Szukaj

Citroen C3 – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Citroen C3

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz

Oceny Citroen C3

Liczba ocen: 594
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,3
~DC
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Jak dla mnie to tylko wygląd i kolor na plus, no może jeszcze spalanie. Poza tym słaba widoczność przed maską po obu stronach - słupki przedniej szyby są tak wyprofilowane, że zasłaniają pieszych zbliżających się do jezdni - mam jeszcze trzy inne samochody (Renault) i w nich nie mam tego problemu. Widoczność na boki dla wysokich osób też problematycza, ponieważ gdy odsuniesz się z fotelem, aby mieć wygodną pozycję za kierownicą, to siedzisz z głową przy szerokim słupku międzydrzwiowym, który skutecznie zasłania widoczność z lewej i prawej stony, należy się wychylić, aby zobaczyć co słychać z lewej strony. Tragiczne wsiadanie i wysiadanie. Mam 182 cm i poważny problem z wejściem i wyjściem, prawie zawsze uderzę głową w dach - słupek dachowy. Przy wsiadaniu trzeba się składać jak scyzoryk, aby się wcisnąć i wtedy "wrzucić" nogi, przy wysiadaniu nie można poderwać d... z siedzenia. Jeżdżę też córki Hondą Civic X z niskim zawieszeniem i nie mam problemu z wsiadaniem i wysiadaniem. Ogólnie miejsca za kierownicą jest dość, a z tyłu bez problemu mieści się osoba o wzroście 187 cm, chociaż pasażer musi się dość mocno przysunąć do przodu z prawym fotelem. Do tyłu widoczność jest wystarczająca, a czujniki parkowania dobrze pomagają. Jeżeli chodzi o sterowanie, to bardzo słaby wyświetlacz, potrafi zrobić się czarny, co uniemożliwia regulację czegokolwiek, no może z wyjątkiem regulacji głośności radia, co odbywa się tradycyjną gałką - pokrętłem. Ratunkiem jest zatrzymanie się, zgaszenie samochodu i ponowne uruchomienie, wtedy wszystko wraca. Radio gra zadowalająco - dobrze słychać niskie, średnie i wysokie tony, jednak potrafi gubić stacje - charczy, zanika odbiór i skanowanie lub regulacja częstotliwości nie pomaga. W serwisie zajrzeli do środka i powiedzieli, że luźna była wtyczka anteny, niestety po kilkunastu kilometrach problem wrócił i wraca. Umiejscowanie przycisku na kierownicy włączającego mikrofon jest niefortunne. Przy kręceniu kierownicą często zahacza się lewą ręką ten przycisk i robi się cisza w radiu. W mieście kręcąc się po ciasnych ulicach jest to irytujące. Mechanika od początku coś jest nie tak. Już po zakupie zauważyłem szum w tylnych kołach, który wygląda jak uszkodzone łożyska, w serwisie stwierdzili, że wszystko ok, a ten szum wina opon ;). Tuleje w wahaczach wysiadły po 60 tys km, niestety, nie wymienne, trzeba wymieniać całe wahacze :D. Ciągle wyskakują jakieś błędy, w serwisie szukają problemu, następnie kasują błędy i mówią teraz będzie ok i jest kilka, kilkanaście dni. Obecnie ktoś założył mi terkoczący plastik jak w rowerze na szprychy, a na zakrętach, co już było, włącza się kluczyk serwisu z lewej, a z prawej silniczek z wykrzyknikiem, ale nie zawsze i na prostej tego nie ma. Autko ma problem z poderwaniem się spod świateł, i gubi moc jak chcesz przyspieszyć.
Dodane 4 miesiÄ…ce temu
2,5
~VV
Citroen C3 III
Hatchback 1.6 BlueHDi 99KM 73kW
Generalnie nie polecam tego samochodu. Kupiłem samochód nowy w salonie w najdroższej wersji C3 Shine z silnikiem 1.6 diesel 99KM. Widać że Citroen oszczędza na czym się tylko da - brak nawet plastikowej wklejki na dywaniku dla lewej nogi żeby się nie brudził co w innych samochodach jest standardem. Zacinające się pasy bezpieczeństwa , wypalające się żarówki (dwie już nie działały gdy samochód opuścił salon ale się nie zorientowałem ) zacinający wyświetlacz, zacinające się tylne drzwi itd. Ale to jest jeszcze nic w porównaniu z awarią zbiornika do AD BLUE w którym się coś rozkleiło (tak twierdzi serwis CITROEN/PEUGEOT ) i włączają się kontrolki na zmianę " AD BLUE" i " awaria silnika" . Zaczęło się to dziać przy przebiegu 17tys. ale niestety zaraz po gwarancji . Pomimo że samochód był serwisowany w ASO ( materiały eksploatacyjne oryginalne oleje TOTAL i płyn hamulcowy wymieniony na drugim przeglądzie ) i ma bardzo mały przebieg Citroen Polska nie widzi możliwości partycypowania w naprawie która kosztuje ok. 5 tys. zł. Zważywszy na jakość samochodu i podejście CITROEN Polska NIE POLECAM TEGO SAMOCHODU. Nowy samochód ma się amortyzować a nie generować koszty a sam zakup za 70 tys jak na segment B to nie mało.
Dodane 8 miesięcy temu
4,1
~Adrian
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Auto super nie wiem skąd te negatywne komentarze silnik 1.4 HDI 68 koni bez DPF i dwumasy, przejechane już około 300 tysięcy km sprowadzony więc może i więcej jest tych km, jak narazie bez żadnej większej awarii jedynie wymiana rur do turbo i plastikowych elementów wewnątrz komory silnika, oraz tarcze i klocki spalanie na autostradzie/trasie szybkiego ruchu jazda 110-120 km/h max wychodzi około 3,5-4L na 100km więc jazda prawie za darmo najwięcej pali w mieście na krótkiej trasie w zimę, na trasach zasięg na ekraniku rośnie w oczach, jedynie z minusów z którymi się mogę tu zgodzić to że buja te auto na ostych zakrętach i ciężej jest wyprzedzać jak się już jedzie te 70+ km/h
Dodane 9 miesięcy temu

Raporty spalania Citroen C3

Liczba raportów: 572
Åšrednie spalanie dla Citroen C3
4,8 – 7,8
l/100 km
4,1 – 7,1
l/100 km
3,9 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Auto niedawno zakupione. Pełen Automat 4 stopniowy. Spalanie jak na tak małe auto bardzo duże. Gaz rekord na trasie 8,5l, (jazda max 80km/h) standard to 10-12 L Wymienione na nowe co się tylko dało -Sonda lambda przed katem (za katem sprawna - testowana na komputerze) Nowe świece NKG Nowa cewka Hella- regulacja gazu w serwisie, wymienione wszystkie filtry, nowy rozrząd, zrobione hamulce tył przód wszytsko z górnej półki, nowe opony, wymieniony olej w skrzyni i silniku + filtry, nowy termostat i płyn. Ustawione luzy zaworowe. Test na komputerze nie pokazuje żadnych błędów. Gaz tankowany tylko na BP lub Orlen
Dodane 4 lata temu
4,1
Citroen C3 III
Hatchback Facelifting 1.5 BlueHDi 102KM 75kW
Trasa 350km, 2 osoby dorosłe, dziecko i trochę bagaży, większość po autostradzie i ekspresówce, ale z prędkościami około 85-90km/h. Jazda była na wynik. Ta sama trasa z powrotem, ale już + kolejna osoba i pełny bagażnik. 3,4l. Generalnie do 100lm/h 3l z delikatnym haczykiem. Bardzo ekonomiczny silnik. Aha. Wynim jest z dystrybutora taki sam jak i z kompa. Tankowane oba razy do pierwszwego odbicia. Po Katowicach w korkach to raczej 5l.
Dodane 2 lata temu
6,2
Liczba komentarzy: 1
Citroen C3 II
Hatchback facelifting 1.2 e-VTi 82KM 60kW
Jazda głównie miejska, ale poza miastem też tyle pali, bo trzeba go trzymać na obrotach żeby to jakoś jechało. Ja praktycznie nie schodzę poniżej 3 tys. Ogólnie dobrze się jeździ, spalanie nie jest duże, więc koszty są niewielkie zważywszy na LPG. Ogólnie średnio mi spala trochę ponad 7/100 LPG. Silnik całkiem dynamiczny, ale to motor specjalnej troski i trapią go różne usterki, więc im większy przebieg tym mniej godny polecenia. Raczej 200 tys. nie dożyje.
Dodane 2 lata temu

Usterki Citroen C3

Liczba wpisów: 70
Wyciek z pompa paliwa pod kanape
  • Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010
  • inne
  • 212 tys. km
Dzień dobry,z pompe paliwa ucieka benzyna,kiedyś było wszystko spozontku ale po jakiś tam czasu auto nie chciało odpalić i mechanik powiedział że trzeba pompa paliwa wymienic, I tak się stało wymienił ale po jakiś czasu zaczynał uciekać paliwa z góry i myślałem że to może być przez uszcelke i spowrotem do mechanika i wymienił na nowym ale też po jakimś czasie to samo zaczynał uciekać,zabrałem się do pracę i myślałem że zrobię sam,kupiłem originalnom uszcielke co się ustawia pod pompa kiedy się rozbiera i zrobiłem to ale to samo dalej cieknie,nie mam jusz pomysłów i nie wiem co zrobić że by jusz to się nie stało. I zawsze cieknie paliwa wtedy kiedy za tankuje do pełna jak jest mniej niż połowę to jusz co raz mnie czy wogule nie cieknie i nie ma smrodu w całym auto . Proszę o pomoc. Siema .
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Dodane 3 lata temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Usterka układu hamulcowego
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 6 tys. km
Od zakupu w czerwcu 2018 "aż" do Marca 2019 auto nie sprawiało najmniejszych problemów. Jednak w marcu 2019 przy zaledwie 1.700 km przebiegu (mało używane z powodów zawodowych) doszło do awarii układu hamulcowego i kontrolki "zatrzymaj pojazd". Auto pojechało pomocą drogową do najbliższego serwisu pod Wrocławiem i po jednym dniu mamy werdykt , że to wyciek z serwa w układzie hamowania. Ludzie to jest mega wstyd aby przy takim przebiegu takie usterki. Dodam , że pojazd jest garażowany wiec nie ma mowy o jakiś kunach czy coś. Oczywiście ze strony serwisu po usunięciu wspomnianej usterki nie było nawet słów typu; "bardzo nam przykro" czy coś. Kilka dni temu przy przebiegi ponad 6.000 km ten sam komunikat i dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się , że za samo podłączenie do komputera z kieszeni znika 500,00 zł. bo auto juz po gwarancji A to dopiero diagnostyka... Kolega za podłączenie Mercedesa S płaci podobne pieniądze... Poszukam chyba innego specjalisty niż ASO.
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 27
5,0
Citroen C3 I
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć ,...
Dodane 13 lat temu
5,0
Citroen C3 I
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
BRC SQ 32.Właśnie instalacji stuknęło 100 tys.km. Jestem właśnie po przeglądzie. Wtryski ok, reduktor też w dobrym stanie, zmienione filtry. Jak na razie przez blisko 4 lata nie było żadnych problemów z instalacją, ani z autem. Poza filtrami nic nie było wymieniane. Podobnie z regulacją, poza jedną poprawkę po ok 40 tys. km nic nie trzeba było poprawiać. Spalanie na poziomie...
Dodane 6 lat temu
5,0
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja BRC Kit Alba. Silnik dobrze zniósł montaż. Nie ma problemów z przechodzeniem na LPG. Przełączenie jest bardzo szybko. Samo spalanie niewiele się zmieniło. Ok 10% więcej niż na Pb. Jestem z wyboru zadowolony.
Dodane 7 lat temu
Citroen C3

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów