Szukaj

Informacje o Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej marki). Auto debiutowało nawet jako Renault Sandero i pod tą nazwą sprzedawane jest do dziś w krajach Ameryki Południowej, a także m.in. w krajach Europy Wschodniej. Model został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Nissan B platform. Oferowany był również w uterenowionej wersji Sandero Stepway.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 70 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~DS
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Bardzo udany samochód idealny na polskie warunki. Solidne zawieszenie wprost jakby stworzone na polskie najczęściej mało równe drogi. Silnik 75 KM zupełnie wystarczający do spokojnej jazdy. Wiadomo, że samochody tej klasy nie są samochodami do dalekich podróży ale nawet przy silniku 1.4 75 KM bardzo dobrze sprawdza się w trasie. Bezproblemowo, bez młodzieńczych szarży wszędzie i bezpiecznie dojedzie niezależnie od dystansu do pokonania. Bardzo dużo miejsca w środku. Nieoczekiwanie dużo jak na w sumie przecież mały samochód. Przyjemna deska rozdzielcza, wszystkie niezbędne przełączniki są w zasięgu ręki. Rzecz jasna nie należy oczekiwać w samochodzie tej klasy ( w tym i konkurencyjnych marek ) bajerów typu. podgrzewane fotele, ESP czy składana na płasko tylna kanapa. Nie ten segment i nie te pieniądze. Bardzo bezpieczne zachowanie na drodze i ładna karoseria... Wysokie zawieszenie co w polskich warunkach jest niewątpliwą zaletą. Można wjechać pod każdy krawężnik. Zdecydowanie: FAJNY SAMOCHÓD
3,5
~rgr
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Silnik słabo wkręca się na obroty, trochę paliwożerny, i głośny (ale to akurat wina braku wyciszenia - żadnego - ani pomiędzy silnikiem a kabiną, ani pod maską). Za to jest elastyczny. Co do skrzyni - dlaczego ten wsteczny w tych Daciach tak źle wchodzi? (problem znany). Ale generalnie OK, przeszkadza tylko trochę krótkie zestopniowanie. Układ jezdny i zawieszenie dobry, a nawet bardzo dobry jak na polskie drogi. Dosyć twardy (twardszy niż w Renówkach), ale ładnie wybiera poprzeczne nierówności. Mam wrażenie że trochę myszkuje. Fajny, porządny prześwit. Wentylacja i ogrzewanie takie sobie. Coś tam dmucha, ale jakoś bez przekonania. Duża przestrzeń z przodu, z tyłu, w bagażniku. Za to jeździ się nieco "taboretowo". Ergonomia to kuriozum. Płacić trzeba za wszystko (nie ma nawet głośników w przednich drzwiach, oczywiście radia też). Wycieraczki bez regulacji częstotliwości, brak jednego machnięcia, brak zaworków zwrotnych przy spryskiwaczach, więc trzymać dźwignię i czekasz, czekasz... Trzeba płacić za koło zapasowe :D. Nawet w najbogatszej wersji nie ma impulsowego sterowania szybami (oraz klimy). Oszczędność na maxa - płacić, placić. Drzwi też zamykają się jak w starych dostawczakach. Tandetne srebrne wstawki plastikowe. Deska nawet bardzo ładna, za to skrzypi za kostce brukowej. Ogólnie fajne auto... mogłoby być. Ja mu daję CZWÓRKĘ z minusem za skąpstwo. I może to być naprawdę fajne auto, tylko facelifting środka/ergonomii potrzebny.
4,8
~Az
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Samochód oceniam generalnie bardzo pozytywnie. To co może zaskoczyć niektórych to to, że nosi on znaczek Dacia. Ale juz dobitnie na przykładzie tego modelu można się przekonać do czego prowadzą właściwe alianse motoryzacyjne. Ten samochód ma zdecydowanie więcej wspólnego z Renault niż z Dacią, którą możemy pamietać z dawnych lat. Samochód na sprawdzonych podzespołach marki Renault bez elektroniki francuskiej. Bardzo dużo zamienników - silnik 1.4 75 KM jest konstrukcją wyjątkowo sprawdzoną i bardzo prostą w obsłudze
Średnie spalanie dla Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW 2008-2010
6,9
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Auto kupione z przebiegiem 47tys i instalacją sekwencyjną. W lecie gaz włącza się po przejechaniu ok 3km. Przy moim stylu jazdy nie zauważam istotnych różnic pomiędzy cyklem mieszanym a trasą - na jednym tankowaniu butli, ok 22-23l przejadę 300km, co daje 7.5l/100. Nie wiem jak inne modele, ale mój 75Mpi ma skrzynię zestopniowaną typowo dla auta miejskiego. Piątka przy ok 80-90km/h, powyżej 100-10 robi się głośno. Polubiłem to auto za prostotę i niezawodność. Wnętrze nie jest szczytem estetyki, ale oferuje sporo miejsca, jest wygodne. Nic nie skrzypi. Bardzo fajna pozycja kierowcy: wyraźnie wyżej niż w większości aut, ale e tak wysoko jak w SUVach czy terenówkach. Tanie części i serwis nieautoryzowany - tu ujawnia się zaleta aut nieskomplikowanych bez nadmiaru elektroniki.
8,2
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
W jeździe miejskiej w korkach poruszam się najczęściej i pali zbiornik 44L/na 470-500km. Wyłącznie na trasie, jeżdżąc, ani jak dziadek, ani jak wariat, pali 44L/na 600-670km. Ogólnie jest ekonomicznie, ale nie tak super hiper extra jak chwalą w innych raportach... dodam, że sprawdzone na przebiegu 47000-110000 na przyzwoitej nowej instalacji BRC
7,7
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
instalacja lpg fabryczna, po przejechaniu 40 tys km tak wyszło. Żona potrafi jechać zdecydowanie ekonomiczniej (i wolniej) i Jej się udaje dojść do spalania 7,3l/100km mnie ta sztuka się nigdy nie udała, średnio przy nie przekraczaniu 2,5 tys obrotów wychodzi spalanie ok 7,6-7,8l/100km w cyklu mieszanym z przewagą trasy. Po mieście ok 7,9-8,4l/ 100km. W zinie ok 8,5l/100km różnicy w dynamice jazdy na lpg a na benzynie prawie nie ma a różnica kosztów jest bardzo duża
Dacia Sandero I Hatchback 5d