Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Wojciech
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Mam mieszane odczucia. Uwielbiałem to auto, choć co chwilę coś się z nim działo. Uważam że auta premium trzeba sprzedawać jak najszybciej jak coś zaczyna się dziać. A ponadto ta konstrukcja ma teraz prawie 15 lat. Jak chcesz mieć wydatki to kupuj. Ja sprzedałem swojego dużo za późno. I nikt mi nie powie że największą wadą bmw to poprzedni właściciel, bo ja wlałem w to auto naprawdę dużo pieniędzy, ale zawsze zaskoczyło mnie jakaś inną pierdołą o której bym proaktywnie nie pomyślał. Ma po prostu swoje lata i będzie się sypać. Koniec.
4,1
~Alfista
Limuzyna E90 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Szukałem auta niedużego, jednak mieszczącego prawie 2-metrowego kierowcę. Nastawiałem się na ciekawe japońskie kompakty, BMW Serii 1 lub jakieś coupe, jednak szczęśliwym trafem wypadło trochę przypadkiem na uniwersalną 4-drzwiową Serię 3 i nie żałuję wyboru. Wcześniej jeździłem Alfą 159 w dieslu 1.9 JTDm i jakość wykończenia, przede wszystkim wnętrza, jest według mnie w tym BMW na dużo lepszym poziomie. Wymienione na końcu poważniejsze naprawy zostały wykonane w krótkim czasie po kupnie samochodu (dziwny przypadek?), ale od ponad roku nie pojawiły się kolejne usterki, więc chyba jest okej. Niemniej jednak auto może być kosztowne, ale odpłaca się ogólną jakością wykonania i prowadzeniem.
4,5
~Archie Flow
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Cudownie mi się z tym autem żyło. Lata 2009-2014. Gdyby nie kradzież, ten związek na pewno trwałby dłużej. Samochód zakupiony z przebiegiem niecałych 130 tys. km, przejechał bezproblemowo kolejnych 100k, służąc na wielu trasach, krajowych i zagranicznych. Kluczem oczywiście upolowanie wersji w odpowiedniej konfiguracji. Moje, przedliftowe (a więc niby z założenia brzydkie jak noc listopadowa) E91 z fabryki wyjechało w eleganckiej czerni, na najładniejszych felgach 17'', jakie były dostępne (Star Spoke 158, pamiętam do dziś ;)), ze sportowymi fotelami obitymi czarną skórą, systemem iDrive Professional, manualną skrzynią, lampami ksenonowymi i... plastikowymi listwami udającymi aluminium. ;) Last, but not least - miało zawieszenie z mPakietu (ale tylko zawieszenie, bez żadnych innych elementów, w tym i dekoru), co jest o tyle świetną sprawą, że auto dzięki temu prowadziło się i wyglądało znacznie lepiej (przyjemnie, nisko), nie krzycząc przy tym jednak, jakie to "wrrrr, nie jest szybkie i groźne". No cóż, nie jestem fanem wizualnych pakietów sportowych. ;)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93
7,5 – 25,8
l/100 km
5,0 – 9,9
l/100 km
9,7 – 14,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód mega fajny. X-drive sprawdza się rewelacyjnie, moim zdaniem charakterystyka podobna do quattro. Opony ziomwe 16 cali 205, lato 225/40 R18. Zawieszenie oryginalny m-pakiet. Daje dużo frajdy z jazdy a spalanie rewelacja. Przy jezdzie autostradowej ok.7l. 160 km/h na prostym odcinku 6,5l. Ogólnie trzeba się bardzo starać i jechać dużo za szybko żeby zrobić wynik powyżej 7.5l. Skrzynia zestopniowana świetnie dopiero przy 170km/h pokazuje 3 tys obrotów! Ogólnie samochód rewelacja pali tyle co golf a jest pakowny, ładny i względnie tani w utrzymaniu. Pozdrawiam
8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
6,5
Cabrio E93 Facelifting 320d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Normalnie jeżdżąc po pokonaniu ostatnich 2000km bez szaleństw jazda małe miasto/trasy normalnymi drogami po 30-50km komputer wskazuje 6,3l/100km. Nie spaliłem tym autem chyba nigdy więcej niż 7,5 mierząc powiedzmy przez 300km. Rekord to 4,9l na trasie 150km, ale to już była mądra jazda bez hamowania i muskanie pedału gazu. Trasa przy oszczędnej jeździe w granicach 5,5l to nie problem (mówię tu o jeździe zgodnej z polskimi przepisami). Auto po programie na 220hp i 450nm nie wykazuje różnicy w spalaniu w stosunku do serii, przynajmniej ja nie zauważyłem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 29
4,5
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
Coupe E92 330i 272KM 200kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
BMW Zagazowane , długo zwlekałem i teraz żałuję że wcześniej nie zagazowałem , namówił mnie znajomy , teraz można powiedzieć że jeżdżę samochodem na spacer . Koszty zredukowane o połowę . Instalacja nie była Tania jednak dostałem spory Rabat w Landi Renzo !
BMW Seria 3 E90-91-92-93