Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2015

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,6
~jonaszm
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Gdy czytam na internecie opinie o awaryjnej C5 pierwszej generacji i genialnej \"nowej\", to chce mi się śmiać. Bo wg mnie ten samochód, w porównaniu do najnowszej generacji, jest po prostu, jak to się mówi, niezawodny. Tymbardziej, że mam porównanie, bo użytkuje oba auta. Stare z przebiegiem już ponad 250tyś. Nowe nawet nie wiem, czy tyle wytrzyma. Nowe C5 jest z pewnością ładnym samochodem, bardzo wygodnym, cieszącym oko itd. itd... Tylko bardzo kapryśnym. I to na tyle, że mam go dość. Szczerze mówiąc, swojego egzemplarza nawet bym nikomu nie chciał sprzedać, bo sumienie by mi nie pozwoliło... Może po prostu źle trafiłem ?
4,2
~killer1
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
auto jest ok. zmiana nastapiła w designie wersji dynamique. zniknęły srebrne klamki zew. zastąpiono je lakierowanymi w kolorze nadwozia. wogóle to zdziwiłem sie ponieważ w Citroenie nie ma możliwości zakupu opcji z chromowanymi listwami na podszybiu i tylnej klapie jako opcji. kiedy zapytałem że chciałbym mieć te srebrne listwy do mojej czarnej C5 sprzedawca był zaskoczony moim pytaniem. w sumie okazło sie że można to zrobić indywidualnie (zamówić na dziale części ozdobne elementy i serwis to zamontuje), ale np. listwa w tylnym małym okienku jest sparowana razem z szybką którą sie nie wymienia tylko...wycina i wkleja się nową co może grozić uszkodzeniem powłoki lakierniczej! na razie mnie to powstrzyumało, ale kusi mnie żeby mieć auto takie jak mi sie wizualnie podoba:)
3,2
~pablo32
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Nie wiem skad sie biora piatkowe oceny tego auta?Chyba je pisza pracownicy salonow CITROENA kiedy nie maja co robic lub zostali celowo zatrudnieni na etap zeby pochlebnie pisac i wynosic wizerunek marki na wyzyny.Porownujac do poprzedniego auta ktorym bylo AUDI A6 pierwszej generacji jestem zdecydowanie zawiedziony.Cena auta sprawia ze z powodzeniem mozna kupic auto klasy premium w tej cenie.10 razy lepiej wykonczone i 10 razy nowoczesniejsze technicznie.Jednym slowem o klase lepsze.Nowa C5 ka ma dosc daleko do mojego starego wozu ktorym bylo AUDI A6 pierszej generacji.A co mozna powiedziec o porownaniu z nowymi modelami.Mysle ze CITORENOWI C5 daleko jeszcze do takich modeli jak VW PASSAT czy TOYOTA AVENSIS.Oba w/w modele sa lepiej wykonczone i zmontowane.Nie maja az tak uciazliwych usterek.Aczkolwiek CITROEN podaza w dobrym kierunku biorac pod uwage jakosc modeli z poczatku lat 2000 do poziomu dzisiejszych modeli to stanowczo widac postep.Ale o wyrownaniu z konkurencja nie ma jeszcze mowy.Dwie powazne awarie przy tak malym przebiegu bylyby nie do pomyslenia w moim starym AUDI ktore nie mialo takich awari nawet po przebiegu wiekszym niz 200 tys km.Stad moja niska ocena za caloksztalt.Byc moze gdybym poprzednio jezdzil np.NISSANEM czy OPLEM teraz ocenialbym Cytrynke w samych superlatywach.Jednak punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia a moje poprzednie auto jednak bylo znacznie lepsze i wyzszej klasy w zestawieniu z CITROENEM.Dodac problemy z elektronika
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2015
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
7,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
1.6 THP miał w założeniu palić o 20% mniej niż wycofywany 2.0. jak na razie jeżdząc ekonomicznie (wskazania komputera sugerującego optymalne przełożenia skrzyni biegów) mam spalanie na poziomie 7,9 l/100 km i nie byłoby to złe gdyby nie fakt że auto ma bak 70 l, a przjeżdżam na nim ok 670 km więc każdy kto zna choć trochę matematykę widzi że wksazania sa nieprzwdziwe. pewnie ma to związek z brakiem pomiaru spalana do 30 km/h ale jeśli tak to samochód pali 10 - 11 l/100km gdzie ja poruszam sie w 90% poza miastem! w serwisie sugerują ze to przez pogode i docieranie sie auta. zobaczymy, ale póki co niepokoje sie bo liczyłem na zasiego ok 850 km na jednym baku:( z powyższych powodów podane poniżej parametry spalania moim zdaniem nie sa prawdziwe (wg komputera).
5,2
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Staram się jeździć płynnie, chociaż nie sennie. Robię głównie trasy z 20% miasta. Wskazania komputerowe są niższe od rzeczywistego o około 0,5l. Spalanie podałem w średnich warunkach atmosferycznych przy średnio działającej klimie. Na trasie nie przekraczam z reguły 2500 obrótów(130), a bardziej trzymam się 2000, tj. np. na szóstce 108 km.
Citroen C5 III Sedan