Szukaj

Informacje o Dodge Charger

Lata produkcji: 1966 – teraz
Segment: Auta sportowe
Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1966-1978, 1983-1987 oraz ponownie od 2005 roku. Historia auta sięga 1964 i 1965 roku, gdy Charger debiutował najpierw jako prototypowy roadster na bazie modelu Polara, a potem jako wersja coupe modelu Dart GT. Najważniejsze w historii Chargera są lata 60. i 70., gdy stał się jednym z najsłynniejszych przedstawicieli „muscle cars”. Wskrzeszony w kolejnej dekadzie był już tylko subkompaktowym hatchbackiem. Obecnie produkowany Charger (4-drzwiowa limuzyna) nawiązuje do legendarnego stylu „muscle cars”.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona motoryzacji, auto-legenda wskrzeszone w atmosferze ekscytacji przemieszanej z niepewnością. Projektanci nowego Chargera postanowili nie bawić się w retro design, dlatego ich dzieło tylko umownie nawiązuje do oryginału. Jest efektowne, choć to już nie ta sama potworna maszyna, co kiedyś. ~Powagosław
Luzacjusz
Uwielbiam te światła wyglądające jak oko z zawadiacko podniesioną brwią The Rocka. Rozczulają mnie tak bardzo, aż sam przymykam oko na to, że Charger z bomby nabitej gwoździami z krótkim lontem stał się świątecznym filmem familijnym. ~Luzacjusz

Oceny Dodge Charger

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Max
Sedan Facelifting 3.6 V6 296KM 218kW
Dodge Charger VI
Na wstępie mam ten samochód z LPG i nie wiem skąd te dane spalania. Po mieście nigdy nie spaliłem więcej niż 14-15l LPG. Na trasie około 12,5-14l gazu, ale z jazdą na tempomacie maksymalnym 160km/h oraz szybciej około 180-200km/l. Jeźdzę około 90-140km dziennie minimum, a średnio około 200km i zazwyczaj na autostradzie mam tempomat na max (160) plus nożnie więcej. Jeżdżę dość dynamicznie - przyspieszając mocno itd. Nigdy nie spalił mi więcej LPG jak 14-15l. Jest jedno ale, ja mam wersję z 8 biegowym automatem, a ten sprawia, że dodge jest szybszy i ekonomiczniejszy. Przyspieszenie około 6,6-6,9s. Innych tematów nie poruszam... przesiadłem się z aut europejskich (fiat, Volvo, BMW) i dla mnie najlepszy samochód. Zakup był trochę zaspokojeniem marzeń o amerykańcu i zarazem testem, czy mi się to spodoba.... obecnie nie widzę możliwości wrócić do europejczyka. A co do jakości wykonania, to po ponad 220tyś km - w środku jak nowy... a w zawieszeniu nic jeszcze nie robiłem (jedynie na wszelki wypadek wymieniłem gumy stabilizatora za 90zł oryginały - wymiana była dlatego, że szarpakach podobno zaczynały mieć oznaki wybicia.). Aha - standardowo co 100tyś wymiana tarcz hamulcowych oraz co około 40tyś klocki albo przód albo tył. Ponadto zgodnie z zaleceniami producenta skrzyni co 80-120 tyś olej (skrzynia ZF - tak powiedział mi technik, jak zadzwoniłem do nich na infolinię - producenta skrzyni). Reasumując bardzo dobry samochód.
4,2
~Gawron
Coupe 5.7 i V8 354KM 260kW
Dodge Charger V
Jeżdziłem tym autem Stanach (tygodniowe wypozyczenie kosztuje niecałe 400$), Auto świetnie się prowadzi, a standartowy silnik HEMI jest rewelacyjny, chociaz nie zauważyłem dużo niższego spalania, niż w "klasycznych" V8.. ale osiągi, przy jego masie i gabarytach były imponujące Mimo dość sportowej charakterystyki, spisuje się świetnie na długich trasach (sam zrobiłem nim ok 1000 mil) Jedyne do czego mogę się przyczepić to deska rozdzielcza, która jest całkiem ładna (zwłaszcza zegary), ergonomiczna i baaardzo duża.. jest niestety wykonana z bardzo twardego i niezbyt przyjemnego w dotyku plastiku (jednak nie słyszałem żadnego skrzypienia, to na polskich drogach, zapewne szybko zaczełaby wydawać nieprzyjemne odgłosy). Podsumując muszę stwierdzić, że jest to bardzo dobre auto, warte każdego centa na amerykańskim rynku (20-30000 $)- niestety w polsce jego cena, napewno zostałaby podwojona przez importerów chcących wcisnąć to auto tzw. nowobogackim.. a to auto raczej kojarzy mi się z "niebieskimi kołnierzykami". PS. zdjęcie w tym artykule to jakaś niedorzeczność, jest to samochód koncepcyjny z połowy lat 90´ a nie obecny Dodge Charger, który prezentuje się dużo lepiej!
4,7
~km
Sedan Facelifting 5.7 Hemi V8 375KM 276kW
Dodge Charger VI
Piękny agresywny wygląd, którego brakuje po roku 2015, tak samo jak napędu AWD z silnikiem HEMI. Bardzo bogate wyposażenie, świetny tempomat aktywny i system o zbliżających się pojazdach i wiele wyposazenia. Spalanie zależne od kultury jazdy. Minimalne spalanie przy prędkości 90km/h to 9l/100- 1300obr, okolo 11l/100 przy 120km/h, jazda autostrada do 160km/h okolo 13-14l/100km.
Dodge Charger