Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera z przodu. Citroen wykazał również, że podobny poziom ochrony będzie oferowany dla osób o różnej wielkości zajmujących inne miejsca. DS5 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba. Siedzenia i zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył samochodu.
Na podstawie odczytów z manekinów DS5 stracił ułamek punktu za ochronę dziecka 3-letniego w teście uderzenia czołowego i bariery bocznej. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System informacji o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Stałe etykiety umieszczone na osłonach przeciwsłonecznych dają jasne informację o niebezpieczeństwie wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dziecięcego w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg nóg pieszego. W obszarach, które mogą uderzyć głowę dziecka maska oferowała dobrą ochronę, w niektórych obszarach słabą lub marginalną. W obszarach, które mogą uderzyć głowę pieszego, ochrona była słaba w całym regionie, nie uzyskała żadnych punktów.
Elektroniczna kontrola stabilności i ogranicznik prędkości są standardem w DS5 i spełniają wymogi Euro NCAP. Standardowym wyposażeniem jest także system przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc.