Szukaj
Chrysler
Chrysler
4,2 (1 644 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Chrysler w pigułce

Chrysler Voyager 1999

Voyager spisał się tak źle podczas testów zderzenia czołowego, że nie uzyskał ani jednego punktu. Karoseria okazała się niestabilna, a kolumna kierownicza przesunęła się wgłąb wnętrza, wprost na głowę i klatkę piersiową kierowcy. Auto spisało się lepiej podczas zderzenia bocznego, ale nadal istnieje wysokie ryzyko obrażeń ciała kierowcy. Chrysler wybrał markę fotelików dla dzieci stosowanych podczas testów, ale nie oferuje żadnych rekomendacji. Euro NCAP uważa, że to producent jest odpowiedzialny za ochronę pasażerów i jest zaskoczone jej brakiem.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1800 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kierownica i poduszka powietrzna przemieściły się znacznie do przodu, przez co spowodowały obrażenia głowy i szyi kierowcy. Podobnie klatka piersiowa. Kolana są bardzo słabo chronione, zabezpieczenie niewystarczające. Podłoga doznała poważnych uszkodzeń przez co stopy i dolne części nóg są narażone. Ochrona klatki piersiowej pasażera również pozostawia wiele do życzenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Voyager okazał się efektywny w redukowaniu niebezpieczeństwa obrażeń podczas tych testów. Jak w większości aut tej klasy, siedzenie kierowcy jest umieszczone powyżej punktu, który najczęściej narażony jest na uszkodzenia w innych samochodach. Kierowca jest więc dobrze chroniony.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 0 pkt (0%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 18 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Voyager nie zrobił ustępstwa również wobec pieszych. Większość testowanych obszarów nie daje żadnej ochrony. Ostatecznie, pieszy najmniejszych obrażeń doznaje w momencie kontaktu z przednią szybą.

Zabezpieczenie dziecka

Przednia poduszka pasażera jest w standardzie, a ostrzeżenia przed umieszczaniem fotelika tyłem spełniło wymogi Euro NCAP, poza tym, że były one podane tylko w języku angielskim. Etykiety powinny być dostępne przynajmniej w językach krajów, w których auto jest sprzedawane. Chrysler nie rekomenduje konsumentom europejskim marki fotelika, te użyte w testach były rekomendowane tylko Euro NCAP. Dały one jednak bardzo słabe wyniki w testach. Chrysler uważa, że system fotelików jest dostępny jako dodatkowa opcja, ale tylko konsumentom z USA.

1,5 - letniego Recaro przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Storchenm?hleprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Chrysler Voyager