Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Citroen C3 Pluriel 2003

Karoseria i elementy auta są identyczne jak we wcześniejszym Citroen C3, który otrzymał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP. Podobnie jak poprzednik, Pluriel wykazuje stabilne i dobre wyniki. Karoseria bardzo dobrze znosi zderzenie czołowe, tylko małe zniekształcenie. System ochrony jest efektywny, zabiera dużą część nacisku na klatkę piersiową. Ochrona podczas zderzenia bocznego była "dobra", poduszka powietrzna osłaniająca głowę w standardzie zabezpiecza przed obrażeniami. Wyniki testów ochrony dziecka są niejednolite, za to ochrona pieszego - powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie kabriolet
Masa 1130 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Auto było testowane bez wzmocnień dachu, by otrzymać najbardziej realistyczne wyniki. Mimo to, samochód spisał się dobrze. Tylko niewielkie uszkodzenia podłogi i przedniego panelu. Dzięki temu klatka piersiowa pasażera oraz kierowcy, jak również stopy są dobrze zabezpieczone. Jak w innych mały modelach, trudno o przestrzeń dobrze chroniącą kolana kierowcy. Kolumna sterownicza może być źródłem obrażeń, ale nie ma twardych elementów.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona w tym rodzaju testów wypadła "dobrze", dzięki wbudowanym poduszkom chroniącym głowę efektywnie również podczas zderzenia ze słupem. Jednak system powiązanych poduszek jest bardziej wrażliwy na zmianę pozycji głowy kierowcy, niż osłona - pojedyncza poduszka.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 40 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak, krawędź boczna oraz niektóre elementy maski były "nieprzyjazne" jednak inne obszary oferowały pewną amortyzację i ochronę dla głowy dziecka i dorosłego pieszego. Duża przednia szyba również jest dodatkowym atutem. Wyniki, jak dla małego auta, były wystarczające.

Zabezpieczenie dziecka

Obydwa foteliki były testowane w pozycji: przodem do kierunku jazdy. Zanotowano obecność przycisku on/off dla przedniej poduszki powietrznej pasażera. Nietrwały rysunek i tekst na końcu przedniego panelu pasażera nie oferują wystarczającego ostrzeżenia przed używaniem fotelika przy aktywnej poduszce. Podczas testów zderzenia czołowego, starsze dziecko doznało silnego nacisku na klatkę piersiową, a młodsze - na klatkę piersiową i szyje. Dzieci były dobrze chronione podczas uderzenia bocznego.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Citroen C3 Pluriel