Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 509 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroen C4 Picasso DV6 ?Confort?, LHD

Citroen C4 Picasso DV6 ?Confort?, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1405 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
88%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony innym osobą o różnych rozmiarach, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną ilość punktów. Jednak, w cięższym teście słupa bocznego, odczyty z czujników wykazały ściskanie żeber, wskazano słabą ochronę klatki piersiowej. Siedzenia i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 88 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego w testach dynamicznych. Zarówno ochrona dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego była dobra, wyeliminowane zostało zagrożenie urazu w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala, na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy.System dostarcza wyraźną informację o aktualnym statusie poduszki i został nagrodzony. W pojeździe mogą być instalowane wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
8,0pkt
Wydajność
0,0pkt
Instrukcja
0,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Baby P2C
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
0,0pkt
Instrukcja
0,0pkt
Montaż
0,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Baby P2C
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 68 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski zapewniała dobrą ochronę w większości testowanych obszarów poza obszarami, które mogą zostać uderzone przez miednice ? ochronę w tych obszarach oceniono jako marginalną. Ochrona w przypadku uderzenie głowy pasażera w obszarach przedniej szyby i słupków przedniej szyby była dobra lub wystarczająca.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
3,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymagania dla tego typu systemu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia