Szukaj

BMW Seria 5 E60 Sedan 4.4 545i 333KM 245kW 2003-2005

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 4.4 545i 333KM 245kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 4398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 333 KM (245 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~pawel89_02
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Auto fajne jak na taką moc spalanie nie najgorsze miasto około 18 litrów trasa jazda koło 150-200 13.6 litrów liczone od tankowania do tankowania na gazie przy jeździe po 200 nie udało mi się w trasie przekroczyć 16 gazu. Miasto gaz ponad 20 w korkach. Fajne auto na jazdę w trasy na spotkania ze względu na moc i wygodę podroży w środku z przodu z tyłu średnio miejsca ale kilka razy zdążyło mi się pić i mieć kierowce to w 2 osoby do 190cm wzrostu z tyłu da się wytrzymać ;) no i frajda jaką daję zabawa po wyłączeniu trakcji i td. wiadome.... Auto spisuje się w codziennym użytku...
Dodane 5 lat temu
4,8
~grześku
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Bunia z tym silnikiem to auto prawie doskonałe. Prawie, bo nie ma na tym świecie rzeczy absolutnire bez wad. Wady są w tym przypadku na prawdę mało istotne. Kapitalna sylwetka, łącząca w sobie jednocześnie masywność (bezpieczeństwo) oraz sportowy polot.
Dodane 11 lat temu
3,7
~bart1000
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
To moje drugie E60. Pierwsze 530d to byla tragedia, z powazniejszych awarii nalezy powiedziec o wymianie skrzyni biegow po 1000km przbiegu!!! lub dwukrotnej wymianie turbosprezarki (raz z powodu awarii lopatek drugi raz sie rozciekla). Awarii mniej powaznych nie mam czasu i nerwow wymieniac. Dodam ze auto kupione nowe w salonie. Aktualne 545i jest lepsze ale nie dam lepszej oceny niz przecietnie bo jedynie na tyle zasluguje.
Dodane 18 lat temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 4.4 545i 333KM 245kW 2003-2005
13,0
l/100 km
15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,0
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Jestem szczesliwym posiadaczem tej serii w V-ce i jak czytam te raporty ze komus pali 13-14 w miescie to smiac sie chce bo ten ktos musi jezdzic tylko noca po tym miescie, moje spalanie Pb nie zejdzie w miescie ponizej 17 chyba ze noca, autostrada Pb 10l ale 120km/h na tempomacie bez przekraczania ani o 1km/h, a LPG 13l-14l przy takiej jezdzie. Miasto pb 16-20 jedynie wieczorem do 13 ;) Miasto LPG 23-25l wieczorem 18l. Nie wiem skad ludzie bierzecie te smiesznie niskie spalanie w kilkunastoletnim samochodzie, koszta napraw sa duze bo najwidoczniej ktos nie robil takich rzeczy jak standardowo rurka pkynu chlodzacego, uszczelnicze zaworowe, active steering, aktywny stabilizator przod i aktywny stabilizator tyl ;) zaiweszenie, tarcze, skrzynia ;) Ktos kto kupuje auto i wymienia klocki oleje i jezdzi nim przez 5 lat jest potencjalnym niechlujem, bo nic sie nie dzialo? To samochod gdzie trzeba sprawdzac wiele rzeczy regilarnie co jakis czas by potem nie ladowac tysiecy PLNow
Dodane 7 lat temu
12,5
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Ideał ideał ideał. Zawsze były w moim życiu Mercedesy... póki nie poczułem perfekcyjnego układu kierowniczego. Autem chce się jeździć. Genialna v8 chce się żyć. Jeśli sprawdzasz te komentarze bo chcesz kupić a boisz się kosztów to powiem Ci ze to auto tak daje kopa w życiu ze wejdziesz na wyższe obroty swej wydajności by tej perelce było jak najlepiej. Kogo nie stać w dorosłym wieku to oznacza to poddanie się a nie rozsądek. Rozsądek skończy się tym że umrzesz w passacie czy innej insigni. Ja na razie bezawaryjny. Pozdrawiam
Dodane 7 lat temu
13,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Maksymalne spalanie (przy normalnej jeździe) jakie udało mi się osiągnąć to 18l/100km, był to dojazd do pracy w mieście na odcinku ok 6km w zimie Średnie spalanie wahało się w granicach 11,5 - 14l, jednak dalej była to przewaga miasta. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,5l/100km i dałoby się pewnie i mniej ale jest to już bardzo męczące.Natomiast w trasie,jadąc 90-100km/h, spokojnie można utrzymać spalanie 8,5l/100km
Dodane 10 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Dodane 12 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów