Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E60 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E60

Liczba ocen: 375
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Piotr
Touring 535 d 272KM 200kW
BMW Seria 5 E60
Ogólnie auto mega komfortowe, szybkie i elastyczne. Jesli chodzi o silnik to jazda z 600 nm pod nogą to bajka. W zasadzie 99% czasu nie przekraczamy 2 tys obrotów. Auto jest bardzo komfortowe, aczkolwiek mocno slychac silnik. Niestety całokształt mocno psują liczne przedliftowe usterki. Utrzymanie auta jest drogie. Nawet bardzo ;) Jeśli ktos pisze ze pali w miescie 9 litrow to chyba miasto do 10 tys mieszkańców albo w nocy. Spokojna jazda po miescie takim jak Kraków czy wroclaw to minimum 10-11 litrow. Normalna dynamiczna jazda to ok 13-14. Jesli jestesmy pierwsi z pod świateł to i 20 nie stanowi problemu. Na trasie mozna zamknac sie w 7 ale to emerycka jazda. 80 tempomat to ok 6 litrow 140 to ok 8,2-8,8 Dynamiczna jazda 180-200 to 11-12litrow. Warto zaznaczyc że jest bardzo duzo rzeczy o ktorych nikt nie wie a wpływają na spalanie -termostaty (tylko aso) -wężyki podciśnienia (parciejà) jest ich masa -turbiny -wtryski (lubia pogadac po ok 250-300 tys -olej w skrzyni oraz konwerter I wiele innych rzeczy. Czy to duzo ? To zalezy Jak na diesla tak. Jak na duze rodzine kombi ktore robi 100 w niecałe 7 sekund, ma 320 koni i 600 nm to spalanie jest smiesznie niskie. Konkurencja jest 550i Jedynie bak moglby byc wiekszy.
4,6
~Dawid
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
Samochód jest z 2003 roku, a do dziś cieszy oko swoim świeżym, przyjemnym dla oka wyglądem. Do jego głównych zalet należą przede wszystkim: świetne prowadzenie, wysoki komfort jazdy, całkiem bogate wyposażenie czy wspomniany wcześniej wygląd. Samochód ma też swoje wady takie jak problemy z elektroniką, ale gdy trafimy na zadbany, serwisowany na bieżąco, bezwypadkowy egzemplarz, to z pewnością będziemy zadowoleni. Osobiście nie miałbym problemu z zakupem BMW Serii 5 E60 po raz drugi, oczywiście zadbanej sztuki.
3,6
~Kamil
Touring 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
BMW ma oryginalny przebieg 250 tys (serwisowany na czas, potwierdzone książką serwisową). Byłem bardzo zadowolony z tego samochodu - fajny komfort, fajny wygląd i mówiłem jak to ten samochód sie nie psuje, a do tego mało pali. Aż przy 250 tys obróciło panewkę - także to jakiś smutny żart jest (olej był ful, 600 km po wymienie w ASO). Wcześniej jeździłem Hondami ale tutaj skusiłem się komfortem i wyglądem bo samochód bardzo mi się podobał wizualnie. Ale to jakiś smutny żart, że przy 250 tys muszę wymienić silnik, to wynik wg mnie godny pożałowania. Posprawdzałem nieco i okazuje się, że to nie jest odosobniony przypadek - w X3 z forum przy 18 tys km zepsuła się turbina, części wpadły do środka i skończyło się wymianą. Zdecydowanie odradzam tą markę, chyba, że ktoś kupuje nowe i ma dobry assistance, a pod koniec gwarancji planuje sprzedać zanim samochód się rozleci.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60
8,1 – 17,7
l/100 km
7,0 – 10,0
l/100 km
11,5 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Touring 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Spalanie to temat na małą ksiązkę przynajmniej jeśli chodzi o mój konkretnie egzeplarz. Zanim wymieniłem pro forma sterownik świec i wszystkie świece bo wg inpy dwie były niesprawne a w zimie podczas porannego rozruchu 3 sekundy trzęsło silnikiem ,spalanie w trasie miałem między 9-11.6 l/100km przy prędkościach 120-250km/h.W mieście poezja 12-26l przy spokojnej jezdzie wg komputera.Po wymianie świec ,sterownika reset ustawień auta test 21 adaptacji aku i po trasie 250km do pracy spalanie jak wyzej.Jadę po jakimś czasie z powrotem do domu te same kilometry wyresetowałem manetką chwilowe spalanie i jadę maksymalnie 140 a częściej 120-130 i spalanie mam 7.3l/100km więc szok,szmpan,fanfary woow myślę jest git.Potem przycisnąłem tego muła do 180 ze dwa no może trzy razy a spalanie 7.5 do 8.0l/100km,myślę niee no teraz to cię kocham.Wskazówka od paliwa jakoś tak prawie nie chciała drgnąć myślałem ,że się zawiesiła ale nie dojechałem do domu na jednej ćwiartce .Wsumie dobrze ,że nie szalałem po trasie bo na drugi dzień okazało się ,że tracę wspomaganie ładowanie i wyszło na to ,że musiałem wymienić koło pasowe więc dobrze ,że nie łoiłem bemysławy do 250 co czasem się zdarza na dłużych odcinkach ale o tym cichosza. Wymieniłem koło pasowe przy okazji kiedyś kupiłem nowe paski to chociaż stare były bdb dałem nowe ,oczywiście aku się rozładował więc musiałem odpinać nosić do chaty i ładować więc auto trzeba było rozłączone potem znów rejestracja aku i spalanie do d...od nowa miasto 26l spokojna bardzo jazda ,będę tą hadrę musiał po trasie znów przyuczać i wlec się maksymalnie 120-130 km/h żeby się nauczyła ,że fajnie by było gdyby spalała jednak te 8 maksymalnie 9 przy większych prędkościach a jak nie chce ,żeby ją wyrzucił na zbity..to nawet niech pali 7.5l/100km. Taka historia pewnej beemki e62 530d 218km przynajmniej jeśli chodzi o spalanie bo o innych rzeczach drugą książkę mógłbym napisać już po kilku miesiącach posiadania .
8,1
Sedan 530 d 231KM 170kW
BMW Seria 5 E60
SKRZYNIA MANUALNA. Zrobiłem 560 km po dolnym śląsku i spalanie podzieliłem na 2 tryby jazdy. W trybie mega ekonomicznym 6,8l(naprawdę spokojnie, szybkie rozpędzanie i później muskanie gazu), a w trybie normalnym 8,2l(Normalnie 80%, a 20% ugniatania). Jak ktoś użytkuje dłużej, to dochodzi do wniosków że najlepiej szybko wykorzystać moment obrotowy i przyśpieszać dynamicznie, a później lekko trzymać na gazie. Wtedy naprawdę spalanie będzie jak u mojego ziomka w Golfie 7 1.6 TDI, a komfort jazdy nieporównywalny ;) U mnie utrzymywanie 1800 -2000 obt/min, to idealny pułap w trasie dla uzyskania niskiego spalania. Po Wrocławiu deptałem dużo to około 10 wyszło. W korkach nie pisze nawet, ponieważ korek korkowi nierówny i pisanie ile komu spaliło auto w korku mija się z celem i tylko wprowadza w błąd.
8,4
Touring 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Od kad pamiętam cały czas jeżdżę BMW w dieslu od momentu E46 2.0d po E39 2.5/3.0 diesel X5 3.0d 184 km seria 1 N47 E90 2.0d 163 km po e60 177km. BMW E46 2.0d automat 136km latem miasto wychodziło ponad 8l trasa zeszedlem do 5.5. seria 1 n47 trasa koło 5 miasto ponad 8 w manualu. E39 miałem najdłużej ale manuale czy to 525 czy 530 zużycie oscylowało 0.5 l na korzyść 525d ale trasa w granicach 6 miasta do 10 średnio wychodziło ok 8. X5 lubial paliwo ON bo w trasie najmniej wyszło 9.5 miasto i ok 14 może i więcej. E90 automat 163km średnio również w granicach 8 l duże felgi. E60 525d również automat najmniej trasa 6.5 miasto ok 10 może 11 zima i mze ciut więcej średnio wychodzi 8 l. Także cudów niema. 4 cylindry palą trochę mniej ale nie ma tej pracy 6 cyl. Trasa ale bez wariacji normalna jazda jest podobna czy do M czy N czy 6 cyl ale w mieście jak wcześniej napisałem spali więcej. Ale czy ten 1 l czy 2 l robi taka dużą różnicę ? Auta palą ile muszą a BMW aha jeszcze była 520d 163 km automat to średnio wychodziło 1 l mniej od np 525d. Ale to jednak 4 cyl. Pozdr

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 23
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60