Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E60 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E60

Liczba ocen: 385
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Tymoteusz
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
Dobry, ale nie idealny samochód i to nie tylko z uwagi na jego wiek. Na plus prowadzenie, zwrotność skrzynia biegów oraz silnik. Na minus mała ilość miejsca na położenie telefonu w wygodnym miejscu z pozycji kierowcy. Dość drogi serwis co przy tak starym samochodzie może prowadzić do wysokich kosztów, przy zaniedbaniu pojazdu przez poprzednich właścicieli. Audio w podstawowych wersjach również słabe. Dużo słabo wyposażonych wersji. W podstawowych fotelach chcąc utrzymać prawidłową pozycję za kierownicą należy się liczyć z bólem pleców po 200 kilometrach.
3,9
~Bartek
Touring 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Po 11 latach uzytkowania e39, przyszla pora ma zmiany, tak wszedlem w posiadanie e61 w mpakiecie, skora , bajery, panorama mega naglosnienie…auta przez 2 lata eksploatacji zostalo wymienione chyba wszystko, ciagle problemy z elektronika, zawieszeniem, skrzynia, i cala masa innych - drogich jak na taki rocznik napraw!!! Radosc z jazdy jest faktycznie o ile stac cie na naprawy i ciagle cos…swietne auta ale juz projektowane przez kaiegowych. Nie polecam, to nie jest mit, to prawda o awaryjnosci tych aut, moga soboe podac reke z Laguna:).
3,4
~krzysztof
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
samochód bardzo dobrze wyposażony, bajeczny w trasy i na autostrady, kolor czarny metalik robi wrażenie, każdy się ogląda. Wygłuszenie w środku na rewelacyjnym poziomie. Cicho nawet przy większych prędkościach. i Spalanie na poziomie 8/9 litrów na 100 km. zaczipowany na 263 KM, jest czy jechać i czuć moc. ale ta skrzynia biegów psuje całe wrażenie tego auta, oraz multum elektroniki która bardzo często umiera. Największym problemem w tym samochodzie jest poprzedni właściciel. Niestety tak jest w moim przypadku. Mam je 1.5 roku i mam go już serdecznie dość, wsadzone ponad 40000 zł w naprawy, przejechane może z 20000 km w tym czasie. chyba wszystko w temacie
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60
8,1 – 17,8
l/100 km
7,0 – 10,0
l/100 km
11,5 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Użytkuję od ponad 10 lat, auto obecnie po chipie mocno obładowane wyposażeniem. Najniższe spalanie jakie udało mi się zyskać na trasie to 4.9 l na 100 km. Najwyższe spalanie to 11 litrów ( totalny paraliż miasta i odcinek 1000 metrów pokonywany w godzinę..) Średnie spalanie na trasie prędkość 140-200 km/h 7,5 litra. Miasto bez paraliżu, czyli zwykły ruch 8-10/ średnie spalanie styl mieszany oraz trasa mieszana od 6 do 7 Opony 255/40/18 runflat Auto spalałoby co najmniej 1 do 2 litrów mniej gdyby miało nowszą skrzynię 8hp
9,3
Touring 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Spalanie to temat na małą ksiązkę przynajmniej jeśli chodzi o mój konkretnie egzeplarz. Zanim wymieniłem pro forma sterownik świec i wszystkie świece bo wg inpy dwie były niesprawne a w zimie podczas porannego rozruchu 3 sekundy trzęsło silnikiem ,spalanie w trasie miałem między 9-11.6 l/100km przy prędkościach 120-250km/h.W mieście poezja 12-26l przy spokojnej jezdzie wg komputera.Po wymianie świec ,sterownika reset ustawień auta test 21 adaptacji aku i po trasie 250km do pracy spalanie jak wyzej.Jadę po jakimś czasie z powrotem do domu te same kilometry wyresetowałem manetką chwilowe spalanie i jadę maksymalnie 140 a częściej 120-130 i spalanie mam 7.3l/100km więc szok,szmpan,fanfary woow myślę jest git.Potem przycisnąłem tego muła do 180 ze dwa no może trzy razy a spalanie 7.5 do 8.0l/100km,myślę niee no teraz to cię kocham.Wskazówka od paliwa jakoś tak prawie nie chciała drgnąć myślałem ,że się zawiesiła ale nie dojechałem do domu na jednej ćwiartce .Wsumie dobrze ,że nie szalałem po trasie bo na drugi dzień okazało się ,że tracę wspomaganie ładowanie i wyszło na to ,że musiałem wymienić koło pasowe więc dobrze ,że nie łoiłem bemysławy do 250 co czasem się zdarza na dłużych odcinkach ale o tym cichosza. Wymieniłem koło pasowe przy okazji kiedyś kupiłem nowe paski to chociaż stare były bdb dałem nowe ,oczywiście aku się rozładował więc musiałem odpinać nosić do chaty i ładować więc auto trzeba było rozłączone potem znów rejestracja aku i spalanie do d...od nowa miasto 26l spokojna bardzo jazda ,będę tą hadrę musiał po trasie znów przyuczać i wlec się maksymalnie 120-130 km/h żeby się nauczyła ,że fajnie by było gdyby spalała jednak te 8 maksymalnie 9 przy większych prędkościach a jak nie chce ,żeby ją wyrzucił na zbity..to nawet niech pali 7.5l/100km. Taka historia pewnej beemki e62 530d 218km przynajmniej jeśli chodzi o spalanie bo o innych rzeczach drugą książkę mógłbym napisać już po kilku miesiącach posiadania .
8,1
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
SKRZYNIA MANUALNA. Zrobiłem 560 km po dolnym śląsku i spalanie podzieliłem na 2 tryby jazdy. W trybie mega ekonomicznym 6,8l(naprawdę spokojnie, szybkie rozpędzanie i później muskanie gazu), a w trybie normalnym 8,2l(Normalnie 80%, a 20% ugniatania). Jak ktoś użytkuje dłużej, to dochodzi do wniosków że najlepiej szybko wykorzystać moment obrotowy i przyśpieszać dynamicznie, a później lekko trzymać na gazie. Wtedy naprawdę spalanie będzie jak u mojego ziomka w Golfie 7 1.6 TDI, a komfort jazdy nieporównywalny ;) U mnie utrzymywanie 1800 -2000 obt/min, to idealny pułap w trasie dla uzyskania niskiego spalania. Po Wrocławiu deptałem dużo to około 10 wyszło. W korkach nie pisze nawet, ponieważ korek korkowi nierówny i pisanie ile komu spaliło auto w korku mija się z celem i tylko wprowadza w błąd.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60