Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 161 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Test euroncap Fiat Panda 1.2 'EASY', LHD

Fiat Panda 1.2 'EASY', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
940 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
63%
Ochrona dziecka
49%
Zabezpieczenie przechodnia
43%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 82 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czytania z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Kolumna kierownicy zapewnia niebezpieczne ryzyko dla pasażerów zajmujących inne miejsca. W testach udarności bocznych, pojazd brał udział bez poduszki powietrznej klatki piersiowej, która nie spełniała wymogów Euro NCAP dla elementów wyposażenia standardowego. Czujniki na manekinach podczas testu bariery bocznej wykazały dobrą ochronę większości regionów ciała. Ochrona dla klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była niewystarczająca. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,0pkt
Zderzenie ze słupem
5,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

31 pkt | 63 %

Ochrona dziecka 3-letniego podczas zderzenie czołowego była dobra, miejscami marginalna. W testach udarności bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była odpowiednia. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System nie odpowiadał wymogom Euro NCAP. Etykiety umieszczone w pojeździe dają jasne ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem, płynącym z nieprawidłowego ustawienia fotelika dla dziecka w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
11,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
2,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

18 pkt | 49 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Ochrona jaką zapewniła frontowa krawędź maski oceniona została jako słaba. W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka, maska zapewniała dobrą ochronę, w niektórych obszarach testowanych słabą lub marginalną. W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej, maska w przeważającej mierze zapewniła słabą ochronę.

Głowa
10,7 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 43 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest dostępna jako opcja, nie spełnia wymogów Euro NCAP dotyczących elementów wyposażenia standardowego i nie była oceniona. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest niedostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia