Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Zbigniew
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Kupiłem auto które nie miało kolizji z autentycznym przebiegiem 69 000 km potwierdzonym certyfikatem. Auto na początku sprawiało kłopot. Mechanik chciał wymieniać po kolei różne części, w końcu doprowadzony do dobrego elektryka który znalazł 3 zimne luty - które powodowały kłopoty. od tego czasu jeżdże 2 lata 20 000 km i tylko leje paliwo. Przy jeżdzie 90 km na godzinę pali 6,5 l benzyny, przy 110 pali 7,2 w mieście 7,8. Nie rozumiem ludzi którzy napisali że raz w miesiącu byli u mechanika, u mnie sie nic nie dzieje
4,3
~PK
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Auto przestronne, wygodne, zrywne ale przy silniku HPI kłopotliwe. Kupując je w 2013r z przebiegiem 110 tyś km wpakowałem się w niezłe wydatki. A paliła się tylko kontrolka silnika... Sprzedałem z przebiegiem 150 tyś. Auto było zadbane i serwisowane w ASO ale usterki i doprowadzenie go stopniowo do bezawaryjności pochłonęło duuuużo pieniędzy. Lepiej w HPI nie pakować się. Kupując C5 należy od razu kupić program Lexia i mieć laptopa z dobrą baterią, który obsługuje system XP. Żadne inne programy diagnostyczne typu Bosch bo rozwali on komputer w aucie. Wiem bo to przerabiałem. Żarówki przednie ksenonowe, które trzeba kupować oryginalne a nie tanie zamienniki, które mogą zjarać elektronikę. Ich wymiana też dość kłopotliwa. Tylna klapa ciężka więc siłowniki też co jakiś czas padają. Aby je wyjąć trzeba całą podsufitkę wymontować. Dużo pracy i wkur..w leci przy tym. Tylna szyba otwiera się ale trzeba nowy kabel poprowadzić bo stary przeciera się. Ręczny jest na przednie koła - czasem diagnosta niekumaty na przeglądzie na mnie krzyczał, że nie mam z tyłu ręcznego a on z przodu jest :) Zawieszenie hydro nigdy mnie nie zawiodło. Raz jakiś wężyk wypadł to go wcisnąłem na miejsce i po naprawie. Płyn tylko trzeba wymienić zgodnie z zaleceniami aby zawieszenie działało bez zarzutu. Żarówki w tylnych lampach też co jakiś czas mi się paliły - za często. Jak się komuś ruszają to na zapałki je zaklinować aby nie wypadły. Warto z czujnikiem sport mieć zawieszenie - gdy jeździmy po mieście czy w górach to utwardza ono zawieszenie. Ja miałem to i sobie chwaliłem. Wymiana wentylatora nagrzewnicy – uuu cały dzień spędzony w warsztacie bo trzeba całą deskę rozdzielczą wyjąć łącznie z kolumną kierownicy. Straszna rzeźba była a mechanik tylko kiwał głową jak na mnie patrzył ale sam wymieniłem :) W mieście pali 11-12 l benzyny, w trasie ok 8,5l na 100 km. Gazu nie da się zamontować do HPI zw na wtrysk bezpośredni. Tzn da się ale koszty baaardzo duże więc nie opyla się. C5 kupił bym ponownie ale po lifcie czyli po 2004r i nigdy HPI. Nigdy HPI bo mnie drgawki biorą jak to wspominam. A i C5 się nie psuje tylko się z nami drażni :P Za gramatykę, styl i błędy w pisowni przepraszam. Miłej lektury ;)
3,2
~warszawa
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Moim samochodem jest Citroen C5 MkI Break 2.0i 16V HPi 103kW/140KM z 2002r, w wersji Exclusive. Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który charakteryzuje się najniższym spalaniem, z całej palety silników benzynowych, dostępnych w Citroenie C5 I generacji, oraz niezłymi osiągami. Pod względem osiągów, ustępuje jedynie motorowi V6/24V, który za to pochłania min. 13,8l/100km(manual) po mieście, a w automacie nawet 14,8l/100km(nadal min. w cyklu miejskim). Silnik HPi przystosowany jest do poruszania się zarówno na Pb98 jak i na Pb95. Dane zużycia paliwa, podane przez producenta, w zupełności nie odbiegają od realnego stanu spalania. Zakładanie instalacji gazu LPG do tego modelu, nie ma najmniejszego sensu. Reasumując: Spalanie w ruchu miejskim: 10,4l Spalanie w ruchu pozamiejskim: 6,2l Całkowite zużycie: 7,7l Emisja CO2: 185g/km Jestem ogromnie zadowolony z mojego wyboru. Jest to auto z silniczkiem, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł(a zrobiłem nim już ponad 100´000km). Ten samochód(jak każdy) potrzebuje odpowiedniego traktowania. \"Jeżeli ktoś dba, ten dobrze ma\". Polecam.
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW 2001-2003
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Moim samochodem jest Citroen C5 MkI Break 2.0i 16V HPi 103kW/140KM z 2002r, w wersji Exclusive. Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który charakteryzuje się najniższym spalaniem, z całej palety silników benzynowych, dostępnych w Citroenie C5 I generacji, oraz niezłymi osiągami. Pod względem osiągów, ustępuje jedynie motorowi V6/24V, który za to pochłania min. 13,8l/100km(manual) po mieście, a w automacie nawet 14,8l/100km(nadal min. w cyklu miejskim). Silnik HPi przystosowany jest do poruszania się zarówno na Pb98 jak i na Pb95. Dane zużycia paliwa, podane przez producenta, w zupełności nie odbiegają od realnego stanu spalania. Zakładanie instalacji gazu LPG do tego modelu, nie ma najmniejszego sensu. Reasumując: Spalanie w ruchu miejskim: 10,4l Spalanie w ruchu pozamiejskim: 6,2l Całkowite zużycie: 7,7l Emisja CO2: 185g/km Jestem ogromnie zadowolony z mojego wyboru. Jest to auto z silniczkiem, który jeszcze nigdy mnie nie zawiódł(a zrobiłem nim już ponad 100´000km). Polecam.
8,1
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Spalanie do zaakceptowania. Przy prędkości 140 - 160 km/h wynosi 9,3 ltr/100km Do 140 km/h 8 ltr. Natomiast do 100km/h waha się między 7 a 7.4 ltr na 100km
9,9
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Zuzycie paliwa jest duze ale i samochod jest ogromny. ale zato jezdzi sie bajecznie, jazda tym samochedem jest bajeczna, gorzej jesli chodzi o ceny napraw. (nie kupie juz francuza)

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 45
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 47
Nie 4
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
3 komentarze
Citroen C5 I Kombi