Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 525 d 177KM 130kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Grzegorz
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Auto jak na swój rok bardzo dobrze się sprawuje, jednak wiele rzeczy trzeba zrobic juz po samym zakupie. Cena kusi jednak trzeba pamiętac że e60 nadal nie jest tanie w seriswowaniu. 180km/h 9 litrów spalania bardzo przyjemnie w dodaktu przy tej prędkości nawet nie ma 3tys obrotów więc w aucie mozna spokojnie rozmawiać, fotele z elektryczna regulacją bardzo wygodne kilkaset km nie robi na kierowcy najmniejszego wrażenia, w dużym mieście poniżej 10 L na 100 bez szans, mozna włożyć między bajki. Wszyscy narzekają na elektrykę u mnie na szczęście bez zarzutów. Potrzebuje też sporo miejsca do zaparkowania w mieście. Auto wg mnie stworzone do połykania kilometrów na autostradzie. Bardzo wygodne i przestronne, na pewno nie wół roboczy mimo bagażnika 520 L dużych gabarytów nie zapakujemy (sedan). Osobiście po roku i ponad 30.000 km użytkowania jestem bardzo zadowolony.
4,8
~E60
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Auto ogolnie ok .silnik bardzo dobry kosztowny w utrzymaniu .trzeszczce uszczelki to duża wada!!! Problem z maglownicą . Troche tego jest ale w porównaniu z innymi autami i tak nie jest źle. Blachy zdrowe nie gnije jak inne
4,5
~Marcin
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Zadbany egzemplarz godny polecenia dla ludzi lubiących wygodę i niewymagających sportowych osiągów. Brak jakiejkolwiek rdzy. Bardzo ciężko kupić ten model w stanie bezwypadkowym, od mądrego właściciela.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 525 d 177KM 130kW 2003-2007
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Jak na auto 6-rzędowe bardzo dobre spalanie, komfort jazdy oraz moc pod pedałem dają naprawdę niezłą frajdę z jazdy, niby tylko 177KM, ale 6 rzędów robi swoje, bardzo ładnie się zbiera,przy tym spalanie w lecie przy bardzo spokojnej jeździe mieszanej potrafi zejść do 7,5 l/100km, na autostradzie 140km/h około 8 litrów, miasto 9-10 l/100km, w ziemie jest trochę gorzej w mieście ok 11-13 l/100km, w zależności jak jest zimno, moja wersja jest z WEBASTO które dogrzewa szybko silnik, spalanie wtedy na poziomie 11, bez WEBASTO ok. 13l/ 100km (sprawdzone ,spierdzielona pompa wody webasto odcięła tę opcję stąd spalanie wzrosło;) ). Ogólnie przy tych gabarytach jest mega!
10,7
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Auto jest ciężkie i komfortowe, więc spalanie nie jest małe, zwłaszcza gdy chcemy używać tych niutków silnika regularnie. Co sobie cenię, to na pewno kulturę pracy, nie można o takiej marzyć w czterocylindrowcach, które nawet z common railem chodzą jak traktory. Tutaj w trasie silnika po prostu nie słychać, bajka. Wynik wyższy również przez AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów. Zimą po mieście, na krótkich odcinkach, palił około 13 litrów. Posiadam auto rok i w tym czasie zero problemów, oprócz wymiany części eksploatacyjnych. Mega zadowolony, jednak należy uważać żeby się naciąć podczas zakupu, bo wszystkie części są drogie.
7,3
Sedan 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Ogólnie jestem zadowolony z auta. Eksploatacja to koszty rzędu eksploatacji passata b5 czyli jest tanio, tyle że tu jest więcej elementów do naprawy w razie usterki niż w takim paseratti więc analogicznie koszta rosną. Ale jaki komfort podróżowania w zaskakująco niskim spalaniu przy 200km/h to chyba żaden diesel nie potrafi (no oprócz tych nowszych bmw)

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan