Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Citroen C1 2005

Citroen C1 dzieli platformę i architekturę z Toyotą Aygo i Peugeot 107. Euro NCAP oczekuje ze te trzy samochody otrzymają takie same oceny. Nadwozie C1 wygląda na bardzo wytrzymałe, ucierpiało jedynie małym deformacjom w zderzeniu czołowym. Zdolność do ochrony „małych” pasażerów była mieszana: dobra dla starszych dzieci, lecz mniejsza dla młodszych. Ochrona oferowana pieszym oraz innym nieopancerzonym użytkownikom dróg została oceniona na 14 punktów z 36 możliwych Zderzenie czołowe Jednoetapowe poduszki, napinacze pasów z ogranicznikami napięcia utrzymały siły wywierane na klatki piersiowe pasażera i kierowcy na niskim poziomie. Jednakże klatka kierowcy uderzyła w kierownicę podczas uderzenia. Kierowca i w mniejszym stopniu również pasażer zagrożeni są uszkodzeniem kolan o twarde elementy wyposażenia wnętrza. Małe zniekształcenia podłogi, lecz testujący zauważyli przemieszczenie w kierunku tylnym pedału hamulca i jego zablokowanie, które zwiększało ryzyko kontuzji nóg i stop kierowcy. Zderzenie boczne Imponujący boczny system ochrony klatki piersiowej. Siła uderzenia w nierzeczywisty sposób przeniesiona na kręgosłup manekina, zmniejszając siły zapisane przez czujniki w klatce piersiowej Ochrona dzieci Wyłącznik czołowej poduszki pasażera. Niedemontowalne naklejki na obydwu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegające w siedmiu językach przed umieszczeniem fotelika Tylem do kierunku jazdy, gdy aktywna jest poduszka pasażera. Trzyletnie dziecko posadzone było wyprodukowanym dla Toyoty foteliku Britax Romer Duo Plus dopasowanym do samochodu, montowanym twarzą do kierunku jazdy, wyposażonym w mocowania ISOFIX. 18 miesięczne dziecko siedziało Tylem do kierunku jazdy również w wyprodukowanym dla Toyoty Britax Romer Baby Safe montowanym przy pomocy pasów bezpieczeństwa. Starsze dziecko było dobrze chronione w obydwu przypadkach, gdy młodsze w zderzeniu bocznym. Siły działające na klatkę piersiową młodszego w zderzeniu czołowym były na wysokim poziomie Ochrona pieszych Amortyzacja siły uderzenia była należyta tam gdzie uderzyła głowa dorosłego i słaba w przypadku głowy dziecka. Zderzak również chronił, lecz krawędź maski wcale
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie coupe
Masa 810 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Bezpieczeństwo dziecka 37 pkt (86%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 71 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Zabezpieczenie dziecka
1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Citroen C1