| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Minivany |
| Nadwozie | 5-drzwiowy minivan |
| Masa | 1275 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska jest wytrzymała i chroni pasażerów przed obrażeniami, również pochodzącymi z zewnątrz. Poduszki powietrzne są w standardzie dla kierowcy i pasażera. Jednak w przypadku kierowcy, głowa zsuwa się na prawo oraz całkowicie traci kontakt z poduszką w trakcie zderzenia. Podczas innego zderzenia, może to grozić poważnymi obrażeniami. Również klatka piersiowa ma kontakt z kierownicą. Twarde elementy panelu przedniego mogą być źródłem uszkodzeń nóg i stóp. Plusem jest 3-punktowy tylny pas bezpieczeństwa. Przednie pasy mają napinacze wraz ze zwijanymi ogranicznikami dla zredukowania nacisku.
Boczna poduszka nie spisuje się zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i zderzenia bocznego tak dobrze jak podczas innych testów. Klapa bagażnika otworzyła się na skutek uderzenia.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
| Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 1 pkt (50%) |
| Potrącenie pieszego | 12 pkt (43%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Picasso oferuje zbyt niski poziom zabezpieczeń, szczególnie jeśli chodzi o zderzak. Maska wypada lepiej, ale nadal nie chroni głowy pieszego w przypadku zderzenia. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Citroen wybrał uniwersalne foteliki Römer Peggy, montowane przodem do kierunku jazdy w obu przypadkach. Głowa "3-latka" nie była chroniona ani w trakcie zderzenia czołowego ani bocznego. Młodsze dziecko było dobrze zabezpieczone, ale zanotowano wysokie obciążenie szyi, co typowe w tym przypadku. Przednia poduszka pasażera, montowana w standardzie, może spowodować duże obrażenia podczas wypadku, jeśli fotelik umieścimy tyłem do kierunku jazdy. Brak jakichkolwiek ostrzeżeń. Etykiety wewnątrz auta są łatwe do usunięcia. |
|
| 1,5 - letniego | Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy |