Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Citroen C5 2001

W czasie testów drzwi auta otworzyły się. Euro NCAP pozwoliło Citroen´owi na poprawki C5. Częściowo okazały się one satysfakcjonujące: podczas powtórnych testów bocznego zderzenia drzwi mimo uszkodzeń pozostały zamknięte. Natomiast wytrzymałość części pasażerskiej robi wrażenie - bez zniekształceń. Drzwi kierowcy można było otworzyć normalnie, a podłoga zachowała pierwotny kształt. Niestety klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, narażając go na poważne uszkodzenia.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1330 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Struktura karoserii jest bardzo mocna, a deska rozdzielcza pozostała nienaruszona po zderzeniu. Jednakże klatka piersiowa kierowcy uderzyła w kierownicę, a obrzeże zostało zniekształcone, przez... jego głowę. Podłoga nieuszkodzona, ale twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają kolanom i nogom. Wyższa ocena dzięki 3-punktowemu centralnemu tylnemu pasowi - dodatkowa ochrona pasażerów.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń auta robi wrażenie: 4 poduszki powietrzne i dodatkowo osłona głowy. Maksimum punktów w testach. Jedynym problemem okazało się niewielkie zniekształcenie drzwi.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 16 pkt (57%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 43 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krytyczne pola przodu auta dają pewną ochronę nóg pieszego dorosłego i dziecka, ale przednia krawędź i zderzak nie uzyskały żadnych punktów.

Zabezpieczenie dziecka

Przycisk zapłonu jest jednocześnie wyłącznikiem przedniej poduszki powietrznej pasażera. Dzięki temu istnieje możliwość zamontowania fotelika przodem do kierunku jazdy. Jednak za mało ostrzeżeń przed użyciem go przy aktywnej poduszce. Obydwa foteliki zapewniają ochronę, ale nie we wszystkich sytuacjach.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Citroen C5