Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E60 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E60

Liczba ocen: 354
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Eryk
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Ostatni pancerny model Bmw. Silnik idiotoodporny , pancerny, pięknie współpracuje z LPG. Mówienie o problemach z elektronika w tym modelu uważam za trochę przesadzone. Wszystkie usterki elektryczne również skrzynii automatycznej sprowadzają się do 2-3 przewodów - alternator-rozrusznik , kable akumulatora, ewentualnie regulator napięcia w alternatorze i potencjometr w rozruszniku. Każdy kumaty elektryk bez problemu to ogarnie, koszty tez niewielkie i mamy przyzwoite bezawaryjne auto. Ogólnie jestem z niego zadowolony i nie mam się do czego doczepić.
3,9
~pawel89_02
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
BMW Seria 5 E60
Auto fajne jak na taką moc spalanie nie najgorsze miasto około 18 litrów trasa jazda koło 150-200 13.6 litrów liczone od tankowania do tankowania na gazie przy jeździe po 200 nie udało mi się w trasie przekroczyć 16 gazu. Miasto gaz ponad 20 w korkach. Fajne auto na jazdę w trasy na spotkania ze względu na moc i wygodę podroży w środku z przodu z tyłu średnio miejsca ale kilka razy zdążyło mi się pić i mieć kierowce to w 2 osoby do 190cm wzrostu z tyłu da się wytrzymać ;) no i frajda jaką daję zabawa po wyłączeniu trakcji i td. wiadome.... Auto spisuje się w codziennym użytku...
4,7
~RAFAŁ
Touring 525 d 197KM 145kW
BMW Seria 5 E60
Auto nie dla każdego ze względu jednak na ceny eksploatacyjne, są wyższe niż w podobnych gabarytowo np.Mondeo, Superbie czy Passacie acz nie ma tragedii bo sporo zamienników i używanych części w sieci. Mam 189 cm wzrostu i znalezienie pozycji dla siebie jak to w bmw jest genialne, siedzi się nisko i wygodnie - fotele elektryczne "comforty" ponadto bez problemów usiądę sam za sobą, delikatnie opierając kolana na fotelu. Bagażnik spory ale też spore auto, bez kłopotów przewiozłem 2x skrzydło drzwi 90cm plus 2x ościeżnica reg. wszystko w kartonach. Zrobiłem nim około 30 tyś wcześniej teść około 60 tyś. tylko jedna usterka, bardziej zużycie już padła poduszka pneumatyczna zawieszenia, tak bo styłu w e61 nie ma sprężyn a dwie poduszki pneumatyczne plus kompresor do regulacji automatycznej - po wymianie jest to bezproblemowe i trwałe, duzy plus tego rozwiązania to iz nawet jak napakowałem pod korek bagażnik plus 4 osoby zawieszenie samo się poziomuje i w zasadzie nie widać i nie czuć obciążenia. Mimo masy 1700 kg diesel 3.0R6 naprawdę miło mnie zaskoczył dynamiką 7,6s 0-100 i faktycznie tak jest a także spalaniem u mnie 5,8 - 8.6 z korkami 9-10l
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60
8,1 – 17,7
l/100 km
7,0 – 10,0
l/100 km
8,6 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
W BMW choć pozornie mamy auto sprawne, na spalanie może wpływać wiele czynników, o których nawet nie wiemy, są 3 Termostaty, któryś zaszwankuje i już spalanie wzrasta, mi w 500km trasie udało zejść się poniżej 7l z prędkością autostrad ową, z tym że z podmuchem wiatru w plecy :D W mieście nie ma co się oszukiwać, nawet w lato minimalnie trzeba liczyć 9l Ale to nic w porównaniu jak mojego znajomego czterycylindrowy traktor na pompowtrykach- Seat Altea XL pali tyle samo, a tu dźwięk sześciu cylindrów to prawdziwa symfonia Polecam każdemu silnik 525d 177km najlmniej awaryjny i najbardziej trwały (duża buda)
9,5
Touring 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Kraków na odcinkach do 5 km i stanie na 2-3 światłach w tym czasie, spokojnie idzie pod 14-15 normalnie przyśpieszając, delikarniej 12-13. Mieszany cykl 8-9. Trasa 90-110 wychodzi poniżej 6, natomiast Autostrada i tempomat 140-160 wychodzi około 6-6,5, a przy około 200 już podchodzimy pod 7.5-8 więc nie ma tragedii. Całym clu jest utrzymanie auta technicznie idealnie, czyli dobry i często zmieniany olej, sprawne nie lejące turbo, sprawne, nie lejące wtryski, a najważniejsze - sprawne oba termostaty. Po zmianie termo, spalanie spadło o litr trasa, o 2 litry miasto. Automat pracuje wspaniale. Auto ma usunięty DPF i EGR, więc pali trochę mniej.
9,8
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Jak na auto 6-rzędowe bardzo dobre spalanie, komfort jazdy oraz moc pod pedałem dają naprawdę niezłą frajdę z jazdy, niby tylko 177KM, ale 6 rzędów robi swoje, bardzo ładnie się zbiera,przy tym spalanie w lecie przy bardzo spokojnej jeździe mieszanej potrafi zejść do 7,5 l/100km, na autostradzie 140km/h około 8 litrów, miasto 9-10 l/100km, w ziemie jest trochę gorzej w mieście ok 11-13 l/100km, w zależności jak jest zimno, moja wersja jest z WEBASTO które dogrzewa szybko silnik, spalanie wtedy na poziomie 11, bez WEBASTO ok. 13l/ 100km (sprawdzone ,spierdzielona pompa wody webasto odcięła tę opcję stąd spalanie wzrosło;) ). Ogólnie przy tych gabarytach jest mega!

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 22
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60