Szukaj

Test euroncap Chevrolet Captiva 2.2 diesel LS, RHD

Chevrolet Captiva 2.2 diesel LS, RHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1778 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
48%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 88 %

W teście zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud. Chevrolet pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony dla pozostałych pasażerów zajmujących różne miejsca. Test bariery bocznej wykazał dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała – model zdobył maksymalną liczbę punktów. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki na manekinach wykazały marginalną ochronę obszarów klatki piersiowej. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 82 %

W teście bariery bocznej ochrona, zarówno dziecka 3-letniego jak i niemowlaka była dobra. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawiania fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacje o aktualnym statusie poduszki powietrznej dostarczana kierowcy nie jest wystarczająca – system nie został nagrodzony. Infromacje o niebezpieczeństwie wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka, względem aktywnej poduszki powietrzej pasażera są jasne. Ochrona pieszego Frontowa krawędź maski dostarcza słabą ochronę dla nóg pieszego. W większości obaszrów, mających duże szanse uderzyć głowę dziecka, maska zapewniła dobrą ochronę. Jednak w obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej maska zapewniłą słaba ochronę.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
11,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Babysafe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 48 %

Elektroniczna kontrola stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc są standardowymi elementami wyposażenia. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Głowa
14,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
3,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer