarzy i rozsądnych właścicieli po trupy którymi jeżdzą sebixy i myślą że są fajni, a są wrzodami którzy psują opinię dla tej marki.
4,7
~Slaw80
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
auto kupione z Niemiec z przebiegiem 320000km, zadbany egzemplarz. Użytkuje go 10lat teraz przebieg dochodzi do 700000km. Samochód twardy, w znaczeniu wytrzymały, nie grzeszy miejscem w kabinie jak i bagażnikiem, jak na kombi jest mały, ale wiedziałem co kupuje. od początku: pierwszy rok używania super - spalanie na poziomie 5-6l/100km, max prędkość 240km/h bez problemu, potem awaria turbo, naprawa, ale to już nie to samo (podobno w Polsce nikt nie umie dobrze zregenerować i ustawić turbiny do nich), po wymianie turbo max 210km/h, spalanie większe 6-7l/100km. W drugim roku zacząłem budowę domu, co nim naciągnąłem przyczep z towarem nie zliczę. Super do ciągnięcia przyczepy, mieszczę się w kategorii B z przyczepą dmc 1370kg. Rok trzeci listwa kierownicza, wymiana na regenerowaną, też nie to samo co oryginał. Wymiana łożysk tył i pias przód. Założone poliuretany na zawieszenie (do dziś nie mam problemu z gumami, tulejami itd w zawieszeniu), wymiana sprężyn i amortyzatorów tył (o dziwo z przodu jeszcze są dobre). A sprężyn nie wymieniać na nowe (są gorsze jak stare) lepiej zregenerować. Rok czwarty, stwierdzono że nie działa sterownik od świec żarowych, nie grzeją. Nie naprawiłem tego do dziś, auto odpala nawet przy większych mrozach. Kolejne lata bez awarii i grubszych napraw. W 7 roku naprawa sprzęgła i dwumasy. Pierwsza stłuczka, dacia logan wjechała mi w lewe tylne drzwi. Drzwi do wymiany, dacia złamana-złom. Rok później transit wjechał mi w tył, rysy na zderzaku i wgniotek na klapie. Rok 8 poszło kółko pasowe na wale cała naprawa 1200zł. Rok 10 użytkowania, kostka od stacyjki ma luz, problemy z odpalaniem-można to zrobić domowymi sposobami. Ogólnie samochód trwały, nie najbrzydszy, dość mały, ciężki z dobrymi hamulcami. Komfort - wyposażenie jak w maluchu i jazda jak taczką. Na co dzień dojeżdżam do pracy, na działkę jeżdżę z przyczepą a także ciągnę nim jacht. Nie ma co narzekać choć brakuje mocy, pewnie turbo pada. Spalanie po 10 latach 7-8l/100km a z przyczepą 10-12l/100km.
4,6
~Mariusz
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Przejechałem tym samochodem ok 100kkm. Mój egzemplarz łapie rdzę na każdym elemencie karoserii. Zaznaczam, że nigdzie nie jest to związane z naprawami lakierniczymi. Samochód mimo widocznego wewnątrz przebiegu pozytywnie mnie nastawił do marki. Awarie standardowe. Wymieniałem sprzęgło+dwumas i był oryginał. Amortyzatory tył - oryginał itd. Hamulce szybko zużywają się mimo używania podzespołów ze średniej półki (bosch/Trw itp) Zawieszenie lemforder przód wymieniane co ok 1,5 roku. Generalnie zwykły solidny samochód. Wygląd kwestia gustu. Prowadzenie przyjemne. Silnik wystarczające 150KM. Spalanie niskie. Koszt części raczej niski.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW 2001-2006
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto naprawdę super wygląda i jeździ się nim przyjemnie, szczególnie na długich trasach jest bardzo oszczędne i dynamiczne przy wyprzedzaniu. Moje spalanie z ostatnich 40 000 km wyniosło 7L uważam to za dobry wynik bo często jeżdżę krótkie odcinki z prędkościami do 140. Auto posiadam 4 lata i jestem mega zadowolony mimo tego że ma już 13 lat to jadąc nim nie czuć tego bo jest cicho nic nie skrzypi i fajnie się prowadzi. Aktualny przebieg to 350 000 nie kręcony na oryginalnym sprzęgle dwumasowym które jeszcze nie daje oznaków do wymiany.
7,0
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto naprawdę super wygląda i jeździ się nim przyjemnie, szczególnie na długich trasach jest bardzo oszczędne i dynamiczne przy wyprzedzaniu. Moje spalanie z ostatnich 40 000 km wyniosło 7L uważam to za dobry wynik bo często jeżdżę krótkie odcinki z prędkościami do 140. Auto posiadam 4 lata i jestem mega zadowolony mimo tego że ma już 13 lat to jadąc nim nie czuć tego bo jest cicho nic nie skrzypi i fajnie się prowadzi. Aktualny przebieg to 350 000 nie kręcony na oryginalnym sprzęgle dwumasowym które jeszcze nie daje oznaków do wymiany.
6,7
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Przejechane na jednym baku 910km (nie licząc resztki co została na jakieś 35km wg komputera), z czego w trasie ok. 550km. Po mieście jedna osoba, w trasie dwie osoby i dwa średnie bagaże. Licznik pokładowy pokazuje o litr mniej, ogólnie jego wskazanie można sobie włożyć między książki. Najlepiej sobie włączyć wskazanie zasięgu. Można sobie w głowie zsumować przejechane kilometry i zasięg, co daje dość dobry pogląd na temat obecnej ekonomiki jazdy. Mi wychodziło od 930 do 1070km, co daje już sporą dokładność. Jak jeszcze wiemy, ze bak ma 63 litry, to sobie można nawet samemu w trakcie jazdy policzyć. Ciekawe ze to średnie wskazanie komputera tak daleko odbiega. Aha - opony 205mm energy saver.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 80
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring