Szukaj

Informacje o Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz

Dane techniczne Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010

Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010

Liczba ocen: 48
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Koszty utrzymania + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

1,9
~Jan Nowak
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Citroen C3 I
Ohydne auto, psuje się jak cholera, pracuje jak kosiarka, Volksvagen T4 2.4 diesel chodzi znacznie ciszej i ładniej. Nie ma przyspieszenia, wszystko wykonano z "gównolitu" auto wygląda jak beczka, buja się w zakrętach jak autobus, puszczenie gazu powoduje gwałtowne hamowanie silnikiem, a jego lekkie dotknięcie - paskudne szarpanie. Już nawet Polonezem jeździ się lepiej niż tym świństwem. A jeszcze trzeba lać droższy olej napędowy, żeby nie zatrzeć wtrysku. STANOWCZO ODRADZAM TEN ZŁOM!!!! Nigdy więcej nie kupowałem takich gówien. Całe szczęście zdążyłem oddać poprzedniemu właścicielowi i odzyskać pieniądze. Całe 9000,- Teraz mam forda focusa 1.6 z 2003 roku za 8000 i nie mogę na niego narzekać. Jedyne, co dobrze zrobiono w tym aucie to ogrzewanie.
3,9
~Adrian
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Citroen C3 I
Samochód kupiłem w 2008 roku z przebiegiem udokumentowanym 88tkm. Jest on jako drugi w domu i do tej pory ma nabite zaledwie 130tkm. Samochód sprawuje się rewelacyjnie. Podczas eksploatacji (dzisiaj ponad 8 lat) od kiedy został kupiony wymienione zostały: czujnik temperatury oleju, czujnik położenia wału, żaróweczki w sterowaniu nawiewem, miedziana podkładka pod wtrysk. Łączny koszt tych "pierdółek" nie przekroczył 100 zł :) O elementach zawieszenia nie wspominam, bo wymiana tych części na naszych drogach to normalka. Silnik jest niezbyt przyjemny, ale za to bardzo ekonomiczny. Ma ogromną turbodziurę. 68km spokojnie do miasta wystarcza, w trasę troche przy wyprzedzaniu brakuje, ale na jakieś wypady pare razy do roku starcza. Niektórzy twierdzą, że Francuzy mają dużą utratę wartości, wątpię ;) Pamiętam że ceny golfów 4 były minimalnie wyższe od citroenów, a dzisiaj vw są tańsze od cytrynek Polecam ten samochód!
4,7
~Wojciech W
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Citroen C3 I
Witam zawsze czytam opinie samochodów i sam postanowiłem coś napisać na temat Mojej Cytrynki. Został kupiony jako 7 letni z przebiegiem 87tyś ale okazało się po resecie komputera 110tyś nie wiem po co ktos kręcił ale luz. Zrobiłem nim ponad 100tyś w 3lata co robiłem wymieniłem tłumik 2x rozrząd i co najważniejsze co 10tyś serwis czyli płyny filtry standard. Części tanie zamienniki jeszcze tańsze i jest ich pełno. Byłem nim wielokrotnie nad morzem trasy po 200km standard nawet sie wybrałem na Węgry i Chorwacji. W mieście radzi sobie świtnie na trasie masakra bo do demonów pędkości auto nie należy ale do 110km/h w mieście mało kto ma ochote sie poganiać ale mam ciężką nogę. pół automat z manetkami przy kierownicy.

