Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny S&S
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny S&S
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Dawid
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Na przestrzeni wielu lat użytkowania Dustera mogę stwierdzić z całą pewnością, że to auto ma potencjał. Jest w tym aucie sens. Nie jest to samochód dla escetów. Jest to poprawny, bezawaryjny samochód do codziennej eksploatacji. Mało pali średnio 7,5 l. Z tym autem jest trochę jak z żoną średniej urody. W momencie ślubu jest średnia (tak wydaje się otoczeniu). Z biegiem czasu okazuje się że odkrywamy coraz więcej atutów, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia (tania w utrzymaniu, nie psuje się). Na tle starzejącej się konkurencji wygląda coraz lepiej. A niby dlaczego wygląda coraz lepiej? Dlatego że niema w niej udziwnień. Prostota jest najpiękniejsza, Z biegiem czasu zaczynamy coraz bardziej doceniać auto na którym można polegać. To auto jest skrojone na wiele okoliczności (z wyjątkiem wysokich prędkości autostradowych). Całokształt auta oceniam na 5+. Jeśli ktoś wybierze wersje z silnikiem 1,6 Sce napewno nie będzie zawiedziony, inne silniki mają już pewne bolączki. Proszę zapytać mechaników co sądzą o Dusterze - nigdy nie usłyszałem złego słowa - tylko wymiany eksploatacyjne.
2,2
~Rafał
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Kupowałem ten samochód 2 letni na gwarancji z przebiegiem 25 tys. facet który go sprzedawał mówił ,ze to nie jest normalny samochód - nie wiedziałem o co mu chodzi. Moje wrażenia są takie : samochód wybitnie sie nadaje dla rolnika ,gdzieś w pole pojechać na pastwisko ogólnie w terenie. Jak wile osób już pisało jakość Dacii pozostaje wiele do życzenia , słynny lewarek od skrzyni biegów żyjący własnym światem. Fotel kierowcy regulowany jak w latach 60...uff ,dramat. Daster sie żle prowadzi w zakrętach , trzeba uważać bo nie jest przewidywalny Acha najlepsze .. pojawiły ogniska korozji w 2 letnim aucie!
2,2
~Rafał
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Kupowałem ten samochód 2 letni na gwarancji z przebiegiem 25 tys. facet który go sprzedawał mówił ,ze to nie jest normalny samochód - nie wiedziałem o co mu chodzi. Moje wrażenia są takie : samochód wybitnie sie nadaje dla rolnika ,gdzieś w pole pojechać na pastwisko ogólnie w terenie. Jak wile osób już pisało jakość Dacii pozostaje wiele do życzenia , słynny lewarek od skrzyni biegów żyjący własnym światem. Fotel kierowcy regulowany jak w latach 60...uff ,dramat. Daster sie żle prowadzi w zakrętach , trzeba uważać bo nie jest przewidywalny Acha najlepsze .. pojawiły ogniska korozji w 2 letnim aucie!
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW 2015-2017
8,0
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Narazie testowany w lecie. Przy hiper oszczednej jezdzie z gorki z wiatrem i 70ka spala 6.5 i ani decymetra mniej. Przy normalnej blizej 7.0 - 7.5 W miescie jak to w miescie - w korku moze spalic nieskonczonosc chyba ze uzyjemy S&S :) Duster to hiper praktyczny samochod do 100 km/h Powyzej ma jeszcze zapas ale wlacza sie wir w zbiorniku - duzy przeswit i benzyna + predkosc to nie sa dobre kombinacje :) Za to silnik jest tani, praktycznie bezobslugowy, bez klopotliwej turbiny i z fajnym dzwiekiem. Osiagi poprawne - 115KM wystarcza spokojnie przy samochodzie o tej masie.
10,9
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Jeżdżę Dusterem od czerwca 2016 roku. Do tej pory przejechałem 6500km. Auto na co dzień jest używane do dojazdów do pracy- w dużym, bardzo zakorkowanym mieście (rano 12 km, czas przejazdu ok 20 min- lekki korek i wiele świateł, a powrót wieczór też 12 km i przez mega korki- czas przejazdu ok 40 min do 1h), auto załadowane 2 osoby dorosłe plus 1 dziecko. Spalanie po mieście przy wyłączonym start stopie (doprowadzał mnie do szewskiej pasji) i wyłączonym EKO dochodzi do 13 litrów benzyny. Po załączeniu funkcji eko spalanie spada o ok 1 - 2 litrów i wtedy auto spala ok 11 do 12 litrów (bardziej 11 niż 12, ale to wartości zmienne w zależności od zakorkowania miasta), za to przyspieszenie do 100km/h mierzymy w dniach kalendarzowych. Na trasie z V max 90km/h -przy emeryckim stylu jazdy auto zbliża się do okolic 9l. To są fakty (nie mity) zmierzone od tankowania do tankowania, bo komputera w aucie nie posiadam. Nie wierzyłem prospektom, że auto będzie palić 8,5l po mieście, ale 13 l to przesada. Natomiast Duster mimo zbyt wysokiego jak na moją percepcję spalania, ma wiele niezaprzeczalnych zalet jak np napęd 4WD oraz prześwit- parkuję tam, gdzie swoim BMW nawet nie marzyłem. No i jest nowa... Bardzo dobry stosunek jakość/cena.
9,4
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
po przejechaniu 15tys km zacząłem się przyzwyczajać, że Duster musi swoje spalić, na co dzień po dużym mieście z włączonym start-stop w trybie eko, 10,5-11.9l, na trasie przy 90-100km/h 7.8l i nie idzie niżej zejść, 130-140km/h - hahaha smok 13-14l, na szczęście prześwit 21cm oraz jazda po leśnych "drogach" z włączonym napędem 4x4 oraz ruszanie na światłach przy śliskiej nawierzchni rekompensują zbyt wysokie spalanie, szkoda że nie ma skrzyni automatycznej - te 6 biegów ma bardzo krótkie przełożenia i trzeba się w mieście namachać, mimo to w swojej cenie to przyzwoite auto

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV Facelifting