| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
| Masa | 859 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Mimo tylko małych trudności przy otwarciu drzwi, belka podtrzymująca kolumnę kierowniczą została zniszczona przez przedni panel. Brak ograniczników napięcia pasów bezpieczeństwa. Dodatkowo klatka piersiowa kierowcy uderza w kierownice, co grozi poważnymi obrażeniami. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej nie zagrażają kolanom, nogi i stopy pozostają bezpieczne. Tylko 2-punktowy centralny tylny pas nie zapewnia bezpieczeństwa, może dodatkowo stać się źródłem uszkodzeń.
Sirion spisuje się wyjątkowo dobrze w tych testach, szczególnie, że brak bocznej poduszki powietrznej. Tylko brzuch jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony podparcia wbudowanego w drzwi. Inne części ciała są dobrze chronione.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
| Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 19 pkt (68%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Powodem tak dobrego wyniku w tych testach jest fakt, że producenci zwrócili uwagę by przód auta był "przyjazny" pieszemu. Gratulacje. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie, więc Daihatsu powinno bardziej wziąć pod uwagę niebezpieczeństwo umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Tylko bardzo niejasne i "ubogie" etykiety z ostrzeżeniem (nie przed śmiertelnym niebezpieczeństwem) na osłonie przeciwsłonecznej informują o zagrożeniu. Producent nie zarekomendował żadnej marki ani modelu fotelika. Jednak te użyte i polecone na potrzeby testu spełniły oczekiwania. Mimo wszystko w przypadku 3-letniego dziecka, bezpieczeństwo klatki piersiowej było na niskim poziomie. Podczas zderzenia bocznego głowa 1,5- rocznego dziecka wysunęła się z fotelika. |
|
| 1,5 - letniego | Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax Supercruisertyłem do kierunku jazdy |