Raporty spalania Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010

Liczba raportów: 70
Średnie spalanie dla Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Citroen C3 I
Samochod mam ok. 2 lat. Co do spalania to bardzo fajnie się prezentuje. Przejechalem ok 20tys km. wiec troche opisze. Wiekszosci jezdze po miescie srednio spalanie ok 4,7 l/100 km przy bardzo oszczednej jezdzie zszedlem do 4,4l/100km. Dosc dynamiczna jazda to 5l/100km. Na trasie Lodz - Swinoujscie - Lodz spalanie na poziomie 3,8l/100km (przejechalem na jednym baku). Na autostradzie spokojnie do 120km/h spalanie nie przekracza 5,0l/100km, przy 140km/h ok 8l/100km, przy 160km/h juz spalal 10 l/100km. A teraz minimum jakie mi sie udalo uzyskac kiedys przy bardzo psokojnej podrozy ok 60 km/h (5 bieg) udalo mi sie uzyskac spalanie 2,5l/100km. Wszystkie moje pomiary byly robione na podstawie zatankowany zbiornik do pelna, przejechanie okreslonej trasy i ponowne zatankowanie do pelna i wychodzily mi pomiary faktyczne a nie takie jak komputer wskazywal. Mam nadzieje ze pomoglem :)
5,6
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Citroen C3 I
Cóż. Autkiem jeździ głównie małżonka. 95% to jazda w korkach po mieście, na bardzo krótkich trasach (poniżej 5km jednorazowo). Maksymalne średnie spalanie uzyskane w tegorocznej zimie (7.4l/100km), przy temperaturach -20st.C. Wliczając wielokrotne pozostawianie włączonego silnika na parkingu celem utrzymania jego temperatury. W okresie letnim takie spalanie to w granicach 5-6l/100km. Natomiast spokojna jazda poza miastem to wyniki około 4l/100km. Jazda 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + 1 pies labrador.
5,5
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Citroen C3 I
Spalanie monitorowane jest za pomocą komputera pokładowego. Nasze obserwacje to: 3 l/100km jadąc ok 80 km/h na przyjemnych wielskich drogach z małym natężeniem ruchu; 3.5 l/100 km przy 90 km/h; 4 l/100 km przy 100 km/h; dynamiczna jazda na średnio ruchliwej krajowej trasie to 4.7 l/100 km; prędkości autostradowe, czyli 130 - 140 km/h to 5.2 l/100 km. Latem w miejskim korku + klima, komputer pokazał 8.5 l/100 km, ale ten kilkukilometrowy odcinek pokonany na 1 i 2 biegu tylko. Biorąc pod uwagę rozkład 70% trasa a 30% miasto, średnie spalanie w lecie, z włączoną klimą, pokazywane przez komputer wynosi 4.5 l/100 km. Opony Michelin Energy Saver. Co do dynamiki silnika mamy mieszane uczucia. Auto lepiej nadaje się na trasy niż do miasta. Poniżej 2000 obr/min, zwłaszcza na 2 biegu auto nie ma prawie mocy i szybka zmiana pasa ruchu jest czasem trudna. Na trasie jest podobnie, poniżej 2000 obr/min nie ma co się brać za wyprzedzanie. Natomiast, jak włączy się turbo to wyprzedza się tym autem tak jak 1.6 benzyną. Na codzienne dojazdy 70 km do pracy to auto jest OK. Autem jeździ głównie żona.

Usterki Citroen C3 I

Liczba wpisów: 38
Trzęsie kierownicą i przodem samochodu.
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • zawieszenie
Witam. Od kilku lat gdy przekraczam moja cytrynka prędkość 65-75 km/h to samochód z przodu zaczyna dziwnie drży i trzęsie kierownicą. Odczuwalna jest to także od strony pasażera. Autko jeździ w komplecie na oponach całorocznych Dębica Navigator 2 175/65R14, były one sprawdzane i wywarzane już 3 razy w trzech różnych serwisach opon i niby są w porządku. Dwóch mechaników także rozłożyło ręce. Może ktoś miał podobną sytuację?Może to jakiś stabilizator?Wahacze też były wymieniane niedawno. Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego w ciemno bo to są duże koszta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Podczas mrozów przy spokojnej jeździe zapala się kontrolka przegżania silnika
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • układ chłodzenia
Podczas jazdy zimą poniżej 0 st. przy spokojnej jeździe zapala się kontrolka przegżania silnika wentylator na ful po zatrzymaniu auta wyłączaniu silnika kiedy wentylator przestanie pracować odpalam auto i mogę robic setki km. i nic.Przy kazdorazowym porannym odpaleniu po nocy przy przejechaniu kilku km. sytuacja się powtaża.wymieniony termostat czujnik temp. płynu 2x płyn sprawdzone wszystkie połączenia i kostki oraz przewody wszystko ok.Serwis powiedział że jest to uszczelka pod głowicą a nawet nie sprawdzili obecności co2 w płynie (to również sprawdziłem jest ok.)tylko zaśpiewali 2500 za wym. uszczelki.Nadmieniam że obecnie w lecie jest jak najbardziej ok nic się nie zapala nawet przy upałach 30st.(jeśli byłaby to uszczelka to wydaje mi się że tym bardziej przy tak wysokich temp. by się usterka pojawiała)autko było 3x na kasowaniu tego błędu i nic. A z kąd mam wiedzieć
Oczekuje na rozwiązanie
wskazania temperatury zewnętrznej
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010
  • inne
W C3 na komputerze wyświetla się temperatura zewnętrzna... Możesz sobie wybrać st. C lub F. U mnie to działało, aż tu gdzieś koło 100 tys. przebiegu najpierw termometr zaczął wskazywać temperatury rzędu 89 st. C. Aż w końcu przestał pokazywać cokolwiek i zamiast temperatury wyświetlały się --- czyli trzy kreski... diagnoza ASO Citroen - "kończy się czujnik temperatury zewnętrznej" Czujnik znajduje się w lewym lusterku (pod spodem). Cała naprawa, to wyjęcie wkładu lusterka wymiana czujnika i przylutowanie przewodów. W wyżej przedstawionej sytuacji należy od razu zlecać wymianę czujnika i nie bawić się w diagnozę, bo ta w ASO Citroen (al. Krakowska w W-wie) kosztuje 250 zł, podczas gdy tyle samo kosztuje mniej więcej czujnik wraz z robocizną...
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C3 I Hatchback