Szukaj

BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2003-2007

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~Tymoteusz
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Dobry, ale nie idealny samochód i to nie tylko z uwagi na jego wiek. Na plus prowadzenie, zwrotność skrzynia biegów oraz silnik. Na minus mała ilość miejsca na położenie telefonu w wygodnym miejscu z pozycji kierowcy. Dość drogi serwis co przy tak starym samochodzie może prowadzić do wysokich kosztów, przy zaniedbaniu pojazdu przez poprzednich właścicieli. Audio w podstawowych wersjach również słabe. Dużo słabo wyposażonych wersji. W podstawowych fotelach chcąc utrzymać prawidłową pozycję za kierownicą należy się liczyć z bólem pleców po 200 kilometrach.
Dodane 3 lata temu
4,6
~Eryk
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Ostatni pancerny model Bmw. Silnik idiotoodporny , pancerny, pięknie współpracuje z LPG. Mówienie o problemach z elektronika w tym modelu uważam za trochę przesadzone. Wszystkie usterki elektryczne również skrzynii automatycznej sprowadzają się do 2-3 przewodów - alternator-rozrusznik , kable akumulatora, ewentualnie regulator napięcia w alternatorze i potencjometr w rozruszniku. Każdy kumaty elektryk bez problemu to ogarnie, koszty tez niewielkie i mamy przyzwoite bezawaryjne auto. Ogólnie jestem z niego zadowolony i nie mam się do czego doczepić.
Dodane 5 lat temu
4,8
~Tymoteusz
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Wygodny, dość szybki i bardzo dobrze prowadzący się samochód. W tej konfiguracji całkiem bezproblemowy. W przedziale cenowym tego modelu ciężko znaleźć będzie lepszy samochód. Jak na swój wiek dobrze się trzyma, bardzo dobre auto na trasy.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2003-2007
10,6
l/100 km
13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Średnio wychodzi ok 9. ale sam się zdziwiłem gdy na tempomacie przy prędkości 110-120 po przejeździe ok. 250 Km, spalanie było 7.5 - ale fakt moim zdaniem jest to najlepszy silnik do tego auta mając na uwadze moc do ekonomiczności. u mnie nie działają brewki - kupiłem od pierwszego włąsciciela, wiem również ze niedziałające brewki to wina softwaru i po wgraniu nowego wszystko jest ok. poza tym (po przesiadce z Vectry C ) wszystko na plus , jedynie co mnie zaskoczyło to wyciszenie, bylem przekonany że będzie lepiej - nie jest cichutko jak w limuzynie - jest podobnie albo lekko głośniej niż w vectrze C.
Dodane 15 lat temu
14,7
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Śmieszą mnie komentarze jak czytam, że 3,0 BMW komuś spala 8l na 100km:)))...ubaw mam po pachy! Jak ktoś kupuje takie auto żeby jechać autostradą 90km/h...to jest skończonym idiotą i kretynem!!! Ale do rzeczy i konkrety...: Moje BMW 530i 2004r, 231 km, automat posiadam od roku. Benzynę leje tylko i wyłącznie 98. 231 koni ma naprawdę kopa i daję radę, bez problemu można brać po 3 dziadków
Dodane 3 dni temu
11,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Przy spokojnej jeździe autko naprawde mało pali jak na swoje gabaryty oraz pojemność. Jeżdżąc delikatnie po mieście średnie około 10/11l na trasie przy 140km/h wyszło mi 9l przy 300km to naprawde mało. Natomiast jeżeli ktoś ma ciężką nogę i lubi wykorzystywać moc w mieście niech sie liczy ze spalaniem w granicach 13/14. Klima cały czas włączona.
Dodane 8 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów