Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Citroen Picasso 2001

Boczna poduszka powietrzna powinna chronić głowę kierowcy i górną część tułowia. Jednak, w trakcie testu zderzenia ze słupem, poziom zabezpieczenia wypadł w okolicy ramienia. W tym wypadku to wystarczyło, jednak stan ten powoduje niebezpieczeństwo obrażeń w przypadku innych rodzajów zderzeń. Z tego powodu tylko 2 pkt od Euro NCAP w tym teście.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie 5-drzwiowy minivan
Masa 1275 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska jest wytrzymała i chroni pasażerów przed obrażeniami, również pochodzącymi z zewnątrz. Poduszki powietrzne są w standardzie dla kierowcy i pasażera. Jednak w przypadku kierowcy, głowa zsuwa się na prawo oraz całkowicie traci kontakt z poduszką w trakcie zderzenia. Podczas innego zderzenia, może to grozić poważnymi obrażeniami. Również klatka piersiowa ma kontakt z kierownicą. Twarde elementy panelu przedniego mogą być źródłem uszkodzeń nóg i stóp. Plusem jest 3-punktowy tylny pas bezpieczeństwa. Przednie pasy mają napinacze wraz ze zwijanymi ogranicznikami dla zredukowania nacisku.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Boczna poduszka nie spisuje się zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i zderzenia bocznego tak dobrze jak podczas innych testów. Klapa bagażnika otworzyła się na skutek uderzenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 1 pkt (50%)
Potrącenie pieszego 12 pkt (43%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Picasso oferuje zbyt niski poziom zabezpieczeń, szczególnie jeśli chodzi o zderzak. Maska wypada lepiej, ale nadal nie chroni głowy pieszego w przypadku zderzenia.

Zabezpieczenie dziecka

Citroen wybrał uniwersalne foteliki Römer Peggy, montowane przodem do kierunku jazdy w obu przypadkach. Głowa "3-latka" nie była chroniona ani w trakcie zderzenia czołowego ani bocznego. Młodsze dziecko było dobrze zabezpieczone, ale zanotowano wysokie obciążenie szyi, co typowe w tym przypadku. Przednia poduszka pasażera, montowana w standardzie, może spowodować duże obrażenia podczas wypadku, jeśli fotelik umieścimy tyłem do kierunku jazdy. Brak jakichkolwiek ostrzeżeń. Etykiety wewnątrz auta są łatwe do usunięcia.

1,5 - letniego Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Citroen Picasso