Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 - 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Oceny Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140 KM 103 kW

Ogólna ocena
3,98
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(67%) NIE(33%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Układ jezdny
WADY - Koszty utrzymania - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

warszawa
Citroen C5 I Kombi
2.0 HPi 140KM 103kW (2001-2003) 3,15
Moim samochodem jest Citroen C5 MkI Break 2.0i 16V HPi 103kW/140KM z 2002r, w wersji Exclusive. Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który charakteryzuje się najniższym spalaniem, z całej palety silników benzynowych, dostępnych w Citroenie C5 I generacji, oraz niezłymi osiągami. Pod względem osiągów, ustępuje jedynie motorowi V6/24V, który za to pochłania min. 13,8l/100km(manual) po mieście, a w automacie nawet 14,8l/100km(nadal...
dodano 6 lat temu przez warszawa
Krzysztof
Citroen C5 I Kombi
2.0 HPi 140KM 103kW (2001-2003) 3,00
Urzywałem auta jako narzędzia do pracy. C5 do tego się nie nadaje. Ten samochód to jedna wielka wada fabryczna. Pozbyłem się tej tandety kupiłem Hondę i żałuję, że nie zobiłem tego trzy lata temu. Wielką wadą Citroena jest też serwis. Z zewnątrz ładnie wygląda ale z pewnością nie wie co to jest dobro i zadowolenie klienta. Musiałem odwiedzać serwis średnio raz w miesiącu
dodano 12 lat temu przez Krzysztof
vacek
Citroen C5 I Kombi
2.0 HPi 140KM 103kW (2001-2003) 3,69
To mógłby być naprawdę fajny samochód ale ciągłe niby drobne usterki (chociaż w sobotę w środku niemiec, na autostradzie, przy kiepskiej pogodzie nie działający spryskiwacz przestaje być drobiazgiem) mnie już po prostu zmęczyły. Najgorsze jest to, że po wizytach w serisie one w znacznej części wracają. Inna sprawa, wiem od znajomych jeżdżących C5, że nie mają takich problemów jak ja, chociaż usterki sie zdarzały.
dodano 14 lat temu przez vacek

Dane techniczne Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW 2001-2003

Podstawowe parametry Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Citroen C5

Newsy o Citroen C5

Citroen C5 I Kombi