Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Kombi 1.9 D 68KM 50kW 1998-1999

Lata produkcji: 1998 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1998 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Ergonomia + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~remo73
Citroen Xsara I
Kombi 1.9 D 68KM 50kW
Generalnie idealny samochód dla młodej rodziny z dziećmi, która użytkuje samochód do jazdy na zakupy, wypadu na weekend jak i na daleki urlop. Auto wygodne, obszerne z gigantycznym jak na tą klasę bagaznikiem (kombi) i czterema poduszkami powietrznymi w standardzie. Diesel 1.9D nie rzuca na kolana, ale jest starą, sprawdzoną maszynką używaną w niejednym modelu koncernu PSA. Legenda głosi, ze przeżył niejednego turbodiesla, bo prostszy i bardziej odporny na polskie paliwo, które wiemy jakie mamy.
3,2
~alek
Citroen Xsara I
Kombi 1.9 D 68KM 50kW
dobre zabezpieczenie antykoroz. solidny choć słaby silnik. Nie odpala bez pomocy poniżej -15. Kapryśna elektronika. Bardzo słabe zawieszenie. Awaryjność. Że też nie ma aut które nie rdzewieją i nie psują się co kilka tys km. A tak to albo to. Po zakupie byłem bardzo zadowolony. Po 4 latach już nie tak bardzo. Ale za te pieniądze nie ma nic ciekawszego. Jednak szukałbym teraz benzyniaka pod gaz.
3,3
~Tomek
Citroen Xsara I
Kombi 1.9 D 68KM 50kW
Auto przyjemne w prowadzeniu, w końcu to francuz:) Poza tym z biegiem lat coraz więcej drobnych usterek które skutecznie nie pozwalają cieszyć się autem. Z poważnych napraw to niestety uszczelka pod głowicą, pompa wspomagania, tylne zawieszenie no i ostatnio w zimie nagrzewnica.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiÄ…zany
Citroen Xsara I Kombi