Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 525 i 218KM 160kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 525 i 218KM 160kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 525 i 218KM 160kW 2005-2010

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~patrynioo
Sedan 525 i 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Samochód bardzo wygodny, dynamiczny, z dużą ilością miejsca w środku. Jakość materiałów wykończeniowych naprawdę bardzo wysoka. Świetnie się prowadzi przez co nie czuć w nim dużych prędkości. Bardzo dobrzy wyciszony. Niestety auto nie jest tanie w utrzymaniu, posiada kilka znanych użytkownikom problemów, które po wyeliminowaniu sprawiają, że auto nadal cieszy jakością i osiągami jakie oferuje. Ciężko kupić na polskim rynku dobrze utrzymany egzemplarz, przy zakupie tańszych aut, trzeba się liczyć ze sporą sumą pieniędzy na przyprowadzenie auta do "normalności". nie jest to tylko moja opinia. BMW e60 zalicza się niestety do tych aut, które ze względu na ceny części i napraw można tanio kupić, co później wiąże się z wysokimi kosztami napraw. Przed zakupem trzeba poczytać o silnikach, aby wiedzieć jakich unikać, niestety BMW ma też mniej udane konstrukcje, które są ryzykowne w zakupie. Warto kupić modele ze starszymi silnikami bo to nadal udane konstrukcje i niej awaryjne.
3,9
~ES6
Sedan 525 i 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Polecam ten samochód tylko i wyłącznie w przypadku, gdy znana jest jego faktyczna historia potwierdzona przez zaufanego mechanika lub \"niezależne\" ASO BMW. W innym przypadku odradzam, gdyż liczba możliwych usterek i części do wymiany może skutecznie zniechęcić do tej marki. Ja, można akurat powiedzieć trafiłem na powiedzmy w miarę dobry egzemplarz. Ale odkąd jestem posiadaczem BMW znam wiele historii związanych z zakupem i użytkowaniem BMW i jestem zdania, że należy uczyć się na błędach innych, bo własne mogą być bardzo drogie. Teraz już wiem dlaczego ceny na allegro są zupełnie nieadekwatne do cen np. Premium Selection.
4,5
~lukszy
Sedan 525 i 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Samochód użytkuję od 3 miesięcy gdzie przejechałem ponad 4tys km, jazda to sama przyjemność :) silnik super reaguje na gaz, stan spasowania elementów jest super, super układ kierowniczy.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan