Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroen C5 Aircross 1,5l Hdi Live, Safety Pack

 Citroen C5 Aircross 1,5l Hdi Live, Safety Pack
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1495 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.1 pkt | 89 %

Przedział pasażerski C5 Aircross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Citroen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Czujniki umieszczone w piszczelach wykazały słabą ochronę goleni kierowcy, ale pozostałe obszary były chronione dobrze lub wystarczająco. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla manekina pasażera, przeciążenia głowy wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ściśnięcie żeber wykazało mierna ochronę klatki piersiowej. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.6 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których C5 Aircross jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie

Bazowa ocena auta
23,6pkt

Uderzenie z przodu
15,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.6 pkt | 67 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub dostateczna na powierzchni maski i bardzo słaba wzdłuż podszybia i na słupach przednich. Ochrona nóg pieszego oraz miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach i przyznana została maksymalna ilość punktów. W standardowym wyposażeniu C5 Aircross posiada system AEB oparty jedynie o działanie kamery, który jest zdolny do wykrywania i reagowania na pieszych. System wyposażony w kamerę oraz radar zawierający się w pakiecie bezpieczeństwa, może również wykrywać rowerzystów. W próbie wykrywania pieszych, system wykazał się mierną skutecznością, unikając lub łagodząc kilka zdarzeń. W próbie reakcji na rowerzystów, skuteczność działania systemu była wystarczająca.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,9 pkt
Głowa
13,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.8 pkt | 82 %

C5 Aircorss posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych miejsc. Oparty o działanie kamery system asystenta prędkości jest również standardowym wyposażeniem. Lokalne ograniczenia prędkości są identyfikowane, a informacja o nich jest przekazywana kierowcy, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. System AEB wyposażony w kamerę i radar, który jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, wykazał się wystarczającą skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich i udowodnił poprawę w stosunku do miernej skuteczności działania standardowego systemu opartego jedynie o działanie kamery.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Safety+ Pack
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny