Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Limuzyna E90 4.0 V8 420KM 309kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 3999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 420 KM (309 kW) przy 8300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 75,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~mmhammer
M3 Limuzyna E90 4.0 V8 420KM 309kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Sportowe auto które udaje zwykłego sedana. Wyciszenie bdb aż za. Rewelacyjne prowadzenie poreczność pewność prowadzenia. Po przyzwyczajeniu jadąc EMką mijamy wszystkich jak by sie nie poruszali wcale. Auto daje ogromne możliwości a ograniczeniem jest kierowca nie możliwości auta.
5,0
~bożo
M3 Limuzyna E90 4.0 V8 420KM 309kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Najlepsze sportowe auto w tej klasie , super osiągi , dynamika oraz ryk silnika to poprostu majstersztyk:)
4,1
~Sebastian
M3 Limuzyna E90 4.0 V8 420KM 309kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Auto pod każdym względem perfekcyjne. Osiągi powalają , wygląd cudowny , poprostu ideał auta jak dla mnie. Audi i Mercedes poprostu wymiękają.. Polecam tą bryke prawdziwym fanom BMW..
BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Limuzyna E90