| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1020 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Mocna kabina i poduszki powietrzne zapewniają dobry poziom ochrony. Zanotowano niewielki nacisk na klatki piersiowe pasażera i kierowcy. Jak w większości małych samochodów, problem stanowi zbyt mała przestrzeń dla osłony kolan. W C3 niebezpieczeństwo ze strony kolumny kierowniczej pozostaje, ale brak dodatkowych zagrożeń. 3-punktowy tylny pas gwarantuje dobre zabezpieczenie.
Poziom ochrony do zaakceptowania. Jednak, głowa kierowcy miała kontakt z drzwiami, również klatka piersiowa mimo ochrony ze strony poduszki uderzyła o bok fotelu.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 35 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Citroen poczynił postępy jeśli chodzi o ochronę pieszego. Amortyzacja jaką zapewnia C3 została oceniona na 2 gwiazdki. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Przednia poduszka powietrzna pasażera w Citroen C3 jest wyposażona w przycisk on/off, by móc umieścić fotelik tyłem do kierunku jazdy na siedzeniu. Rysunek i etykieta z tekstem na końcu przedniego panelu, od strony pasażera, zawiera instrukcje, ale nie ostrzega, przed niebezpieczeństwem niewłaściwego użycia. W trakcie testów, 3-latek był umieszczony w foteliku przodem do kierunku jazdy, a 1,5-roczny pasażer - tyłem. Niestety, w przypadku starszego obydwa testy wypadły nie najlepiej, w przeciwieństwie do wysokiego poziomu zabezpieczenia manekina młodszego dziecka. |
|
| 1,5 - letniego | Kiddy tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Kiddytyłem do kierunku jazdy |