Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 158 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Test euroncap Fiat 500 1.2 Pop

Fiat 500 1.2 Pop
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
856 kg
Wynik testu
66%
Ochrona dorosłego
49%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
27%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

25.1 pkt | 66 %

Przedział pasażerski 500 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. FIAT pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery głowa kierowcy przekroczyła krytyczne limity przeciążeń, w wyniku tego nie przyznano żadnych punktów dla manekina kierowcy mimo, że ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a kolan i ud dobra. Podobnie dla manekina tylnego pasażera: bardzo słaba ochrona głowy spowodowała utratę wszystkich punktów. Natomiast za ochronę klatki piersiowej i tak nie przyznano by punktów, z powodu zbyt dużej siły z jaką na ramię działał pas bezpieczeństwa, a podbrzusze straciło wszystkie punkty z powodu zjawiska zwanego "nurkowaniem", w którym manekin wślizguje się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do tych wyników, 500 zdobył maksymalną ilość punktów w obu próbach bocznego zderzenia - zarówno zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy przednich foteli oraz zagłówków wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazały mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. 500 nie posiada autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

24.4 pkt | 49 %

W teście zderzenia czołowego, przemieszczenie do przodu manekina 10-letniego była nadmierne i jego głowa uderzyła w tył przedniego fotela. W wyniku tego odczyty przeciążeń głowy i szyi były wysokie i punkty przyznano jedynie za wystarczającą ochronę klatki piersiowej. Naprężenia szyi manekina 6-letniego wskazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. Ochrona klatki piersiowej była mierna, a głowy wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, duże przeciążenia klatki piersiowej manekina 10-letniego - siedzącego od strony uderzenia, wykazały bardzo słabą ochronę, ale pozostałe obszary ciała i cały manekin dziecka 6-letniego były dobrze chronione. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej nie jest wystarczająco wyraźna i system nie został doceniony. Tylko jedno miejsce - z tyłu, po stronie pasażera, jest wyposażone w mocowania iSize, a instalacja kilku fotelików na miejscu pasażera po stronie kierowcy nie spełniło wymagań Euro NCAP.

Bazowa ocena auta
12,7pkt

Uderzenie z przodu
5,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
2,0 pkt
Montaż
9,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety 1st Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.5 pkt | 53 %

Maska zapewnia w większości mierną ochronę głowy potrąconego pieszego, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na dolnej krawędzi szyby oraz na słupkach bocznych. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów, ale ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi wynikami.

Głowa
12,5 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3.2 pkt | 27 %

500 posiada standardowo przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc. Manualnie sterowany ogranicznik prędkości jest również wyposażeniem standardowym. Samochód nie posiada autonomicznego system hamowania ani asystenta pasa ruchu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia