Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Test euroncap Citroën C3 Aircross Feel Puretech 82

Citroën C3 Aircross Feel Puretech 82
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1126 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.6 pkt | 85 %

Przedział pasażerski C3 Aircross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Citroen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca, dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich najważniejszych obszarów ciała i C3 Aircross zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w poważniejszej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny, ale z powodu, że jest on wyposażeniem opcjonalnym, nie został ujęty w ocenie.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.5 pkt | 82 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno 6-cio jak i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Uniwersalne foteliki, które wykorzystują pasy przeznaczone dla osoby dorosłej, nie powinny być używane na środkowym miejscu tylnej kanapy. W pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Bezpieczeństwo przechodnia

27 pkt | 64 %

Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę na znacznej powierzchni, z kilkoma słabymi i bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP. Ochrona miednicy była w większości dobra, z kilkoma słabymi obszarami. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych, ale nie został zawarty w tej ocenie, jako, że nie jest on standardowym wyposażeniem.

Głowa
15,6 pkt
Miednica
5,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.2 pkt | 60 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę do rozpoznawania lokalnych ograniczeń i pozwala kierowcy łatwo ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczającej pas ruchu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny, ale ze względu, że jest on wyposażeniem opcjonalnym, nie został ujęty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia