Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 M3 Limousine 3.0 M3 431KM 317kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 431 KM (317 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 1850-5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 89,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Bląd układu napedowego
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34
  • układ napędowy
  • 999 tys. km
Na monitorze wyświetla się usterka układu napedowego
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 F30-F31-F34 M3 Limousine