Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~PN1500
Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Citroen Xsara I
Xsarę miałem od nowości - 3drzwiowa wersja SX Comfort z ABS ale bez klimatyzacji. Te 15 lat temu był bardzo eleganckim wozem o bardzo ładnym wnętrzu, dużym bagażniku ( 408l ). Nadal nieźle wygląda. Silnik 1.6i był optymalny - 180km/h bez problemu Xsara osiągała, podchodząc na długich odcinkach pod 200km/h. Przy normalnej jeździe spalanie było poniżej 7.5l . Wykonanie i parametry Xsary były wówczas lepsze od Golfa III lub Astry II. Sprzedałem samochód gdy miał 86 tys. km, zjeździłem nim pół Europy. W międzyczasie miałem tylko jedną drobną usterkę. Po 4 latach i tym przebiegu problemy z tylną belką nie pojawiły się. Po 4 latach zniekształciły się podłokietniki w drzwiach.
4,3
~12345
Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Citroen Xsara I
Za samochód dałem 6500 z sekwencyjnym LPG, przygotowywałem się, że będe musiał dołożyć ok 1500pln żeby zawieszenie itp było na cacy, a tu dałem tylko 500zł na rozrząd, który może by jeździł do teraz, na stacji diagostycznej wszystko wyszło bardzo dobrze. Za te pieniądze mógł bym kupić co najwyżej E36 w miernym stanie albo oklepanego Golfa III. Myślę że samochód który miał już premierę 14 lat temu wyróżnia się nadal ponad przecietną stylistyką na zewnątrz jak i we wnątrz. Dodatkowo bardzo wielki plus za ocynkowane nadwozie, 13 letni samochód i z lupą można szukać rdzy.
3,6
Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Citroen Xsara I
Ogólnie z auta jestem zadowolony. Plusy: 1.Karoseria ocynk - żadnych śladów korozji. 2.Silnik 1.6, 88KM, 8 zaworowy, stara konstrukcja - elastyczny i w miarę ekonomiczny. 3. Komfort - auto jest naprawdę bardzo wygodne, choć to 13 letnia konstrukcja. 4.Spokój użytkownika - cytryn w Pl nie kradną. 5.dla mnie wygląd, ale to już rzecz gustu. Minusy: 1.Dużym minusem xsary jest jakość pracy skrzyni biegów (w zasadzie jedyna uciążliwa rzecz w aucie). 2.za słabe hamulce 3.minus nie samego auta, ale jego posiadania - brak fachowców, którzy się znają na cytrynach; w Pl ciągle są to auta mało popularne, co za tym idzie nie znane przez mechaników + rozwiązania inne niż w większości samochodów; elektryk woli zrobić np 4 golfy, które zna, niż w tym samym czasie tylko 1 cytrynę, nad którą musi się pogłowić, np. przy awarii centralnego zamka 3 dni w wawie szukałem elektryka, który ją naprawi; większość elektryków jak tylko usłyszała, że chodzi o cytrynę nie chciała się dotykać; byli tacy, którzy próbowali, ale polegli; z desperacji wylądowałem w końcu w serwisie citroena - 200 zł za samo sprawdzenie; na szczęście znalazłem 4 dnia elektryka, który usunął usterkę w 20 minut za 90 zł. Autko nie jest bardziej awaryjne niż nissan micra czy almera n 15, którymi jeździłem wcześniej.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Hatchback