C2 ma silna i stabilna klatkę bezpieczeństwa. Systemy napinaczy i poduszek powietrznych trzymają klatkę piersiowa i głowę kierowcy z dala od kierownicy oraz dobrze chronią pasażerów. C2 ma zamontowane w siedzeniach na wysokości klatki piersiowej poduszki, które działają porównywalnie z czołowymi. Ochrona dzieci była w kratkę a dla pieszych jedynie średnia.
Zderzenie czołowe
C2 przetrzymał uderzenie dobrze, jedynie minimalne skrzywienie słupka przedniego i mała ingerencja w podłogę po stronie kierowcy. System ochrony używa jednoetapowych poduszek połączonych z napinaczami pasów oraz ogranicznikami siły napięcia. Klatki piersiowe pasażera jak i kierowcy były chronione dobrze. Jak w każdym małym samochodzie, trudna do osiągnięcia jest pełna ochrona kolan kierowcy. Tutaj kolumna kierownicza i stacyjka stanowiły niebezpieczeństwo, lecz inne elementy były dobrze skonstruowane. C2 ma z tylu miejsce dla dwóch osób chronionych przez trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
Zderzenie boczne
Montowane w siedzeniach poduszki działały skutecznie. Wykonanie samochodu było całkowicie dobre, chociaż znaczące siły z poduszki dotarły do klatki piersiowej. Ograniczona drzwiami popycha rękę mogąc powodować obrażenia klatki piersiowej.
Ochrona dzieci
Foteliki Kiddy Life były użyte dla obojga dzieci. Montowane twarzą do kierunku jazdy i zabezpieczone pasami bezpieczeństwa. To chroniło głowy przed uderzeniami wewnątrz samochodu przy zderzeniu czołowym, lecz przy zderzeniu bocznym istaniało ryzyko urazów głowy. Siła uderzenia w klatkę piersiowa była również duża dla młodszego z dzieci. Czołowa poduszka pasażera posiada wyłącznik. Informuje o tym obrazek jak i tekst na końcu pasa, lecz może się urwać i zginąć. W oczy rzuca się również tekst na naklejce po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera ostrzegający o montażu fotelika, gdy jest włączona poduszka
Ochrona pieszych
Maska daje częściową ochronę, gdy nastąpi spotkanie z dorosłym bądź dzieckiem, lecz zderzak jest niezbyt przyjacielski.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Auta najmniejsze |
| Nadwozie |
coupe |
| Masa |
932 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
|
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
| Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
12 pkt (43%) |
| Bezpieczeństwo dziecka |
29 pkt (67%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
63 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka |
| 1,5 - letniego |
Kiddy Life
przodem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Kiddy Lifeprzodem do kierunku jazdy
|