Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~MM
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód świetny - zarówno do miasta, jak i w trasy. Przy założeniu instalacji LPG koszty paliwa znacznie spadają i spokojnie można korzystać z auta do codziennej jazdy nawet w zatłoczonym mieście. Moc 150KM jest wystarczająca. Właściwości jezdne wręcz wzorowe - trudno się do czegoś przyczepić. Docenia się to dopiero jak przesiada się do innego auta. Mankamentem jest umiejscowienie butli LPG - zabiera połowę bagażnika, co w przypadku nadwozia sedan nieco ogranicza jego ładowność. Jeżeli o auto odpowiednio się dba, ono odwdzięczy się bezawaryjnością.
4,8
~PNT
Coupe E92 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
BMW E92 na rynku wtornym w tym przedziale cenowym to moj faworyt. Zdecydowanie numer 1 jesli chodzi o nadwozie Coupe, Silnik 2,5 o mocy 218KM, daje dobre wrazenie z przyspieszenia oraz zaskakuje niskim spalaniem jak na 6 cylindrow + nadaje sie do LPG a w porownaniu do poprzednika e46 pali o wiele mniej. Spalanie na trasie 7-8L mozna powiedziec, że to dobry wynik jak na auto sportowe. 6 cylindrowki lubia podpijac olej i nie inaczej jest w przypadku tego modelu. N52B25A przy wymianie co 10tys potrafi wciagnac od 1 do 1,5. 6 biegowa skrzynia manualna dziala bez zarzutow. Miejsca wsrodku nie brakuje, fotele sa bardzo wygodne przez co auto nadaje sie na dlugie trasy, a w przypadku braku ogranicznika auto jest w stanie rozpedzic sie nawet do 280km/h! Osobiscie uwazam, że jest to auto na 5 z plusem. Dobra jakosc, piekny wyglad i odpowiednia moc w przedziale okolo 30 tys zl ciezko raczej o bardziej udany samochod!
4,5
~Grzegorz
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Kto nie miał do czynienia wcześniej z BMW od razu będzie pod jego wrażeniem w czasie jazdy. W tej wersji silnikowej (318i, 129 KM) nie jest to może demon szybkości i nie liczyłem na to. Samochód jednak w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się zarówno po mieście jak i w trasie. Nie ma problemu z wyprzedzaniem czy większymi prędkościami po autostradach. Precyzyjny układ kierowniczy, wyciszenie, pozycja za kierownicą sprawia, że nawet długa podróż staje się niesamowicie przyjemna. Wewnątrz zwłaszcza w wersji bez nawigacji wydaje się być nader skromnie, mała ilość włączników czy przycisków lecz niczego nie jej brakuje a to tylko kwestia ergonomii. Wersja z navi z początkowych lat produkcji nie jest jakiś super rozwinięciem systemu ale o niebo lepiej się prezentuje. Samo wyposażenie bywa też bardzo różnorodne i bogate w zależności od wersji. Awaryjność? Na przyzwoitym poziomie a w większości uzależniona od pochodzenia i przeszłości auta. Części zamienne na pewno droższe niż w pozostałych markach ale nie kosmiczne jak niekiedy się przedstawia. Po 5-ciu latach eksploatacji nadal jestem zadowolonym użytkownikiem i nie myślę o zmianie auta.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93
7,6 – 25,8
l/100 km
5,0 – 9,9
l/100 km
9,7 – 14,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Touring E91 2.0 320d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Auto po mapie na 223KM i 445Nm. Trasa do Zakopanego i z powrotem 660km srednia 5,5L 4 osoby na pokładzie + bagaże. Na autostradzie prędkości w przedziałach 110-140 km/h. Przy drodze powrotnej ominięta całkowicie zakopianka wiec jazda po górkach i zakrętach. Spalanie trasa-miasto (45 km dziennie do pracy) z czego 70% trasa reszta miasto i dynamicznej jeździe to srednia 6,3L Rewelacja. Jedyny minus to dźwięk silnika, wcześniej jeździłem R6 benzyna i ciężko się teraz przyzwyczaić. Dla kogoś kto nie miał takich doświadczeń nie będzie za pewne problemu.
5,9
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Silnik mi osobiście bardzo pasuje. 177 KM pozwala na w miarę komfortową jazdę - na polskie drogi nic więcej nie potrzeba. Kultura pracy dobra, spalanie moim zdaniem bardzo dobre. Przy normalnej jeździe drogami krajowymi spalanie średnio 5,5 l. W mieście Wrocław w korkach potrafi pokazać 7-8 l. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć przy jeździe 90km/h ciągłej bez wyprzedzania etc. to poniżej 5 litrów. Po kupnie wystarczy wymienić rozrząd (jeśli jeszcze nie był wymieniany) i cieszyć się jazdą przez kolejne tysiące km.
13,3
M3 Coupe E92 4.0 V8 420KM 309kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
E92 opony 275 na wszystkich kołach. Samochód potrafi spalić przy jeździe mega eco 7l jadąc za ciężarówką 90km/h , a po mieście(łodzi) nie przekraczając 2000rpm 13l. Jednak normalne realne spalania jakie mi osobiście wychodzą to z jazdy po trasie eco przez 100km krajówkami 80-100km/h 8l, jadąc normalnie taką trasę około 10l. Autostrada 140 około 11.5l natomiast jadąc 160 z racji krótkich biegów już 14l...Jeżdżąc po mieście (łodzi) tak jak na M3 przystało trzeba liczyć okolice 20l natomiast dynamiczna jazda mieszana to okolice 15l :-) Jadąc jak emeryt da się spalić mało, ale ciężko tak jechać jadąc M3...
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
3 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
4,5
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
Coupe E92 330i 272KM 200kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
BMW Zagazowane , długo zwlekałem i teraz żałuję że wcześniej nie zagazowałem , namówił mnie znajomy , teraz można powiedzieć że jeżdżę samochodem na spacer . Koszty zredukowane o połowę . Instalacja nie była Tania jednak dostałem spory Rabat w Landi Renzo !
BMW Seria 3 E90-91-92-93