Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW 2005-2007

Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 523 i 177KM 130kW 2005-2007

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Poważne usterki - Silnik - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,2
~fan starych bmw
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Chcesz się wyleczyć z BMW to polecam zakup e60. Po e39 skończyła się era dobrych BMW a e60 to i tak pikuś, przy tym co się dzieje z nowymi. One nie dojeżdżają 100 tyś km... Wracając do mojego BMW, żeby nie było. Samochód z polskiego salonu, z pewną historią i udokumentowanym przebiegiem. Bezwypadkowy, serwisowany cały czas w ASO. Żeby nikt ni nie powiedział tekstu typu "miałeś pecha, kupiłeś szrot z Niemiec z kręconym licznikiem". Nic z tych rzeczy. Oczywiście rozumiem, że to nie jest nowy samochód, ale co z tym się dzieje przerasta ludzkie pojęcie. Całe szczęście udało mi się to szybko sprzedać. Kupiłem bez usterek, po pierwszych paru kilometrach wysiadł moduł sterowania szybą, i-drive i walnęła uszczelka pod głowicą. Do tego cho chwila jakieś kłopoty z osprzętem- cewki, przepływomierz. Na kompie wywaliło kilka błędów. Co by mnie jeszcze spotkało, gdybym trzymał to dłużej. Oczywiście po zakupie wszyscy najmądrzejsi, że najgorszy silnik, że one padały itp. Znam przypadki, że w serwisie wymieniano te silniki już po 2-3 latach eksploatacji, że późniejsze silniki na bezpośrednim wtrysku są jeszcze gorsze! Miałem e30, e36, e46, e39 i to kilka modeli. Zawsze ceniłem BMW mimo zdarzających się sporadycznych problemów z osprzętem to silniki były jak dzwon! a tu mówią, że konsumpcja oleju 1l/1000 jest normalna.Tragedia
4,2
~Daniel
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Samochód bardzo wygodny świetnie się prowadzi nie pali za dużo przyjemność sama w sobie jak na pierwszy samochód polecam serdecznie chociaż jak ktoś chce coś mocniejszego to 530i i wzwyż.
4,1
~McSupro
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Tyle oleju, bez przesady. Jakoś pracy bez zastrzeżeń miło cicho (Silnik)

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
2,8
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
4,5
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 66 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Gaz bardzo dobrej marki jak również wtryskiwacze przejechane już jednak sporo kilometrów, główny minus olej pali na potęgę (nie do zaakceptowania) różnicy żadnej, włącza się naprawdę zaskakująco szybko.
4,0
Sedan 523 i 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Totalna ściema. Nie mają warsztatu ani montażysty od września 2010 roku. Pracownicy pootwirali swoje warsztaty i pracują na własny rachunek. Właściciel firmy to niezły ściemniacz i niepoważny człowiek. O gwaracji można zapomnieć. W sprawie dokumentów wystawianych przez tą firmę byłem już przesłuchiwany przez Policje. Same problemy.
BMW Seria 5 E60 Sedan