Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 - 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Autodiagnoza BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 60
czujnik abs zamiennik
dodał: maliniak16, 4 lata temu
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy...
grzechot w silniku przy obrotach 2000 i szarpanie na zimnym silniku
dodał: ~Paweł, 7 lat temu
po zapaleniu delikatnie szarpie silnikiem. na zimnym silniuk dziwny grzechot w okolicy rozrządu rzy obrotach 2000 na rozgrzanym cichnie. czy to rozrzad? czy vanos???
problem z rozruchem
dodał: fusus, 6 lat temu
po 10-15 razach odpalania silnik dopiero ruszył. pojawiła się kontrolka awarii silnika a motor drżał. pojechałem do warsztatu a na kompie nic szczególnego - drobne błędy. zaczął odpalać bez problemu a kontrolka zgasła. miałem wrażenie że paliwo nie dochodzi. majster nic konkretnego nie powiedział. pisze bo w beemach zawsze się niewinne zaczyna a i tak problem wyjdzie w przyszłości. może któryś z kolegów miał taki problem? dzięki za info. pozdrawiam

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW 2005-2007

Podstawowe parametry BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5

BMW Seria 5 E60 Sedan