Szukaj

Informacje o Citroen C3 II

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Auta małe

Druga generacja modelu produkowana w latach 2009-2016. Samochód odziedziczył charakterystyczną sylwetkę po swoim poprzedniku, choć był też od niego nieco większy, a nowym, charakterystycznym elementem nadwozia była przednia panoramiczna szyba Visiodrive, zapożyczona z Citroena C4 Picasso. Model zbudowano na płycie podłogowej PSA PF1 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 208 i Citroenem DS3. Od 2013 roku oferowany w wersji po face-liftingu. Odmianą MPV C3 był model C3 Picasso, który w Ameryce Południowej był także dostępny w uterenowionym wariancie C3 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz

Citroen C3 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C3 II

Liczba ocen: 57
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Maciek
Hatchback 1.4 VTI 95KM 70kW
Citroen C3 II
Auto fajne dla 1 - 2 osób. Dużo miejsca z przodu i dość wygodne fotele w tej klasie. Dobre na codzienne dojazdy do pracy. Z instalacją LPG średni koszt 100km to około 16 zł. Skrzynia MAP nie jest płynna. Do niej trzeba się przyzwyczaić. Po około 2 - 3 miesiącach już tak nie denerwuje. UWAGA. Trzeba mieć dobrze utrzymane auto. Ewentualne niedociągnięcia w silniku (gubienie zapłonu, mocy) powodują uszkodzenia siłowników sprzęgła. Panoramiczna szyba bardzo fajna, ale koniecznie ubezpieczać szyby przy polisie OC. Koszt szyby to około 1200zł. Niestety kamień na autostradzie i mamy trochę kasy w plecy.
4,8
~h0rnet
Hatchback 1.4 HDI 70KM 51kW
Citroen C3 II
Ogólnie to bardzo dobry samochód. Naprawdę lubię nim jeździć. Wizualnie prezentuje się znakomicie. 16 calowe felgi aluminiowe Citroena, chromowane listwy oraz wielka szyba Zenith robią wrażenie. Estetyka wnętrza, jak to we francuskich samochodach, również na wysokim poziomie. Silnik jest mega ekonomiczny, a jego dynamika nie jest taka kiepska jak mogłoby się wydawać. Wszystko kwestia tego z czego się przesiadasz :) Da się wyprzedzać bez strachu. Samochód świetnie się prowadzi, zawieszenie dobrze wybiera, nic nie stuka. Karoseria bez rdzy. Jak na auto z tego segmentu ma dość spory bagażnik (300 l). Przejechałem dopiero niecałe 8000 km, więc nie napotkałem żadnych usterek czy awarii. Mam zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem. C3 II jest godne uwagi i szczerze polecam zakup tego auta. Ja jestem bardzo zadowolony.
4,9
~Robpol
Hatchback 1.4 VTI 95KM 70kW
Citroen C3 II
Ocena ogólna samochodu bardzo dobra. Użytkowany jako drugi w rodzinie i na dojazdy miejskie nadaje się idealnie. Z tym silnikiem również na trasie nie ma problemu. Co do silnika to przy częstej wymianie oleju (nie co 30tyś) rozrząd nie sprawi problemu.
Średnie spalanie dla Citroen C3 II
5,0 – 7,5
l/100 km
4,1 – 4,8
l/100 km
7,4 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Hatchback facelifting 1.2 VTi 82KM 60kW
Citroen C3 II
Części do Citroenów dość tanie (oryginalne). Dywaników oryginalnych do tego modelu nie polecam - drogie jak cholera (200zł?) i kiepskie - nie wiem, chyba ktoś w dziale części upadł na głowę. Sensowny zamiennik REZAW PLAST - ok. 100zł Silnik ma stopień kompresji 1:11 znaczy lej tylko Pb98 i nie słuchajcie marketingowców! Benzyna Pb95 z naszych stacji (nawet markowych) ma w istocie mniej oktanów (często jest to paliwo z rezerw, długo składowane itp.). Na 95 silnik będzie miał problemy ze spalaniem stukowym i obetnie nam część mocy. Przerabiałem to przy C4 na 1.6 VTI i widać różnicę w średnim zakresie obrotów przy przyśpieszaniu.
4,0
Hatchback facelifting 1.6 e-HDi 92KM 68kW
Citroen C3 II
Spalanie mniejsze niż zakładałem. Jadąc na autostradzie w okolicach 90-100 km/h można uzyskać spalanie 3,6 l/100km . Powyżej 130km/h spalanie rośnie a także w mieście lubi spalić powyżej 4. Natomiast w jedzie mieszanej autostrada (75%) (około 130km/h) + miasto (25%) to zmieściłem się w 4 litrach na 100km . Zauważyłem też różnice w spalaniu pomiędzy zwykłym paliwem a paliwem typu Premium - może to zbieg okoliczności ale różnica wyszła za każdym razem. Na paliwie Premium palił około 0,4 l /100km mniej. Takie małe autko + 90 koni to jest w sam raz. Mniej to by było zbyt mało. Luksusem by było mieć koło 115KM :). Ale w tym wydaniu spalanie 4 litry + duży moment w tak lekkim aucie - jest super :) .
4,2
Hatchback 1.6 HDI 90KM 66kW
Citroen C3 II
Co jakiś czas czyszczony układ dolotowy. Tankuję tylko paliwo typu Super ON ten premium ale nie będę reklamował stacji. 60/40 miasto/trasa średnie spalanie mierzone na zasadzie tankuje do pełna resetuje i po przejechaniu pewnej odległości znowu tankowanie i sprawdzam ile wyszlo. maksimum ile mi spalił przy standardowej jezdzie glownie w miescie 4,9. Samochód mam praktycznie od nowości. Rekord życiowy (prędkość głównie nie wiecej niż 95km/h) ogólnie jazda na luzie 1750km z 48litrów.
Citroen C3 II