Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroen C4 Picasso DV6 'Collection', LHD

Citroen C4 Picasso DV6 'Collection', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1539 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
89%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 87 %

Citroen poprosił Euro NCAP o ponowne przeprowadzenie testów C4 Picasso z uwagi na nowe wymagania w roku 2009. Poduszka powietrzna na kolana kierowcy z auta z roku 2006 nie jest już dostępna, jak również nie przewiduje się wprowadzenia jej jako wyposażenia standardowego w wystarczającej liczbie egzemplarzy. Z uwagi na to Euro NCAP przeprowadziło ponowny test zderzenia czołowego i zaktualizowało liczbę osiągniętych gwiazdek. W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna, przedni słupek przesunął się tylko o 4 mm. Pomiary obciążenia wskazują na dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, brak również sztywnych elementów deski rozdzielczej mogących zagrażać bezpieczeństwu pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. W trakcie zderzenia bocznego auto zapewnia wystarczającą ochronę klatki piersiowej. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem pomiary obciążenia manekina wskazały na 'słabe' zabezpieczenie klatki piersiowej. Fotel i zagłówek 'marginalnie' chronią szyjny odcinek kręgosłupa podczas zderzenia 'od tyłu'.

Uderzenie przodem
14,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

W czasie zderzenia czołowego przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne (18-miesięczne dziecko siedziało w foteliku tyłem do kierunku jazdy). Jeśli chodzi o zderzenie boczne, boki fotelików spisały się dobrze w obu przypadkach. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
10,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer BabySafe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 46 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Część maski krytyczna dla głowy dziecka również została oceniona na 'wystarczającą'. Jednak w przypadku ochrony głowy pieszego, maska nie uzyskała ani jednego punktu.

Głowa
8,0 pkt
Miednica
2,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 89 %

Wszystkie warianty C4 Picasso są wyposażone w ESC w standardzie. Auto, również w standardzie, zapewnia system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów na tylnych siedzeniach. Urządzenie jest dostępne jako wyposażenie opcjonalne dla pasażera na przednim siedzeniu, ale jest sprzedawane jako standardowe w wystarczającej liczbie egzemplarzy by zostać nagrodzone przez Euro NCAP dodatkowymi punktami. Również montaż ogranicznika prędkości jako urządzenie standardowe poprawiło ocenę auta.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę