Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 3999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 420 KM (309 kW) przy 8300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 75,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW 2007-2013
15,3
l/100 km
19,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW
Pokonalem ostatnio trasę warszawa-jastarnia-warszawa. Łącznie 840km, jechalem zgodnie z ograniczeniami prędkości, jechalem bardzo płynnie, zmienialem biegi zgodnie ze wskaznikiem komputera, tempomant ustawiony na 115-120km/h na S7, hamowałem silnikiem a hamulców używałem praktycznie tylko do zatrzymania się. Na wyjezdzie i wjezdzie do warszawy bylo trochę jazdy w korku. Relaksujaca, spokojna podróż i udało mi się uzyskać 9.5 l/100, wystarczy nie pajacować, nie przekraczac 3tys obrotów, jechac plynnie i jak widac mozna Mki uzywac w cywilizowany sposób. Aha, jechalem sam + bagaz + rower spakowany do srodka (zlozone siedzenie).
13,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW
E92 opony 275 na wszystkich kołach. Samochód potrafi spalić przy jeździe mega eco 7l jadąc za ciężarówką 90km/h , a po mieście(łodzi) nie przekraczając 2000rpm 13l. Jednak normalne realne spalania jakie mi osobiście wychodzą to z jazdy po trasie eco przez 100km krajówkami 80-100km/h 8l, jadąc normalnie taką trasę około 10l. Autostrada 140 około 11.5l natomiast jadąc 160 z racji krótkich biegów już 14l...Jeżdżąc po mieście (łodzi) tak jak na M3 przystało trzeba liczyć okolice 20l natomiast dynamiczna jazda mieszana to okolice 15l :-) Jadąc jak emeryt da się spalić mało, ale ciężko tak jechać jadąc M3...
22,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW
Auto sprawia dużo przyjemności z jazdy, dobre spalanie.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Coupe E92